Ongesteldheid blijft uit?

Hee meiden,

Ik heb een vraag, maar deze zal ik eerst even inleiden :wink:

In november was ik de 4e ongesteld, in december de 3e. Nu heb ik halverwege december een doorbraakbloedinkje gehad, en mijn moeder zei dat dat meestal gebeurt bij de eisprong.

Nou heb ik de 2e januari onveilige seks gehad. Nouja, niet écht, want hij kwam maar een paar keer “in me” (oke dat klinkt stom), zonder voorvocht volgens mij. Hij kwam in ieder geval niet klaar. Ik weet dat dit echt superdom was, maar we hadden gewoon niks bij… En ik heb me mee laten slepen (niet door hem overigens!) :wink:.

Maar nu ben ik dus nog niet ongesteld. Ik weet niet echt of ik regelmatig of onregelmatig ongesteld word, aangezien ik pas sinds november wat bijhoud (haha, ik was altijd veel te lui), maar volgens mij kan er wel wat verschillen. Ik heb wel soms een beetje buikpijn gehad deze week, maar het zette niet echt door.

Op wikipedia staat dat er 0 tot 2% kans is zwanger te worden van voorvocht. Mijn huisarts zei dat dit niet mogelijk was. En aangezien ik denk dat de eisprong al een hele tijd terug was, zou dat eitje allang dood moeten zijn? Maar waarom ben ik dan nog niet ongesteld?

Denken jullie dat ik me zorgen moet maken?

xxx

Ik weet niet wat voor huisarts jij hebt, maar voorvocht bevat gewoon zaadcellen. Ik heb geleerd dat je met onveilige seks altijd risico op zwangerschap hebt, maakt niet uit op welk tijdstip. Dus als ik jou was zou ik je zorgen maken.

Op wikipedia staat ook van niet… Dus ik twijfel :wink:.

Ik weet natuurlijk niet hoe t met jouw menstruatie zit xD

ga een test halen…

Er zijn maar 2/3 dagen waarop je zwanger kan worden heb ik met bio geleerd, en dat is als het goed is niet 2 weken na je eisprong…

Ik zou voor de zekerheid toch maar een test gaan halen.

Dat is wel heel naïef. Ik denk dat je bedoelt dat er slechts een paar dagen zijn waarop kans van slagen het hoogst is om zwanger te worden. Als je onveilige seks hebt gehad is er altijd een kans op zwangerschap. Even een testje doen als ik TS was.

Dat dacht ik dus ook.

Maar sperma kan wel nog lange tijd overleven in je lichaam, dus je hoeft niet perse seks te hebben op die dagen om zwanger te worden. En je kan er ook maar beter niet op vertrouwen, anders nam niemand nog de pil :’)

En van voorvocht kan je wel degelijk zwanger worden, wat voor een dokter heb jij? :’)

Doe gewoon een test en doe niet moeilijk.

Maar als je seks hebt gehad, een tijd ná je eisprong, dan maakt de overlevingstijd van sperma toch ook niet uit?

En je bent ook niet aan de pil? Dit is wel echt heel dom. Het maakt niet uit of hij klaarkomt of niet, dat voorvocht bevat ook zaadcellen. Dus haal een test.

Wat een rare dokter… Ik heb namelijk in de brugklas(!) geleerd dat je van voorvocht zeker wel zwanger kunt raken.

Je krijgt niet maar 1 eisprong in je leven -.-

nou volgende keer als dit nog een keer gebeurt morning after pil maar halen, hoef je je ook minder zorgen te maken (ik zeg minder, want je kunt alsnog direct zwanger worden als je eisprong net bezig is, zoiets haha).
Het schijnt ook dat je 1 dag voor je ongesteldheid niet zwanger kunt worden, maarja, voor hetzelfde geld word je die dag ongesteld en klopt het niet meer :’)

Je hebt het antwoord zotezien al gekregen!
Doe een test. Je kan het nooit zeker genoeg weten met
dit soort dingen. Een vriendin van mij had precies hetzelfde,
maar werd gewoon ongesteld. Het kan zeker gebeuren dat je
door voorvocht zwanger raakt ja, its a fact. Nou succes ermee danmaar!

Doe idd een test om zeker te zijn.

Ik snap jouw huisarts niet echt, want je kan wel degelijk zwanger worden van voorvocht. Ja , ook al was hij maar 1 keer in en uit je…Het bevat niet even veel zaadcellen als ‘echt’ sperma, maar toch. Het kan natuurlijk ook aan andere factoren liggen zoals stress, maar ik denk dat je deze optie beter even kan uitsluiten zodat je daarover niet hoeft te piekeren.

Dat bedoelt ze toch niet?
Ze zegt dat je in de periode na je eisprong niet zwanger kan raken. Dat is dus het moment waarop het vlies wordt afgebroken en je menstruatie eraan komt.