Het is heel lief dat anderen mensen advies willen geven, maar ze hebben duidelijk geen verstand van krullen. (Hmm, nu klink ik als een arrogante bitch haha)
Je kunt dit verhelpen door GOED voor je krullen te zorgen. Ik had dit vroeger ook en onregelmatigheid in krullen komt meestal door verschil in hoeveelheid proteïne per plukje. Dit verschil komt meestal door beschadiging (door hitte).
Wat ik nu gebruik is de co-onlymethode.
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/conditioner-only-silicone-en-sulfaatvrij-haren-wassen-187266.new.html#new
Mijn haar is nog steeds niet helemaal gelijk, maar de onregelmatigheid ziet 'm meer in dat ik verschillende soort krullen heb, ipv krul-steil. Maargoed, dit komt ook gedeeltelijk door mijn krulsoort.
Een krulkapper kan ook helpen ja, maar als je daarnaast niet goed voor je krullen zorgt, zul je minimaal resultaat zien.
Hopelijk kom je ons vergezellen in het topic! Er staat daar heel veel info in en als je na alle info en links die ik erin heb gezet er nog niet uitkomt, note me maar. Maar alsjeblieft, lees alles, want niets zo irritant als iets 5x herhalen 
Succes!