Onpeilbaar? advies nodig

Hey, ik vind een jongen leuken hij geeft mij ook signalen (althans, dat denk ik, want ik ben ook nog maar 16 en een beetje nieuw op dit gebied), zoals zijn vest aanbieden als het koud is, staren, hij speelt met m’n haar, en gebruikt vaak onze ‘shipnaam’ (onze vrienden vonden het nodig om er een voor ons te maken…) en hij flirt heel veel. Hij heeft interesse in mijn passie voor andere hobbies.

Ik weet alleen niet hoe serieus het voor hem is. Ik zie hem een keer per week bij sport en ik weet niet hoe hij zich op school gedraagt. Bij sport heeft hij niet of nauwelijks oog voor andere meiden, maar ik weet niet of hij zich op school precies hetzelfde gedraagt bij een ander meisje.

Op whatsapp reageert hij kortaf tegen mensen (tegen mij deed een paar maanden geleden ook kortaf, maar nu is hij steeds opener???) en toen ik hem laatst appte zag ik dat hij twee dagen niet online was geweest. Hij is erg gesloten en stil, maar praat wel steeds meer met mij. Hij zoekt mij altijd op bij sport, ookal zijn er genoeg andere tieners waarmij hij zou kunnen praten. Maar ik heb het gevoel dat hij nog niet bezig is met dingen als daten en al. Dat omdat hij vertelde dat hij nog nooit een vriendin heeft gehad. En omdat hij vreselijk onpeilbaar is, want de ene week is hij helemaal flirty en al, vervolgens krijg ik de ‘vriend stempel’ en een week later begint hij weer over onze ‘shipnaam’ en biedt hij zijn vest aan. Echt hoor, ik snap er niets meer van.

Hoe kom ik er achter hoe hij mij ziet zonder het te vragen? En hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Kan je niet eerst proberen stabiel vrienden worden? Als in; hem eens vragen of ie iets leuks wil doen omdat je hem beter wil leren kennen? Dan kan je dat langzaam uitbouwen, mocht hij dat ook willen. :slightly_smiling_face:

Heb je dan niet het gevaar om in de friendzone terecht te komen? Hoe voorkom ik dat?

Wellicht kan je overwegen om een keer één op één af te spreken?
Bijv. samen een film kijken?

De friendzone bestaat alleen als de één geen interesse heeft in de ander en dat risico is er ook als je hem niet beter leert kennen. Het lijkt me juist positief om elkaar beter te leren kennen, dan weet je zeker wat je aan elkaar hebt en hoe je elkaar ziet.

Eens met Eevee. Als je elkaar beter leert kennen kom je er of achter of jullie elkaar als goede vrienden zien, of dat jullie elkaar leuk gaan vinden. Je hebt altijd kans om in de friendzone terecht te komen tijdens het daten, als hij geen gevoelens voor je heeft/krijgt. Maar je hebt weinig meer keuze dan dat uit te zoeken door elkaar beter te leren kennen.
Succes in elk geval!

Hmm ja vrienden ben je al als ik het zo lees. Ik zou gewoon terugflirten.