Ongesteld op vakantie?

Ik ga volgende week met mijn beste vriendin en haar ouders naar italië voor drie weken,
en dat ben ik 1 van die weken ook ongesteld…
Ik wil graag aan de pil maar ik durf het mijn moeder niet te vragen! :flushed:

Hoe doen jullie dat? Gewoon altijd een tampon in ofzo?
En heeft iemand misschien een tip hoe ik het mijn moeder kan vragen, dat ze niet meteen zo iets heeft van 'Ben je van plan seks te hebben dan :open_mouth: ’ ?

Je kunt uitleggen dat je niet ongesteld wil zijn op vakantie? dat snapt je moeder vast wel.

LEG gewoon het hele verhaal aan je moeder uit! Het is toch immers je moeder?

ik zou het gewoon vragen aan je moeder. en dan gewoon erna zeggen van ; niet dat ik seks ga hebben ofzo maar ik wil gewoon niet ongesteld worden.

simpel , en als je het gevraagt heb lucht het gewoon echt op ;p

and nog veel plezier !

Oke, ik denk dat ik het dan toch maar ga vragen :grinning:

Zijn jullie allemaal aan die pil?

nee , maar ik ga deze vakantie eraan. :grin:

gewoon eerlijk zijn, daar is het toch je moeder voor :grinning:

weet niet welke week je het bent
maar er zijn ook pillen die het een week(?) uit kunnen stellen.
en als je goed met je moeder kan praten
kan je het ook gewoon zeggen.

je bent nu al sowieso te laat om aan de pil te gaan als je volgende week niet ongesteld wilt zijn…

Heb ik het geluk dat men moeder er zelf mee kwam… alleen voor die andere reden dan…

maar gewoon vragen inderdaad, het is je moeder… ze begrijpt het heus wel, zeg gewoon dat je het fijner vind als je niet ongesteld bent op vakantie…

oh ik weet trouwens alleenniet of het gaat…

Het is namelijk het beste als je begint met de ongesteldheid met de eerste strip… aangezien jij met de eerstvolgende ongesteldheid niet ongesteld wilt zijn gaat het niet. Want je kan niet zomaar beginnen met de pil…

Gewoon vragen (:
nee heb je ja kun je krijgen

ik ben ook ongesteld in de vakantie,
maarja m’n moeder wilt volgens mij
nieteens de pil voor me halen -.-
dus ik ben gewoon in die bloedhitte
ongesteld maar ik kan niet met een
tampon overweg… en ik ga ook niet
met een tampon zwemmen want dat
vind ik eigenlijk best onhygiënisch.

maarja veel plezier op vakantie

xx

Het is namelijk het beste als je begint met de ongesteldheid met de eerste strip… aangezien jij met de eerstvolgende ongesteldheid niet ongesteld wilt zijn gaat het niet. Want je kan niet zomaar beginnen met de pil…
-
Hoe bedoel je (A)

Dat je met de pil moet beginnen om de eerste dag dat je ongesteld bent. En dan kan je pas de maand erna(dus bij de volgende menstruatie) de pil doorslikken zodat je niet ongesteld bent.
Je kan niet zomaar met de pil gaan beginnen omdat je volgende week niet ongesteld wilt zijn. Dan ben je sowieso dus te laat.

Ben ong 1,5 jaar aan de pil, maar slik niet door (nog niet gedaan iig). Meestal komt t in de vakantie twee maanden slecht uit, dus ja, dan heeft t niet zoveel zin om door te slikken.
Gewoon dit vertellen aan je moeder, dat begrijpt zij ook wel.
En anders: mini tampons met inbrenghuls van tampax, heel fijn!

Ik zou niet aan de pil gaan! Er is namelijk ook een pilletje (ik weet even niet meer hoe het heet) en dat neem je dan mee op vakantie en als je ongesteld word moet je dat slikken (3x per dag) dan stopt je ongesteldheid en als je na een week stopt met slikken dan word je het weer. MAAR… als je nou gewoon 2x per dag dat pilletje slikt dan kan je het nog ietsje langer uitstellen en dan kan je het zo inplannen dat je pas ongesteld word als je thuis bent :] Dat doe ik ook :wink:

heb je hier geen bijwerkingen van ofzo ?

Als je het uitlegt aan je moeder snapt ze het vast wel, maar is het nu niet een beetje te laat? Ik gebruik gewoon een tampon.

idd , het werkt zobiezo pas goed na 2/3 maand …

je hebt toch ook van die pilletjes die je ongesteldheid uitstellen? die moet je 2/3 dagen vantevoren innemen ofzo heb ik gehoord…