Onnodig zorgen maken.

Hee meiden,
Ik heb nu voor bijna een halfjaar een hele lieve vriend en het gaat erg goed tussen ons. Alleen het probleem is dat ik me onnodig zorgen maak. Of beter gezegd ik ben gewoon ontzettend jaloers bijv. toen hij een vriendin van ons werk op msn kreeg werd ik gewoon zo ontzettend boos. Maar nu is hij dus op vakantie en ik loop dus nu de hele tijd op zo’n vriendin van hem der facebook te kijken wat ze (voordat ik met hem) had naar elkaar stuurden. Ik loop gewoon de hele tijd te vissen naar dingen waar ik boos om kan worden. Ik vind dit erg vervelend maar ik kan er gewoon niks aan doen. Ik voel me der echt niet lekker over omdat ik bij elke bericht denk dat er ‘meer’ is. Terwijl ik weet dat mijn vriend nooit zou vreeemdgaan. Iemand tips wat ik hiertegen kan doen? Word er echt helemaal gek van.

Ik heb net 'n topic geopend over jaloezie maar wel met 'n reden (: zo te lezen heb jij absoluuuut geen reden om hem niet te vertrouwen. Jaloezie voelt iedereen wel als je vriendje met een ander meisje praat maar zeg dan gewoon tegen jezelf dat het maar praten ( of fb-berichtjes sturen) is. Als je altijd boos wordt om niks, dan verpest je je relatie.

Ik las net je lopic en ik vind me nu een behoorlijke aansteller omdat er voor mij geen enkele reden is om mijn vriend te wantrouwen. Ik zou als ik jou was een goed gesprek met je vriend aankaarten!

Praat er een keer over met je vriend, en vertel hem dan rustig dat je het vervelend vind dat hij berichtjes naar haar stuurt. Waarschijnlijk begrijpt hij t vast wel.