ongesteld in 3e wereld landen.

Heyy,
misschien beetje een hele rare diepgezochte vraag,
maar ik vraag me dit al een tijdje af. qq

Mensen in 3e wereld landen zijn natuurlijk ook ongesteld en alles,
maar hoe zouden die dat doen dan want ik neem aan dat ze daar geen
maandverband\tampons alles hebben.
het is echt een raar idee hahah.
iemand een idee?
ik vroeg me dit gewoon af. :’)

xx.

gewoon een oude lap ofzo?

Ik denk een soort van uitwasbare maandverbanden, dus van stof. Dat hadden we hier heel veel vroeger ook.

Of het lekker laten lopen, natuurlijk.

hahah okeee.

Een doekje of een lapje van kleding
als maandverband gebruiken.

:’)

Nah ik ga voor de eerste optie.

Ik had ook eens zo;n verhaal gehoord over dat in bepaalde stammen alle vrouwen op hetzelfde moment ongesteld waren en dat ze dan met zijn allen in een kringetje in een tent gingen zitten en verhalen aan elkaar gingen vertellen ofzoiets. :cold_sweat:

als je een lapje stof gebruikt loopt het er sws doorheen. ;d

Meestal een dikke lap stof in hun ondergoed/broek. Had ooit een boek gelezen dat zich lang geleden afspeelde. Daarin kreeg dat meisje een stuk laken van haar moeder en dat moest ze dan in haar ondergoed proppen. En na een dag verschonen.

Wat ben ik blij met maandverband en tampons. ;’)

ah bah ik wil hier niet eens aan denken

Ik zag een keer op tv dat bij een bepaalde stam in Afrika de vrouwen in de “ongesteldheidshut” moesten :’)

Ik denk niet dat hun zich zorgen maken over ongesteldheid en hoe je dat verhelpt tbh.

wie weet hebben ze ook geen onderbroeken en broeken en drupt het op de grond.

Ja dit heb ik ook gezien, en dan mochten ze niet naast hun man slapen want die mannen zeiden dat ze niet rein waren

Als zo vrouw voor het 1 ong word moet ze idd in een tent opgesloten zitten
Om alle boze geesten uit het lichaam te krijgen ook trekken ze het haar
Van diegene die ong eruit.

Klinkt nietecht lekker fris :’)

Dit heb ik mij dus serieus ook wel eens afgevraagd! Maar heb eens gehoord dat de meisjes dan niet naar school gaan, maar thuis blijven. Wil ik ook wel :cold_sweat:

Dat valt echt best wel mee. Als je doorlekt, dan gaat wel door je onderbroek, maar dat heb je ook niet altijd als je per ongeluk ongesteld bent geworden. En als je stof in je onderbroek doet, neem ik niet aan dat het één dun laagje stof is, maar een aantal lagen zodat het het beter opneemt.

Dit vraag ik me fucking lang af maar was te bang om het vragen aan mensen. :’)