Ongesteld vraagjeee!

Even een vraag!
Want ik maak me een heel klein beetje zorgen…
Ben namelijk al 4 (bijna 5) maanden niet meer ongesteld
geworden. En ik heb geen seks ofzo dus ik ben in ieder
geval niet zwanger.
Hiervoor ben ik al 2 jaar ongesteld geweest, niet altijd
heel regelmatig maar toch…

Dus nu vroeg ik me af of één van jullie dit ook wel is
heeft?! Vind het nu namelijk een beetje lang duren…

xxxx

Het kan zomaar opeens weggaan. Daar is niets mis mee.
Over een tijdje zal je het wel weer worden. Vriendin van mij had dat ook.

eet je wel gewoon normaal?
en sport je niet opeens heel veel meer dan eerst?

Daar is wel wat mis mee! Je kan dan namelijk onvruchtbaar worden!

Dit kan aan je gewicht liggen, weeg je te weinig ?
Als dat niet zo is, zou ik maar een afspraak gaan maken bij je huisarts.

Dat hoeft niet! 2 jaar is nog niet zo lang. Het kan gewoon eerst weer even weggaan.
Net zoals ik al zei; Een vriendin van mij had dat ook. Een half jaar later werd ze gewoon weer ongesteld.

Het kan zijn dat je een tussenperiode in je ongesteldheid krijgt van te veel stress in je leven of van minder gezond eten, het is misschien verstandig om even langs je huisarts te aan. Gewoon als een check-up.

een vriendin van mij had hetzelfde probleem.
die werd soms wel een halfjaar lang niet meer ongesteld.
maar waarschijnlijk is er dus niks aan de hand!

Ja ik eet normaal, ben nu bezig met afvallen maar ik eet
echt wel normaal! En daarvoor werd ik ook al niet ongesteld
dus het heeft volgens mij niks met eten te maken volgens mij!
En ik sport eigenlijk ook niet meer ofzo!

En Chatoyant, daarom maak ik me ook wel zorgen ja!
Dat ik straks onvruchtbaar ben ofzo…

Bedankt in ieder geval dat jullie reageren haha!

Ik zou voor de zekerheid gewoon langs de huisarts gaan, je weet maar nooit.

Misschien moet ik idd even naar de huisarts gaan ja!

En dankje rooom! Nu weet ik in ieder geval dat wel
meer het hebben!

Je zegt dat je bezig bent met afvallen? Daar kan het echt aan liggen hoor.

Ja maar elk lichaam is anders en nee het hoeft niet, maar je moet niet zeggen dat het niet erg is :\ want straks denkt iemand dat het niet erg is…gaan ze niet naar de dokter en zijn ze straks wel onvruchtbaar…ken namelijk iemand die gewoon onvruchtbaar is geworden en die was maar 6 maanden niet meer ongesteld…maar gewoon altijd naar de dokter gaan met dit soort klachten, hoe eerder je erij bent hoe beter :slightly_smiling_face:

Ja daar zat ik ook al een klein beetje aan te denken, maar daarvoor
werd ik dus ook al niet ongesteld. Ben nog niet zo lang bezig!
En ik eet nu ook nog gewoon gezond en normaal…

Zou gewoon naar de dokter gaan…want als je geen ondergewicht hebt, niet overdreven veel sport, en niet te weinig eet weet ik het ook niet…

Nouja, ik ben een keer 9 maanden niet meer ongesteld geweest, en ik weeg al heel lang 45, niks aan te doen, voordat iedereen conclusies gaat trekken, ben 16 en ik kan zeg maar eten wat ik wil, zwaarder worden of aankomen lukt niet. En ik ben wel gewoon nu elke maand ongesteld. En ik gebruik de pil, dus ondergewicht zou niet zo erg moeten zijn denk ik? :wink:

@xSweetLiips Dat is ook bij elk persoon anders…ik werd pas ongesteld toen ik van mijn ondergewicht af was…Bovendien wordt je met de pil vaker wel ongesteld dan als je niet aan de pil bent, ook maakt dit je ongesteldheid regelmatig doordat het geen echte ongesteldheid is :wink:

Ja mijn vriendin had dat ook, die was 1x ongesteld geworden, daarna 3 maanden niet en nu is ze het gwn regelmatig enz. Volgens mij is dat heel normaal.

Vruchtbaar zijn is een functie van je lichaam die niet levensreddend is. Als je te lang ondergewicht hebt, gaat je lichaam overbodige functies uitschakelen, waaronder je voortplantingssysteem. Uiteindelijk gaan ook je spieren eraan, en je andere organen ook.

De natuur heeft er namelijk niks aan om bij voorbaat ongezonde wezens zich voort te laten planten :slightly_smiling_face: