ongesteld en zwemmen...

hey meiden,

Ik weet dat hier al zo veel topics over zijn. Sorry…
Maar heb toch even een specifieke vraag hier over…
Ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden, en nu ga ik morgen zwemmen.
En ik ga dus echt nog geen tampon gebruiken, maar nou was mijn vraag er word wel eens verteld dat het in het water van zelf ophoud is dat ook zo?

Alvast bedankt!
x-x-x Fienne

Ik zou toch echt wel proberen een tampon intebrengen en anders niet het water integaan. :")

Je kan inderdaad prima zwemmen als je ongesteld bent. In het water gebeurd er niks. Maak je geen zorgen.

Of een tampon indoen, of niet gaan zwemmen. Zonder iets zwemmen vind ik ten eerste onhygienisch en ten tweede lijkt me dat ook extreem ongemakkelijk voor jezelf (stel dat je even op de kant zit en je lekt meteen, stel dat je er uit komt en je begint erg te bloeden etc.).

Ik zou ook écht niet zonder tampon gaan zwemmen.
Misschien houdt het meestal wel op met bloeden, maar ik zou het risico echt niet nemen, misschien ben jij net een uitzondering, en dan baal je wel.

Zo moeilijk is een tampon inbrengen niet hoor, gewoon even ontspannen en er rustig de tijd voor nemen, dan heb je dat zo voor elkaar :slightly_smiling_face:

En als ze het water ingaat? Dan kan ze toch ook al bloeden? Of als ze eruit gaat… Ik denk dat dat toch wel iets is om je zorgen over te maken hoor. xD

Jepp, zoals hier al word gezegd, tampon of gewoon niet.
Misschien houd het in het water wel op, maar wat doe je als je begint te lekken zodra je bijvoorbeeld op de kant zit? :’’)

En je zal maar vanuit het water helemaal naar de wc’s moeten lopen terwijl je lekt. En dan ook weer terug. Nee, niet handig.

Ik zou zelf het risico niet nemen om te gaan zwemmen zonder een tampon, nouja, ik heb zelf nooit een tampon ‘in’ dus kan je ook niet zeggen of het makkelijk is, haha. Succes in ieder geval :slightly_smiling_face:

Laatst ben ik vergeten een tampon in te brengen terwijl ik ging zwemmen. Ik ben gewoon gaan zwemmen en ik bloedde niet. Daarna gelijk wel inlegrkuisje in gedaan. Het was in de zee maar ik weet niet of het daar aan lag.

Haha nee lijkt me verschrikkelijk, bah!

Als je het water weer uit gaat kan je wel weer gaan lekken,
en het lijkt me niet zo dat je de hele tijd in het water zit
je zal ook wel eens langs de kant gaan zitten om te kletsen

Ik zou toch niet zwemmen zonder tampon. Ik ben nu aan zee en ik werd ongesteld , maar ik merkte het pas toen ik terug in onze hotelkamer was. En heel mijn bikini was doorbloed, ik zou het echt niet doen