ongesteld?

Ik heb sinds gisteren bruin spul in m’n onderbroek zitten. Ik ben nog niet ongesteld geweest, voor dat bruine gedoe en ik had wel afscheiding maar dat was gewoon wit. Ik heb ook helemaal geen klachten gehad die je meestal bij ongesteldheid wel hebt dus ik vind het allemaal heel vaag. Kan iemand me alsjeblieft antwoorden geven op deze brandende vragen. Ik ben 11, en maar 1.50

Alvast bedankt

Ongesteld zijn is geen kwestie van wíllen, sorry…
Het heeft trouwens ook niets met je lengte te maken.

Ik denk niet dat je al ongesteld ben, maar de mogelijkheid is er wel.

En stel dat je ongesteld bent: Gefeliciteerd, je bent een vrouw! xD

Tenminste dat zeggen ze dan toch?

Het is vervelend, maar zie de leuke kanten ervan; je kunt kinderen krijgen!
(en je hebt een excuus voor als je stemmingswisselingen hebt… ghehe :grinning_face_with_smiling_eyes: )

Vraag het anders aan je moeder :slightly_smiling_face:

Kinderen op m’n 11e hmm… nee

Ik ben ook pas 1.58 en ben al ongesteld en de schooldokter vertelde dat ik juist nu een groeispurt van 10 centimeter ga krijgen. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat áls je ongesteld bent je niet meer gaat groeien!

En ik denk niet dat je ongesteld ben, want er moet echt bloed komen neem ik aan wil je ongesteld zijn. Maar dat kan ook over een paar dagen pas gebeuren…
Geen idee, maar het is niet echt een huge probleem aangezien iedereen wel een keer ongesteld wordt dus maak je niet druk :'3

Ze bedoelt dat je later kinderen kunt krijgen niet dat je het nu moet krijgen…

ongesteld zijn is idd niet leuk! maar het hoort er bij
nog een excuus voor als je CHOCOLA aanvallen hebt (:

Ik weet het, ik denk dat ik er mee naar de huisarts gaat, liever een vrouw. Maar ik ben 11 en 1.50 en mijn ouders zijn 1.52 en 1.58 en het liefste wil ik toch langer worden. Ik ben bijna de kleinste van de klas. En de kleinste van de klas bij mij zijn plat hebben geen puberteitsverschijnselen. Ik kreeg ongv. op m’n 7e/8e borstjes dus is het nu echt ongesteldheid ik weet het niet

Oh, haha. Ik zag 'm niet. Sorry

ongesteld worden heeft totaal niks met je lengte te maken hoor
ik denk dat je wel ongesteld word binnenkort. (:

en btw: groeien heeft er niet heel veel mee te maken, ken genoeg mensen die na de eerste keer ongesteld zijn nog een behoorlijk stuk zijn gegroeid
maar als je ouders zo klein zijn vrees ik daar wel voor, maarja dan hoor je samen met mij bij het kleine-mensen-clubje :grin:

Het echte zal wel niet lang meer duren. Houd je taai meissie

Dankjewel iedereen, jullie zijn allemaal zo lief!

Ik denk niet dat dit echt al je eerste ongesteldheid is, maar het zit er wel aan te komen. (:

T klinkt wel alsof het eraan zit te komen, bij sommige mensen begint t zo.

En klein blijven hoeft echt niet, ik ben sinds ik ongesteld word volgensmij toch nog minstens 15 cm gegroeid.
(Reken, reken… ja, volgensmij wel ; )).

Ik denk dat je ongesteld bent maar vraga het aan je moeder m,n vriendin was ook al op dr 11 e ongesteld

welkom bij het rode kruis :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je ongesteld bent,
Ik was ook 11 (4 dagen voor ik 12 werd, maar toch!) en niet zo groot (Daarna wel een groeispurt gehad, helaas, nu al 3 jaar niet meer gegroeit >=( )
precies hetzelfde als wat jij hebt nu…
De eerste keren is het zo weinig dat je het nauwelijks merkt,
althans, bij mij dan XD En buikpijn enzo hoef je niet persé te hebben…
Gewoon aan je moeder vertellen, die weet er vast raad mee :wink:

haha :’)

Ik denk dat je inderdaad ongesteld gaat worden.
Bij mij was het echt BAMPATSBOEM. Ongesteld.
Had nergens last van en het kwam als een grote verrasing.
Dat is nu helaas wel anders :’)