Ongesteld, iemand tips?

Ik heb hele erge buikpijn… ik wil eigenlijk niet aan de pil gaan, vooral omdat dit pas de tweede keer is dat ik ongesteld ben geworden. Sowieso wil ik de opties/tips eerst weten en proberen, voordat ik aan de pil ga denken.
Dus weet iemand misschien wat tips ofzo om de buikpijn te verminderen?

Ik heb nog een vraagje… ik heb laatst mini tampons gekocht, maar die heb ik maar aan mijn zus gegeven, omdat ik ze er gewoon niet in krijg… het doet superveel pijn en het komt niet doordat ik ‘‘te weinig bloed’’. Ik heb ook nog nooit seks gehad, ik ben pas 15 xD, maar weet iemand een manier om een tampon erin te krijgen zonder die pijn en zonder dat ik hem voel zitten?
Ik heb nu maandverband maar dat vind ik eigenlijk zo vies en het zit ook zo ongemakkelijk. Telkens als ik naar de wc ga zit ik daarbeneden helemaal onder het bloed en als ik opsta of zo voel ik het gewoon druipen…

Sorry voor de tmi xD. En alvast bedankt!

Hee, er is een menstruatietopic waar je veel tips vindt :slightly_smiling_face:
Om nu alvast je vragen te beantwoorden: ik gebruik zelf altijd naproxennatrium, kun je gewoon halen bij het kruidvat. Helpt supergoed en vermindert ook het bloeden een beetje. (is hetzelfde als Aleve, maar goedkoper omdat je niet betaalt voor het merk). Als ik zo’n ding inneem, heb ik na een halfuur geen last meer. En hij werkt 12-24u.

Bij tampons inbrengen moet je gewoon goed ontspannen. Dat is de enige truc die ik je kan geven. En niet recht omhoog duwen maar scheef naar achteren, beetje diagonaal. Er zijn ook tampons met inbrenghulzen, dat is misschien gemakkelijker om te proberen.

Mag je in het menstruatietopic vragen!