ongesteldheid verlaten?

Heyy
Ik heb om 18 dec een wedstrijd van turnen, alleen is het zo dat ik waarschijnlijk (als mijn cyclus ‘normaal’ loopt) op die dag voor de 3e dag ongesteld ben en op de 3e dag lek ik meestal heel erg. Ik vroeg me af of je je ongesteldheid kon ‘verlaten’ zonder anti conceptie pil, en ik gebruik liever ook geen tampons. Of misschien tips waardoor ik minder lek?
alvast thanks

Nee, dat kan niet. Ik denk dat je pech hebt. Je zal misschien toch aan de tampons moeten gaan of heel dik inpakken, die handel.

Met Primolut kun je je ongesteldheid uitstellen, volgensmij kun je het via de huisarts krijgen.

Er bestaat een ‘minipil’. Zou hiervoor informeren bij jouw huisarts.

Primolut, maar je moet wel minimaal 3-5 dagen voor je ongesteldheid beginnen dus ik zou maar snel je huisarts bellen.

Primolut werkt bij mij nooit, maar ik zit ook op turnen en ben ook altijd precies ongesteld tijdens wedstrijden. Ik gebruik wel altijd een tampon, maar als je dat echt niet wil dan moet het met (nacht)maandverband ook wel lukken denk ik.
Hoe doe je dat normaal gesproken als je moet trainen dan? Of draag je geen turnpakje tijdens de trainingen?
In ieder geval sowieso een onderbroek dragen (als je dat niet al doet bij wedstrijden) en zorgen dat die niet zichtbaar is. En desnoods zeg je na 2 toestellen dat je even naar het toilet moet, en verwissel je even.

En succes met je wedstrijd!

Als je idd even zegt dat je naar het toilet moet aangezien je een ‘vrouwenprobleem’ hebt zullen ze dat toch echt wel snappen? Kan me niet voorstellen dat daar geen begrip voor is…