Ongesteld tijdens wedstrijden.

Hey allemaal,

Ja dit is een nieuwe account, nee ik ben niet fake. Ik heb een nieuwe account gemaakt omdat je mijn topics terug kunt vinden als je op mijn echte naam googled, en niet iedereen die ik ken hoeft hiervan te weten. Vandaar :wink:

Maar ik heb een probleempje: over 4 weken heb ik turnwedstrijden, en dan ben ik weer ongesteld (aangezien ik dat nu dus ook ben). Logisch om dan een tampon te gebruiken, maar bij mij gaat dat echt niet. Met inbrengen heb ik er geen last van, en het zit ook goed. Maar als ik het er na een paar uur uithaal (3/4 uur ligt er aan hoe “erg” het is) doet dat zó’n pijn echt niet normaal. Het komt niet omdat het er niet lang genoeg inzit, want hoe lang ik het ook laat zitten (nee niet té lang natuurlijk), ik verga echt van de pijn. Dus dat is geen optie.
Aangezien je een string aanmoet omdat je punten aftrek krijgt als je je onderbroek ziet kan ik dus ook geen gewoon maandverband gebruiken.
En maandverband voor een string lijkt me niet genoeg te helpen als je pas net 2 dagen ongesteld bent? Ik heb daar geen ervaring mee, dus misschien weet 1 van jullie een oplossing…

Eindelijk kan ik weer een wedstrijd meedoen na een blessure waar ik heel lang last van heb gehad, dus ik ga het hier écht niet om afzeggen. Want zit zal nog wel vaker voorkomen…
xxxx.

De pil slikken zodat je het uit kan stellen? :slightly_smiling_face:

slik de pil om het uit te stellen?
kun je het ook regelen enzo.

of je moet een grote tampon erin doen, een halfuur voor de wedstrijden.
+ maandverband speciaal voor een string.

je kan pilletjes kopen om je ongesteldheid uit te stellen zonder dat je aan de pil moet, moet je maar eens in je apotheker vragen. x

enige oplossing denk ik.

Ohgod, dat nooit. Ik ga al halfdood als ik de kleinste maat tampon er uit moet halen, laat staan een grote :open_mouth:

Ik denk dat een grote haar nóg meer pijn doet:o
Maar ik weet het ook niet:o
K zou sowieso een oplossing zoeken voor die pijn… ik weet het niet zeker maar ik denk niet dat het helemaal klopt… :grimacing:
Succes meid:)

Zoals hierboven genoemd: pilletjes om het uit te stellen!

Ja denk het ook aangezien vast niemand een andere oplossing heeft :stuck_out_tongue: Ik zal het er ook maar eens met mijn moeder over hebben…

Tja ik heb laatst ook wat dingen opgezocht daarover, en mijn moeder ook. Het kwam er op neer dat er van binnen waarschijnlijk iets zit dat er normaal niet hoort te zitten waardoor het onwijs pijnlijk is met het eruit halen. Je kan daarvoor naar de dokter gaan, maar het kan later ook weer vanzelf weggaan. Dus ik wacht wel even met dat naar de dokter gaan, ook al verwacht ik niet dat het binnen no-time over is.

Ja, die pilletjes Primolut heb ik wel is genomen, dat werkt heel goed! Bij mij dan :wink:
Ohja, heb het zelfde probleem, ik probeer m gewoon zo snel mogelijk er uit te ‘floepen’ minste pijn :]

Oke, en als je daarmee stopt, wordt je dan die week daarna ongesteld? Of dan pas weer 4 weken later? En hoe lang vantevoren moet je het gaan gebruiken?
Ja sorry het zal vast wel ergens op een bijsluiter staan ofzo, maar ik denk ik vraag het maar even aan iemand die daar al ervaring mee heeft…

Maandverband speciaal voor string vind ik niet echt slim, vooral niet als ze in de rondte huppelt (wss stroomt het bloed er dan nog meer uit. Ik zou aan de pil gaan, het is echt ideaal voor dit soort momenten. Dan kan je hem gewoon doorslikken. Ik word zelf ongesteld om de 3 maanden en ik mag zelf kiezen wanneer, super toch? Vooral als je vaak in situaties als het jouwe komt lijkt het me slim om ongesteldheid regelbaar te maken, zelfs met een goedwerkende tampon lijkt het me heel ongemakkelijk om je benen te spreiden, een zelfde reden om nooit wit te dragen als je het bent :0

Ja precies, en als je midden in je oefening staat met een camera op je gericht, jury is je aan het beoordelen etc. en je voelt dat je aan het doorlekken bent kan je moeilijk even weglopen, naar de wc gaan en verder gaan :stuck_out_tongue:

Ik heb die pilletjes ook gehad. Je moet ze beginnen te slikken 3 dagen voordat je ongesteld moet worden. Dan vervolgens moet je ze net zo lang slikken totdat je ongesteld wilt worden. Zodra je die pilletjes niet meer slikt, word je gewoon ongesteld. Dat duurt dus niet nog 4 weken extra.
Je kunt gewoon een afspraak maken bij de huisarts, die geeft je informatie en een recept, en dan kun je ze ophalen bij de apotheek (:

Ik vind het wel raar hoor dat je geen tampons kunt dragen en dan niet eens de kleinste maat. Zat ie wel goed vol toen je hem eruit haalde? Want als hij goed vol zit dan glijdt ie er zo uit.
En als je hem erin kunt krijgen dan moet je hem er toch ook weer uit kunnen krijgen?

En je vindt het anders voor 1x ook geen optie? Dat je gewoon voor 1x tijdens die wedstrijd wel een tampon gebruikt. Of ga er gewoon mee oefenen.

Ehhm ik moest geloof ik iets van vier dagen van te voren beginnen, en als je dan stopt, drie dagen erna moet je het ongeveer hebben als het goed is… maar tis alweer halfjaar geleden, dus weet niet meer precies :wink:

Het maakt niet uit wanneer je met de pil begint. Als je het vlak voor of na (weet niet meer precies) doet, dan ben je gewoon meteen geschermd tegen seks. Als je het op een random dag doet dan duurt het 7 tot 10 dagen voor de pil aanslaat. Tenminste, zo is het mij door de huisarts verteld.

Ja ik snap het ook niet… Maar zo’n wedstrijd duurt al snel 4/5 uur en dan zal je zien dat ik het tussendoor nét moet verwisselen. En het doet echt zo’n pijn, ik snap het echt niet. En ja het zat wel goed vol :anguished:?
Ik snap het echt niet, en vind het echt vervelend. Sowiezo lijkt turnen met een tampon in me ook niet heel erg fijn… Natuurlijk, je voelt het niet maar toch. (Een meisje die ik ken stond op de balk, en je zag net zo’n stukje van dat touwtje er uit komen nadat ze een sprong had gedaan…)

Dat heb ik ook met tampons! Inbrengen lukt, maar met uithalen moest ik een keer gewoon janken van de pijn. Ik zou idd die pilletjes nemen waarmee je je ongetseldheid kan uitstellen