Ongesteld ondanks pil

Halloooo.

Ik ga aankomende maandag op werkweek, en aangezien dan precies mijn
menstruatie zou zijn, ben ik maandag 15 juni gestart met het slikken van
de pil Orgametril. Echter ben ik vandaag, ondanks het elke dag trouw slikken,
toch ‘ongesteld’ gewordene. Soms lees je dat dit een doorbraakbloeding is,
maar volgens mij is dit al gewoon mijn menstruatie en is de pil dus blijkbaar
te ‘slap’ voor mij.

De huisarts was er erg onduidelijk over, ze zei: of nu de dubbele dosis gaan slikken,
of toch maar stoppen omdat het waarschijnlijk toch al de ‘echte’ bloeding is.

Wat adviseren jullie? Doorgaan geeft geen garantie, en als ik stop is het bloeden misschien
maandag al wel wat minder.

Help :frowning_face:

xxxx.

Voor nu een stop week in lassen, en daarna weer slikken. Denk dat een dubbel dosis het niet tegen houd aangezien je toch al semi-ongesteld bent. En misschien daarna een sterkere pil vragen aan je huisarts?

^
Dank, alleen ik ga dus op werkweek. Kan het ook dat het bloeden nu dus niet doorzet en
ik maandag tijdens mijn 8 uur lange busreis de ‘ergste’ menstruatiedag heb?

Ik weet uit eigen ervaring dat als ik een doorbraak bloeding heb ik die niet kan laten stoppen, het zal misschien niet erger worden omdat je de pil blijft slikken. Je kunt wel door blijven slikken maar dan blijf je waarschijnlijk wel bloed verliezen totdat je je ongesteldheid echt door zet.

^ (sorry voor mijn gezeur, ben wanhopig :p) Ik heb dus vandaag 1e doorbraakbloeding gehad,
als ik morgen mijn pil niet slik, is de kans dan groot dat ik direct ongesteld ben die dag en het dan maandag al veel minder is?

Dat durf ik niet te zeggen. Ik denk het eigenlijk niet. Denk dat sowieso nog wel een dag duurt voor je dan echt ongesteld bent. Zo’n ramp is het niet om met werkweek ongesteld te zijn. Tampons mee nemen en gaan! In de bus hebben ze meestal ook gewoon een WC en de buschauffeur moet sowieso elke twee uur stoppen, dus dan kun je het ook verschonen. :slight_smile:

Mag in het menstruatietopic of piltopic