Online winkelen (Amerika)

Ok ik heb geen idee of dit de goede categorie is, zo niet sorry.

ik ben mij de laatste tijd gaan verdiepen in het kopen van kleding, make-up online op amerikaanse sites. tot mijn spijt waren er erg veel online winkels die niet naar nederland verstuurde.

toen ben ik wat gaan surfen en vond ik twee bedrijven (http://www.myus.com/ en Mailbox International)

het idee achter deze bedrijven is dat je een adres koopt in amerika en als je dan online wat besteld wordt het eerst daarheen gestuurd en daarna naar nederland. volgens de sites kan je zo veel geld besparen aan verzendkosten.

nou is mijn vraag heeft iemand hier al eens van gehoord en heeft iemand miss hier al een adres en ervaring hiermee?

Media, vanwege de internet site.

maar verdr geen idee. klinkt wel beetje vreemd, infeite betaal je mensen om het daarheen te laten sturen en hun dan weer naar jou…

dankje voor het verplaatsen ben nog een beetje nieuw

ja het idee erachter is dat je als je in nederland (of zowiezo in elk land buiten de USA) toch spullen daar online kan kopen door middel van een tussenweg.

Heel erg handig! maar of het betrouwbaar is… up xD

Ik heb even een mailtje naar de beheerder van mailbox international (een nederlander) gestuurd.

mijn mail:

Goedenmiddag,

Een paar dagen geleden ben ik uw site tegengekomen. Voor mij ging er een deur open. Al die dingen waar ik naar heb gekeken op het internet maar die onmogelijk hier naar nederland konden worden verstuurd zullen nu misschien van mij kunnen worden. Van nature ben ik nogal voorzichtig op het internet en dus had ik een paar vragen. Staan jullie geregistreerd bij de kamer van koopandel en anders bij een amerikaanse equivalent van de KvK? Als ik een account zou aanmaken bij jullie krijg je dan ook korting op de verzendkosten naar nederland? Hoe werkt dat met de douane? Is er een bepaald limit aan de aankopen? Kunnen er dingen worden verzameld en in 1 keer worden verstuurd?

Bij voorbaat Hartelijk dank,

Alyssa Westhoek

zijn antwoord:

Hoi Alyssa,

Bedankt voor je email. Ik begrijp dat er bezorgdheid bestaat aan jou kant. Ik zou het zelf ook hebben denk ik. Het equivalent van de kamer van koophandel hier is de secretary of states office waar ik mijn LLC (limited liability company) heb geregistreerd. De website is www.sos.mo.gov De naam van mijn LLC is see overseas LLC
Qua referenties is het het makkelijkste via de het forum van www.allesamerika.com Dit is de grootste amerika website van nederland. Vele forumleden hier zijn lid en bestellen goederen via mijn bedrijfje. Ik ben daar zelf ook al enige jaren actief lid. Ook heb ik daar een pagina dat nog eens uitlegt wat ik doe.
http://www.allesamerika.c…winkelen-in-amerika.html. krijg je ook nog eens $5 extra korting.

Je krijgt bij mij grote korting op de verzendkosten met DHL. Deze zijn dusdanig groot dat het vaak zelfs goedkoper is dan met de gewone post en 5x sneller. Daarbij is je pakket traceerbaar van begin tot eind. Het duurt twee werkdagen om het van mij naar jouw te versturen, desgewenst volledig verzekerd.
het samenvoegen van pakketjes wordt aangemoedigd omdat het je naar verhouding zeer veel op verzendkosten zal besparen. Alle details hierover staan op de website. de FAQ section zal veel helderheid verschaffen.
je kan net zoveel verzamelen als dat je wilt met een waarde limiet van $2500 per verzending.

Bij aankomst van het pakket zal BTW voldaan moeten worden aan de Douane en als de bestelling boven de 150 euro is ook nog eens een paar procent aan importheffingen Dit is voor elk artikele verschillend. De persoon op deze website http://www.dollarwinkel.nl/informatie.php heeft de meeste al voor je uitgezocht.

Korting op de verzendkosten is 40%, 50% of 55% afhankelijk van het plan dat je kiest. de meeste mensen kiezen voor het occasional shopper plan (50% op DHL)
Kosten van verzenden kan je zelf uitrekenen als je de afmetingen en het gewicht weet.
de uitkomst van de quote op www.dhl-usa.com deel je dan door 2 om op de 50% korting te komen. Als je er zelf niet uit kan komen stuur dan een email en ik zoek het voor je op.

trenslotte voor de veiligheid van iedereen is dat alle betalingen via paypal gaan. een zeer veilige manier van betalen en ik heb geen financiele gegevens van je nodig.

Ik hoop dat het zo allemaal uitgelegd is. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

groetjes,

Mark

niemand ervaring hiermee?

Geen ervaring nee.

Maar ik vind zijn mail nogal amateuristisch overkomen. Hij maakt spelfouten en het komt nogal informeel over. Ik weet het niet. :3

paar maanden geleden zag ik iets heel handigs, even zoeken hoor…

maar het was in ieder geval een bedrijf, van 2 Nederlandse broers waarvan 1 in Amerika woont. Die broer in Amerika koopt dan voor jou je spullen zegmaar en die laat het gratis shippen naar Nederland (in een speciale box zodat douane niet ziet dat er bijv. wat duurs inzit als je iets duurs zou bestellen.)

EDIT: sorry kan het niet meer vinden… maybe weet iemand anders de site nog?

nou dat laatste klinkt toch nog een beetje vaag
als het een echt geregistreerd bedrijf zou zijn zouden ze dat niet kunnen maken je omzeilt namelijk de douane en de invoerkosten wat zeg maar illegaal is ^^ en als het dan onderschept wordt heb jij waarschijnlijk een probleem.

ik heb dat bedrijf ook opgezocht op die site en het is wel een geregistreerd bedrijf en er zijn wel meer zulke bedrijfjes. mja ik hoopte dat er iemand was die miss enige ervaring ermee had.

vond de brief trouwens niet echt amateuristisch. kon trouwens maar 2 typefouten vinden en het feit dat hij geen hoofdletters gebruikt (denk dus dat het geen voorgetypte brief is) mja je neemt natuurlijk altijd een risico met dit soort dingen

Alles wat ik vetgedrukt heb gemaakt is of ongepast (met je aanspreken, je voornaam gebruiken), of verkeerd gespeld (typfouten, hoofdletters) of zelfs grammaticaal incorrect/amateuristisch.

Ach, je moet het zelf weten. Misschien was die kerel niet goed in Nederlands/heeft hij nooit opgelet en doet hij het daarom verkeerd. Op zich is zijn plan niet verkeerd.

Oh en trouwens, waarom zou hij je persoonlijk beantwoorden via de mail? Heeft hij niet iets beters te doen? En deze vraag wordt zeker vaker gesteld. Hij heeft het verhaal vast al 100 keer verteld, dus ik snap niet waarom hij het dan telkens nog opnieuw wil vertellen en uitleggen.

ik ben het eens met RandomThought…
tis een beetje raar…
ik heb er geen ervaring mee!