Onhygiënisch kind in klas

Hallo meiden,

Er zit een meisje bij mij in de klas (laten we haar A noemen) En A ruikt eigenlijk nooit zo fris, (er word veel gerookt bij haar thuis) En nu zijn ik en een paar meiden uit mijn klas er dus achter gekomen dat ze luizen heeft. Blijkbaar heeft ze het al een paar maanden want het zijn best veel luizen. Ik en een ander meisje zijn al naar de mentor geweest, en hij zei dat hij een gesprek zou gaan voeren met A. Verder heb ik tegen A gezegd dat andere meiden en ik luizen hadden gezien (ik heb haar wel apart gesproken zonder andere meiden erbij want anders vind ik het zielig) Maar ze blijft ontkennen. Haar thuissituatie is ook niet heel goed, en ik zou haar graag willen helpen maar ik weet niet hoe, en ik zou sowieso niet kunnen helpen als ze blijft ontkennen. Wat kan ik doen??

Wat lief van je dat je haar wil helpen! Beter dan al die negatieve verhalen over pesten enz. Misschien kun je je mentor raadplegen?

Misschien moet je die giegeltrutten uit je klas vertellen dat luizen juist in SCHOON haar zitten dus dat dat meisje wellicht schoner is dan die pesters :wink:

Daarnaast is het heel goed dat je haar wil helpen!! :slightly_smiling_face:

Misschien kan je met haar praten gewoon over koetjes en kalfjes en er zo langzaam achetr komen waarom er niets gedaan word aan de situatie.
Want misschien willen haar ouders haar niet helpen met haar luizenprobleem?

Dit + laat haar gewoon weten dat ze je kan vertrouwen en je ze wil helpen. Wees gewoon open om met haar te praten.

Dring je ook vooral niet te hard op want dat kan averechts werken.
Ook als ze blijft ontkennen is het niet handig om haar steeds te confronteren.

In elk geval doen wat Carmenneke zegt want dat klopt ook gewoon. Daarnaast denk ik dat als A eventueel hulp van jou wil, ze wel naar je toe komt want je bent erg vriendelijk tegen haar geweest, laat haar initiatief nemen.

Zou je misschien iets leuks met haar kunnen doen zodat ze wat losser komt? Ik denk ook eerlijk gezegd dat als ik me zo voel en die meiden zo doen, ik op school geen advies durf aan te nemen. Als je ergens een broodje gaat halen o.i.d. dan verander je de hele context al. :slightly_smiling_face: