Ongesteld op vakantie.

Hallo iedereen!
Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Namelijk: Over een week ga ik lekker op vakantie naar het buitenland, maar dan moet ik dus ongesteld worden…
Ik heb wel eens tampons gedragen maar ik heb nou niet echt zin in zo’n gedoe daar…
Daarom wil ik graag aan zo’n pil waarmee je het kan uitstellen.
Maar ik ben niet aan de pil. Mn moeder dacht dat het dan niet gaat, omdat je daarvoor aan de pil moest zijn,
Maar is dat ook zo?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik wil het graag uitstellen…
Groetjess xx

Up. :flushed:

Je hebt inderdaad zo’n ‘‘uitstelpil’’. Die heb ik ook eens gebruikt, maar beter van niet. Dit is echt een hormonenbom. Ook is het daar volgens mij al te laat voor, als ik het me nog goed herinder moest ik die 2 á 3 weken voor mijn ongesteldheid al beginnen met innemen! Je kunt altijd even vragen. Hiervoor hoef je trouwens niet aan de pil te zijn, iedereen kan hem nemen.

Volgens mij bestaat er inderdaad een speciale pil waarmee je het uit kunt stellen. Daarvoor hoef je niet de anticonceptiepil te slikken, want dan zou je het immers sowieso gemakkelijk uit kunnen stellen door een stopweek over te slaan!

Anders ga je even langs bij je huisarts/apotheek, die kan je het beste en meest persoonlijke advies geven (:

In ieder geval zou snel mogelijk naar de huisarts. Zoals ik al zei; je moet hem al eerder slikken, een dag van te voren werkt niet meer. Ik dacht dat ik toen al moest beginnen met slikken 2 weken daarvoor, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Oke bedankt allemaal, morgen ga ik gelijk even langs!

Een tip voor de volgende keer dat je op vakantie gaat:
Bedenk minimaal een maand van tevoren dat je op vakantie gaat zodat je nog aan de pil kan gaan of zo’n pil om je menstruatie uit te stellen kan nemen.
Of je gaat gewoon gelijk aan de pil bij je volgende menstruatie, dat kan natuurlijk ook.

Mag in het algemene piltopic. Die staat sticky in dit board.