ongesteld ....

ik heb al 2 jaar ofzo afscheiding en soms denk ik echt van ’ nu ga ik ongesteld worden ’ maar het komt maar niet :blush: ben al 14 en nog steeds niets … dus ik vroeg me af , wat denken jullie?

morgen

:'D

Ik zou zeggen, gewoon afwachten. Wij weten dit ook niet. Sommigen zijn gewoon laat.

Ik had ook heel lang afscheiding voordat ik ongesteld werd. Gewoon afwachten, het komt nog wel. :slightly_smiling_face: Op 14 jarige leeftijd hoef je je nog geen zorgen te maken.

Ik vind 14 best jong om voor t eerst ongesteld te worden hoor…
Nou lijkt het er haast op dat kinderen alles tegenwoordig steeds vroeger en vroeger doen/doormaken/krijgen, en je hoort steeds vaker meisjes van 12 of zo die al ongesteld zijn en zo (en seks hebben *huiver*)
Misschien vind ik dit gewoon zo omdat ik zelf rond m’n 14e, 15e ongesteld werd voor het eerst. In ieder geval hoef je je er inderdaad absoluut geen zorgen over te maken hoor! Je lijf weet vanzelf wel wanneer het ‘klaar’ is daarvoor en bij de een is dit als ze 12 is, bij een ander als ze 14 is en bij weer een ander misschien wel pas als ze 18 is. Voorlopig hoef je je echt nog geen zorgen te maken hoor!

Ik weet nog dat ik voor t eerst ongesteld werd. Van mij had t nog wel wat langer weg mogen blijven hoor, vond ik toen.

Dan krijg je helemaal een hartaanval als ik vertel dat ik op mijn 10e al ongesteld was. :grinning_face_with_smiling_eyes:

14 vroeg!? Wow. Ik was op mijn 12e ongesteld en ik vind dat serieus een supernormale leeftijd. Dan begin je al te puberen etc, dus ongesteld worden hoort daar ook bij. Ik vind het juist apart om te horen als iemand pas rond haar 14e, 15e ongesteld wordt.

Haha, en ik op mijn 9e.

Ja, dat dacht ik ook, hahaha. Ik vond mijn jeugd op mijn 10e al naar de klote. :"D Ik had het dolgraag op mijn 14e pas gehad.

Tien vind ik dan ook wel echt vroeg. Dan ben je nog kind en opeens ongesteld. Twaalf vind ik gewoon de goede leeftijd. Langzaamaan begin je te puberen en dus ook ongesteld worden.

Hoe dan ook, om nog even on topic te gaan voor TS. Je wordt wel ongesteld ooit. Komt goed.

Wow, je 9e? Ben ik blij dat ik pas op mijn twaalfde ongesteld werd.

En TS, zoals hier ook al blijkt zit er gewoon heel veel verschil in wanneer iemand ongesteld wordt. Niks om je druk over te maken dus, en ik zou het zeker niet erg vinden als ik jou was(:

dankje allemaal ! :slightly_smiling_face:

Idd^,alvast wat inslaan.
Maar het maakt echt niks uit, ik ken iemand die pas op haar 18e ongesteld werd.
het is juist handiger als het zo laat mogelijk komt, geen zorgen maken hoor.

Ik werd het ook pas op m’n 16e en ben nu 17. Het komt echt wel gewoon afwachten

Het verscheelt gewoon tussen de 10 en 18 jaar ongeveer volgens mij,
en ik had gehoord dat het vaak dezelfde leeftijd als die van je moeder is. :slightly_smiling_face:

men moeder kreeg het toen ze 13 was xx

hahahaha :'D

wat een onzinopmerkingen hier over dat iedereen steeds vroeger aan dingen begint zeg, ongesteld wordt je gewoon dat is niet dat je zelf die keus maakt. Ik was 10. Volgens mij is het niet normaal als je pas op je 16, 17, 18 of zo ongesteld wordt. Geloof dat velen dan ook al langs de huisarts gaan. Rond de 12 is geloof ik gemiddeld. Ben er overigens zelf nog voor langs de huisarts geweest toen ik het was geworden hahaha.

Dat van zelfde leeftijd als je moeder is bullshit, je hebt ook genen van je vader bijvoorbeeld…