Online cursus Italiaans

Hey meiden.
Ik heb een vraagje,
Mijn vriend is Siciliaans en we gaan in het voorseizoen op vakantie naar Sicilië. Weet een van jullie misschien waar ik online een (gratis?) cursus italiaans kan volgen? Wil het graag doen zonder dat hij het weet en hem dus op vakantie daarmee verrassen :stuck_out_tongue:

Alvast bedankt! x

Up?

Ik ben half italiaans, maar spreek het verder niet. Maar in Sicilië spreken ze Siciliaans, dus ik weet niet als jij je italiaans geleerd heb dat je zijn familie verstaat. Mijn vader komt uit Napoli, en ik versta Napoletaans een beetje, maar het ABN van Italië versta ik dus weer niet.

Volgens mij was er trouwens een site, studieplan.nl waar je een taal cursus kan doen.

Ja dat het anders was wist ik, dingen die zijn familie op Facebook zetten proberen te vertalen met Google Translate en er vervolgens alsnog niet uitkomen haha, maar ze verstaan dan vast toch ook het ‘ABN’ italiaans daar lijkt mij?

In het zuiden van Italië is het normaal dat je als tiener niet meer naar school gaat als je geen zin meer hebt. Vooral ook omdat bijna iedereen rond hun 16de hun eerste kind daar krijgen, in Napoli dan. Maar bijna al mijn neven uit Napoli zijn halve analfabeten en mijn neven in nichten die in het noorden wonen die spreken zelfs engels en zitten op de universiteit.

Ik denk dat ze wel het ABN van Italië verstaan maar ik heb geen idee tot hoe ver xd. Als ik met de vriendin van mijn neef aan het praten was op MSN en ik gebruikte google translate kon google er niks van maken, net als bij jou. Zij begreep trouwens ook niks van google translate niet dat google zo denderend vertaalt. Maar mijn moeder kan/kon ook italiaans/napoletaans en dan begreep dat kind het zelfs niet…

Maar als je je cursus hebt gedaan dan is het makkelijker om Siciliaans te leren dan als je helemaal geen italiaans kan. En het nieuws is ook gewoon in het ABN en dat verstond mijn vader ook.

^ Maar ik neem aan dat die mensen ook gewoon tv kijken e.d. toch? Misschien kunnen ze niet enorm goed spellen en spreken ze onderling een dialect, maar dat je je helemaal niet verstaanbaar kunt maken met ‘normaal’ Italiaans lijkt me sterk… gezien je je in Italie zelfs met Spaans nog wel een beetje uit de voeten kunt.

Ja ik versta zelf ook niet echt veel italiaans, maar mijn ervaringen met mijn familie is dat ze een dialect spreken en het ABN van het italiaans niet kunnen lezen, maar ik ben dan ook alleen in een dorp geweest in Italië. Maar als de TS italiaans leert dan heeft ze het dialect waarschijnlijk ook zo te pakken.
Want mijn moeder heeft italiaans geleerd door mee te gaan met mijn vader. Dus als ze een paar keer op vakantie gaat leert ze het dialect ook van zelf

Siciliaans is een mengelmoes van Italiaans en Spaans… Compleet anders dan Italiaans is het niet… Mijn bazen komen van Sicilië en zij spreken Siciliaans en het normale Italiaans ik spreek een beetje Italiaans (geleerd op het werk) verstaan doe ik het wel, alleen het zelf spreken dan niet zo heel goed, maargoed als zij onderling Siciliaans spreken versta ik het gewoon.

Maar, ik zal even de site opzoeken waarmee ik eerst mijn Italiaans leerde.

Oke dankjewel @xJupiterrising :slightly_smiling_face:!

Me vriend heeft overigens ook gezegd dat italiaans en frans ook op elkaar lijken, en ik heb een aantal jaar franse les gehad op school. Dus heel vreemd zal het denk ik niet zijn (hoop ik :stuck_out_tongue: )

Ik weet dat dit een best oud topic is, maar wilde voor de belangstellende even melden wat ik gevonden hebt.
Niet echt een online cursus gevonden, maar wel een audio cursus. Aangezien ik het opzich alleen (op het moment) wil spreken is dit ideaal. Het is het “Onderweg italiaans leren” Waarbij je 8 CD’s krijgt en een breed aantal onderwerpen te leren hebt.
En voor €55 vind ik het voor een cursus nog wel redelijk geprijsd.

Het is niet gratis, maar ik heb bij de Action een taalcursus Italiaans gekocht voor 6 euro. Het zijn een paar cd’s met luisterfragmenten die je na moet zeggen etc. Het helpt wel :slightly_smiling_face:

Die wilde ik ook zeggen, ja ! Werkt ook gewoon op de computer hoor, duolingo.com !

Is Siciliaans niet een taal die gevormd is door afleidingen uit het Italiaans ? :flushed:

Ik weet niet iets over gratis online curussen, maar bij de action heb je een taalcursus voor Italiaans. Kost rond de 5 euro! Ik zit te denken om die te kopen voor Spaans… maar ik weet niet of ik er veel aan heb aangezien ik ook al Spaans op school heb.

Maar hier leer je toch vanuit het Engels een andere taal? Tenminste toen ik het gebruikte was dat zo, weet niet of dat inmiddels al veranderd is haha

Ik heb een app om spaans te leren, werkt heel goed en kostte maar 1.10 ofzo…

Jaa precies en ik vind het ook echt leuk :slightly_smiling_face: Doe er nu Spaans mee en bevalt echt heel goed. Heb zelf een beginnerscursus Italiaans van Prisma gedaan (boeken + cd’s), die waren erg goed maar wel prijzig…

Thanks, heb het net gedownload dus we zullen zien!
Over dat engels: Ik ben engels dus dat maakt voor mij opzich niet zo veel uit :slightly_smiling_face:

Late reactie…