Ongesteld

Ik had een klein vraagje eigenlijk

Ik heb sinds kort een nieuwe pil omdat mijn oude niet meer vergoed word, maar ik ben hem al een aantal keer vergeten (stom ik weet het)

Nu ben ik tijdens mijn ongesteldheid opnieuw begonnen met een strip maar ik blijf maar ongesteld, terwijl het gister al zo goed als over was

Wat kan ik nu het beste doen?

Wanneer ben je precies begonnen met die nieuwe pil? Het zijn nogal wat hormonen, en daar kan je menstruatie onregelmatig van worden. Kan prima een bijwerking zijn. Wanneer je pas 2 dagen die nieuwe pil slikt bijv. kan het ook zijn dat je lichaam het nog moet verwerken, en dat je daarom nog steeds ongesteld bent.

ik slik hem inderdaad sinds 2 dagen nu maar ik begin me nogal zorgen te maken omdat ik weer ongesteld word zeg maar.

^^Dat is dan vrij normaal. Het is niet alsof je een snoepje slikt ofzo, er zitten allemaal hormonen in, en je lichaam moet daar gewoon eventjes aan wennen. Dat kan de eerste paar maanden zorgen voor wat onregelmatigheid. Zeker als je hem nu pas 2 dagen slikt is er wss niets om je zorgen over te maken. Je lichaam heeft gewoon even wat meer tijd nodig.

ik weet niet of het wat uitmaakt, maar toen ik pas begonnen was met mijn pil was ik 3 weken lang “ongesteld” omdat mijn lichaam moest wennen :cold_sweat: gelukkig was het na paar dagen niet veel, meer spotting eigenlijk

Het is heel normaal dat je bloeding later in je menstruatie weer terug kom.
Je moet er ook altijd voor zorgen dat als je stopt met bloeden, je altijd nog even een maandverbandje in je onderbroek legt.

Inderdaad, en het duurt ook enkele dagen voordat je lichaam die hormonen opneemt enzo…