Ongevoelige ledematen

Na lang twijfelen en googlen, besloot ik toch maar een topic aan te maken. Ik kom er niet meer uit, ik weet niet wat ik moet doen, ik voel me hopeloos.

Al een lange tijd (1 jaar) heb ik last van ongevoelige ledematen (voornamelijk mijn handen, armen en bovenlichaam), last van hartkloppingen en een ongevoelige tong.
Dit heb ik niet continu, maar regelmatig. Gemiddeld krijg ik 6 van zulke aan vallen op een dag. Waarvan, geen idee? Ik krijg het op momenten waarop ik me ongemakkelijk voel, maar ook op momenten waarop ik me juist goed voel!

Lichamelijk mankeer ik niets! Dit weet ik omdat ik gezond eet en al vaak bij de dokter ben geweest hiervoor.

Psychisch gaat het soms niet goed, ik ben perfectionistisch en dat geeft mij veel stress, de dokter gaf dit ook als oorzaak.

Om een lang verhaal kort te maken, maakt dit mij gewoon kapot. Heel veel dingen durf ik niet meer omdat die aanvallen onwijs gênant zijn. Bij een aanval val ik in elkaar of grijp ik in paniek mijn gevoelloze ledemaat vast.

Nou vraag ik aan jullie of iemand dit misschien herkent? En ook heeft, of heeft gehad?

Want dit, dit is niet meer te doen. Ik wil gewoon weer normaal zonder zorgen en angst voor een aanval over straat kunnen, sporten, werken, noem maar op…

Sowieso al bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

Ik heb het trouwens in de verkeerde ‘sub’ geplaatst zie ik! Foutje, hoop dat niet uitmaakt…

Ga gewoon even naar de huisarts, die kan jou in 5 minuten beter helpen dan wij in 100 posts.

Is ze al geweest zegt ze. Ik zou toch écht op een doorverwijzing naar een internist staan als ik jou was.

naar een psycholoog of huisarts gaan!

@NikkiMouse, Ik snap dat je dat zegt, maar daar ben ik al zó vaak geweest.

ik weet niet of het wel echt kan wat ik zeg, want ik heb er verder geen ervaringmee,
maar zou je niet iets kunnen trainen dat als je voelt dat je weer zo’n aanval krijgt dat je dan een bepaalde handeling doet, zodat je niet in paniek raakt of jezelf afleid van de aanval waardoor het minder heftig is ofzo?
beetje het idee van nagelbijten ofzo, je krijgt de aandrang maar dan ‘train’ je jezelf erop op dan niet te gaan bijten maar om bijvoorbeeld aan je haar te draaien ofzoiets haha. ik weet niet of het kan, maar het is maar een idee!

Ja, dat het gaat tintelen gaat enzo, heb ik ook gehad. Je hyper-ventileert heel snel.
Ik heb dit ook een tijdje gehad. Dan moet je ademhalingsoefeningen doen

@xlalala22, wel een goed idee. Dat ik dan bijv. een liedje in mijn hoofd zing waarvan ik vrolijk word ofzo?

@Waterfal, hoe lang duurde dat bij jou? En bedankt, daar had ik helemaal niet aan gedacht, mijn opa geeft les in yoga dus hij kan mij daar vast bij helpen!

Idd ademhalingsoefeningen, proberen te ontspannen. Geen idee hoe, heb er zelf namelijk ook last van. Het word ook een beetje een doorlopende cirkel. Ongevoelige ledemaat, jij gaat hyperventileren, daardoor zal het waarschijnlijk nog erger worden, waardoor je weer meer in paniek raakt etc. Succes :stuck_out_tongue:

misschien werkt het wel als je een aanval aan voelt komen om inderdaad je ademhalnig onder controle te houden en dus bijvoorbeeld aan n leuk liedje denkt ofzo. als je dit veel oefent kun je er denk ik na verloop van tijd best minder last van krijgen! beetje een vorm van je aandacht verplaatsen denk ik.

@Ayoyu, bedankt! Hahaha! ;’) Maar ik heb al 3 goede ideeën gehoord die wel eens kunnen helpen, dus daar ga ik gelijk mee beginnen. Als ik de oplossing heb, zal ik het jou vertellen. Dus jij dan ook veel succes!

@xlalala22, dat denk ik nu dus ook! Maar ik ga het proberen, ik ga het doen hihi ;’) Bedankt!

heel veel succes!