Ongesteld op vakantie, meh!

Ik heb even een vraagje en ik kon het antwoord zo snel niet vinden in de vele andere topics.

Ik ga in juni met vriendinnen naar Spanje. Ik ben bang dat ik dan ongesteld wordt omdat ik meestal om de 5 weken ben, en als ik het uitreken zou ik het net die week worden.
Ik wil dit dus niet. Ik weet dat er pilletjes zijn om het uit te stellen, maar aangezien ik het altijd onregelmatig ben weet ik niet hélemaal zeker dat ik het die week wordt. Dus dat is altijd de vraag…
Mijn moeder is het er niet mee eens dat ik nu al aan de pil ga omdat dan de enige reden zou zijn dat het voor regelmatig ongesteld worden zou zijn.

Dus,
Wat zijn die ‘uitstelpilletjes’ en kan ik ze toch gebruiken als ik niet weet wanneer ik ongesteld wordt?
En heeft er nog iemand suggesties of heeft hetzelfde (meegemaakt)?

Ik ga dit even volgen!

tampon?

Ja, volgensmij moet je ze gewoon 3 of 4 weken na je laatste menstruatie slikken. Maakt dan niet uit als je het onregelmatig bent en als je ze niet zou slikken niet ongesteld zou worden. Je bent dan tenminste gewoon (bijna) zeker dat je het dan niet bent

Oke, dus je hoeft in ieder geval niet zeker te weten wanneer je het wordt. Enig idee hoe deze pilletjes heten en of je ze op recept moet halen van de dokter of gewoon in de apotheek?

Er bestaan inderdaad speciale pilletjes voor, maar ze hebben daar verschillende varianten van. Bel gewoon de huisarts even op en leg je probleem uit, er is vast een oplossing voor.

Ik heb 2 jaar geleden een speciale pil gehad om mijn menstruatie uit te stellen, zat nog niet aan anticonceptie en dat wilde ik ook nog niet toen.

Die pil moest ik een week van tevoren oid beginnen met slikken, totdat ik terugkwam van vakantie. Werkte perfect! Helemaal 0,0% ongesteld geweest. Die moet je wel op recept krijgen, dus even langs je dokter. Er bestaan verschillende pilletjes hiervoor, de ene moet je al 3 weken van tevoren slikken en de ander 3 dagen. Je huisarts raadt je aan welke het beste bij je past. Veel plezier op vakantie!

Dankjewel,
ik wist niet dat je deze pilletjes een bepaald aantal dagen/weken voordat je op vakantie gaat moet slikken ipv voordat je ongesteld wordt

Het moet natuurlijk wel voordat je ongeveer ongesteld zult worden :stuck_out_tongue: Maar hoe minder precies je het weet, hoe minder vroeg je van tevoren kunt beginnen.
Ik gokte dat ik die week ongesteld zou worden, maar soms was ik 3 weken niet ongesteld en soms 6, erg onregelmatig. Daarom moest ik een week voordat ik ongesteld zou worden waarschijnlijk beginnen met slikken. Je moet je menstruatie gewoon voor zijn. Leg uit aan je huisarts hoe onregelmatig het is, dan kan hij kijken wat het beste bij je past (waarschijnlijk iets waarbij je een langere tijd moet slikken zoals 2-3 weken van tevoren).

Nadeel van deze pillen is wel dat er erg veel hormonen in zitten, als je daar gevoelig voor bent kun je daar last van krijgen (ik kreeg zere borsten die in 2 weken een complete maat zijn gegroeid, deed heel veel pijn, en was de hele ochtend misselijk), maar ik vond de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Maar ik zie nooit aankomen wanneer ik ongesteld wordt, ik krijg geen buikpijn van tevoren of andere signalen, daarom lijken deze pilletjes misschien geen oplossing. Ik kom er dus echt pas achter op het moment dat ik het ben, en van tevoren niet.
Is dit dan wel een optie?

je kan even naar de huisarts gaan en tijdelijk aan de pil gaan, dus gewoon doorslikken in je vakantie en dan weer stoppen (of doorgaan :p) succes!

kun je niet gewoon een week van te voren beginnen met die pilletjes, dan is het altijd goed toch?

Gewoon even naar je huisarts gaan, wij kunnen niet zeggen of het voor jou zou werken, dat kan alleen de huisarts :slightly_smiling_face:

dankjewel allemaal, ik ga even langs :wink:

Ik zei toch net een paar keer dat ik dat ook nooit wist :") Maar goed.

Je kunt op http://www.beppy.com heel handige tampons bestellen. Juist om deze ongemakken tijdens de vakantieperiode te minimaliseren. De tampons hebben namelijk geen touwtje en passen zich aan jouw lichaam aan. Ideaal, als je echt niet anders kan.

dankje melissa, maar ik ben al bij de dokter langsgeweest en ik krijg of 2 maanden de anticonceptiepil of primolut.
Ben benieuwd of het werkt :wink:

De pil :wink: en die dan door slikken

Lolwut dat is vreemd