ongesteld

ik heb volgens mij een keer gelezen dat als je de pil doorslikt (en dus geen stopweek hebt) je ongesteldheid helemaal weg kan blijven

is dit zo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar wou t ff weten

en als je normaal om 10 uur de pil neemt, en je hem vergeet, en hem 's morgens om half 8 neemt, ben je dan nog beschermd??

ik kan alleen de 2 vraag beantwoorden. De pil is dan een tijdje niet betrouwbaar , dus dan ben je zeg maar een tijdje niet beschermd. (& voor hoe lang, zou ik echt niet weten.)

En ik kan je eerste vraag beantwoorden!

Stel dat je gewoon de pil door slikt dus als je eigenlijk een stop week moet hebben en je slikt gewoon de volgende strip door. Dan ben je niet ongesteld.
Dat is dus bijvoorbeeld super handig als je op vakantie gaat!
Maar je moet het niet te vaak doen want volgens mij is dat niet helemaal gezond

Als je altijd de pil doorslikt blijft je ongesteldheid niet weg. Op een gegeven moment krijg je een doorbraakbloeding, je wordt dus ongesteld. Bij de een is dat na 2 maanden, bij de ander na een jaar. Dat verschilt per persoon!
Als het goed is ben je dan nog steeds beschermd, maar ik zou voor de zekerheid even de bijsluiter doorlezen. Daar staat het als het goed is in.

Alles staat in de bijsluiter. En volgens mij kan je de pil drie keer zonder problemen doorslikken.

Als je een keer de pil doorslikt, blijft je ongesteldheid niet weg. Maar als je maanden aan een stuk hem doorslikt, dan wel. Dan krijg je later problemen met zwanger worden en zo. Het is dus heel ongezond, maar voor een keertje (als je op vakantie gaat, bijvoorbeeld) kan het wel.

De pil doorslikken is niet slecht voor je. Een onderzoek door Amerikaanse College van Obstetrici en Gynaecologen wijst uit dat zelfs 99 procent van de artsen zegt dat het doorslikken van de pil onschadelijk is.

als je de pil 's ochtends om half 8 inneemt bent je nog beschermd.