Ongesteld op vakantie?! :(

Heey! Ik ben dus vandaag ongesteld geworden… :frowning_face: en ik ga maandag op vakantie! Daar gaat me vakantie… want ik durf dus geen tampons te dragen. Heeft er iemand tips ofzo, of misschien manieren waardoor je menstruatie minder word of eerder stopt ofzo… ik ben echt wanhopig nu. x

gewoon op tijd verschonen en eventueel iets nemen tegen de pijn.

ben je niet aan de pil dan? of heb je niet van die pilletjes gehaald bij de dokter die het uitstellen?

.

Probeer anders tampons met inbrenghuls? Die vond ik veel minder eng dan gewone :stuck_out_tongue:. & tegen de pijn helpt bij mij aleve feminax echt super goed!

nouja dan ga ik denk ik toch maar tampons proberen… alleen hoevaak moet je het verwisselen dan? want meestal lig ik aan het strand en zwem ik best wel veel enzo!

ligt eraan hoe erg je het ben, gemiddeld kan je ze wel vier uur later zitten als je goeie grote pakt.

ik denk dat je het beste normaal kan pakken, en even aanzien hoe erg je het bent, dan merk je vanzelf wel wanneer je het nodig heb

nee, ze vinden de pil nog te jong ofzo omdat ze niet geloven dat ik het voor me ongesteldheid doe, en met die pilletjes ben ik nu al te laat.

Tampons dragen, mini’s.
Ik was ook minden in de vakantie ongesteld, ik had nog nooit een tampon gedraagt, maar ik deed het gewoon.
Ik nam trouwens wel die overweging dankzij een jongen en andere vrienden mee waren naar het strand.
Het valt echt reuze mee, geloof me maar.

.

Na het zwemmen moet je volgens mijn moeder ze steeds verwisselen.
naja want er zit dan al vocht in van het water en het is ook wel hygienischer want er zwemt iedereen in.

een tampon zit best diep hoor. daar komt niet zomaar water in, en je gaat toch ook niet elke keer je punanie wassen als je uit het water komt? omdat iedereen in dat water zwemt

Meeste mensen zeggen dat d8 ik, omdat wanneer je in het water gaat je ongesteldheid “stopt” & als je daarna net uit het water komt, ben je het iets heviger.

dat vind ik een beetje onzin, want ik weet wel dat het stopt maar dat het daarna heviger is heb ik nog nooitt van gehoord :S

je bloed wordt dunner in het water(het stopt idd) en als je dan eruit gaat stroomt het sneller uit je vagina, waardoor het lijkt of het meer is.

Als je geen tampons durft of als ze écht niet in je vagina gaan, kan je proberen wat je wilt maar dan lukt ht écht niet.
Ik heb het ook, ik kon ook een week niet zwemmen.
Je kan ook, als het iets minder heftig is snel naar het zwembad gaan, eventueel in een wchokje je bikinibroekje aandoen en naar het zwembad rennen. als je er weer uit komt doe je snel je onderbroek + maandverband aan.
Op het strand kun je gewoon een leuk rokje aandoen, met daaronder een onderbroek en maandverband.

Succes!

.

idd