onredelijke ouders

hoi allemaal,

ik heb nou echt ontzettende schijthekel aan mijn ouders, ik zal even uitleggen waarom.

mijn vriend (bijna een jaar verkering) vroeg of ik naar hem toe kwam, dus ik even vragen aan mijn ouders of ik weg mocht. zegt mn moeder; NEE.
dus ik vragen: waarom niet?
zegt ze: gewoon niet.
ze heeft gewoon geen reden waarom ik niet daarheen mag…
zegt mijn vader; omdat hij een jongen is.
-.-

dit gebeurt echt elke keer. soms ga ik gewoon en heb ik een week ruzie met mijn moeder =/ ze is ontzettend schijnheilig.
nu vraag ik me dus af of ik iets kan doen zodat ze niet zo rot doen.

Misschien volgende keer gewoon zeggen dat je naar een vriendin gaat?
Of gaan je ouders erheen bellen ?

Een goed gesprek doet wonderen.

laat hem bij jou thuis komen?!

Dus je bent in een jaar tijd nog nooit bij je vriend geweest? Dat is… vreemd.

Waar lees jij dat?

@lovehedgehogs
ik kan niet heel goed liegen XD dat hebben ze meteen door… bovendien wil ik niet tegen ze liegen

@ ingalop
punt is dat hij eigenlijk altijd bij mij komt,

@ mcnoa

nou, momenteel wel ja -.- er zijn nog wel meer onredelijke dingen, maar dat doet er momenteel niet toe,

met ze praten werkt nou niet echt…
zoals ik al had gezegt een gesprek met mijn moeder gaat zo;

"mag ik ergens heen?

• nee
    "waarom niet? "
  • omdat ik het zeg …

@faalhaasje ze zegt:
dit gebeurt echt elke keer. soms ga ik gewoon en heb ik een week ruzie met mijn moeder =/ ze is ontzettend schijnheilig.
nu vraag ik me dus af of ik iets kan doen zodat ze niet zo rot doen.

dus volgens mij komt ze er wel eens :stuck_out_tongue:

jawel,
want hij was eerst mijn beste vriend, en toen was het OK -.-
daarom vind ik het dus ook zo stom…

@Jennifer1311 hmm lastig, praat gewoon met je ouders! (:

maar zoals ik al zei, er valt niet met ze te praten,
ze kappen het hele gesprek gewoon af met; nee.
ik heb al eens een gesprek gehad dat ik geen seks wil, omdat ik er niet klaar voor ben etc. maar het werkte niet :frowning_face:

Misschien is je moeder bang dat je seks gaat hebben ofzo.
Veel succes er verder mee !

En ik snap trouwens dat het best wel lastig is om een gesprek met je ouders erover te voeren als ze zo irritant gaan antwoorden als ‘omdat het zo is’ of ‘daarom’. Maar je moet niet gelijk opgeven, hoogstens ga je huilen en schreeuwen om een woord uit ze te krijgen. Laat zien dat je het echt belangrijk vind

Ik wil echt nooit zoals jouw ouders worden. En als mijn kind seks zou willen hebben, dan denk ik niet dat ik daar iets aan zou kunnen doen.
Ik zou ook gewoon gaan, ook al heb ik ruzie met m’n ouders dan. Zij onredelijk, ik tegendraads :’)

@ inloopeend

i think so >m<

@ lostinlove

i already tried :stuck_out_tongue: meerdere keren zelf,
ik ben nu al minder boos op ze,
maar ik vind het nogsteeds ontzettend onredelijk…

laat hem bij jou thuis komen dan, en daarna gaan jullie ‘’ naar buiten ‘’ en gaan jullie gwn naar hem? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien moet je je moeder er eens mee confronteren. Niet een gesprek aan gaan maar er gewoon eens uitflappen : ‘Ben je bang dat ik seks ga hebben ofzo’. Als een gesprek toch niet helpt…

@ ingalop
hahah wtf xd dan moeten we een half uur fietsen ;p (heen)

@ xirmax

ja dat hoor ik ook altijd van mijn ouders,
maar het punt is dat ik geen seks wil, en ik heb ook al een keer met mijn vriendje erbij gepraat, het had geen nut. de keer erop was precies hetzelfde
ik post dit alleen omdat ik nu echt niet weet wat ik moet doen :frowning_face:

@ looperd

ik heb haar er wel eens mee geconfronteerd, maar awarschijnlijk zegt ze gewoon schaamteloos; ja. op mijn uitgeflapte vraag