Ongesteld ?

Hey ,
Ik slik de pil nu ongeveer 3 maanden (doorslikken)
Maar ik verlies elke dag wat bloed , het is niet zo dat ik even veel bloed verlies als wanneer ik echt ongesteld ben.
Is dit normaal? Weet iemand wat er gebeurd ?
Of kan ik toch beter naar mijn huisarts gaan ?

Slik je de pil over het algemeen langer dan 3 maanden?
Of slik je hem nu voor het eerst 3 maanden door?
Spotting kan optreden ja, strip afmaken en echt ongesteld worden.
Anders je huisarts even inlichten dat ie misschien te licht is.

Dat heet spotting, een lichte doorbraakbloeding. Het beste kun je even een weekje of bv. 4/5 dagen met je pil stoppen zodat je even ‘ongesteld’ wordt, dan is dat druppelen daarna ook weer afgelopen. Dat is sowieso aan te raden bij het doorslikken van de pil; een stopweek inlasten als je tussendoor bloed verliest. Dat voorkomt dat je straks constant een beetje bloed verliest.
Werkt dit niet, ga dan naar je huisarts, dan ben je misschien baat bij een andere pil.

Ik slik hem ook wel eens 3 maanden door en heb dan nergens last van. Verschilt per persoon hoe lang iemand de pil kan doorslikken.

Je mag de pil in principe altijd gewoon doorslikken. Het verschilt inderdaad per vrouw/meisje hoe lang dat lukt zonder een doorbraakbloeding te krijgen. Dan kun je beter even een (korte) stopweek inlasten, anders blijf je (licht) bloeden. Maar in principe is je stopweek een volledig ‘kunstmatige’ menstruatie. Maakt niet uit of je die dan elke maand krijgt of om de paar maanden.

Dit mag in het algemene pil-topic of het algemene menstruatie-topic.