Ongesteld en zwemmen.

Hoi! Vandaag is mijn vriendin terug gekomen uit Amerika, ik heb haar 3 jaar niet meer gezien. We hebben afgesproken om morgen samen te gaan zwemmen, maar sinds vanochtend ben ik ongesteld geworden! Ik gebruik maandverband, maar mij lijkt het dus echt eng om tampons te gebruiken. Ik weet echt niet wat ik nu moer doen, miss. beetje genant maar heeft iemand tips? Supersupersuper bedankt!

Was je handen voordat je de tampon aanraakt
Verwijder de plastic verpakking van de tampon
Aan de onderkant van de tampon zit het touwtje opgevouwen, trek het los van de tampon (of afwikkelen) zodat het als een staartje naar beneden hangt.
Zet een voet op een verhoging, bijvoorbeeld op een WC bril
Zet de top van de tampon tegen de vagina opening aan, zorg daarbij dat het touwtje zo hangt dat niet mee naar binnen kan gaan. Het touwtje moet namelijk altijd buiten de vagina blijven hangen zodat je de tampon later weer gemakkelijk verwijderen kunt door aan het touwtje te trekken.
Open de lippen van je vagina iets en duw met je vinger tegen de onderkant van de tampon (duw de tampon rustig naar binnen), totdat de tampon schuin naar achteren de vagina in glijdt. Duw de tampon tot voorbij de bekkenbodemspier, dus zo ver mogelijk. In je vagina zit een soort spier die je aan kunt trekken/aanspannen. Als je de tampon daar achter duwt, blijft heij op zijn plek zitten. Hou eventueel met de vingers van je andere hand het touwtje vast zodat het buiten de vagina blijft hangen.

Heel veel keuze heb je denk ik niet.
Gewoon vandaag nog veel oefenen oefenen oefenen. Het is helemaal niet eng, maar dat zul je zelf even moeten ondervinden.

mij lukte het ook niet jarenlang maar eergister ofzo is het me ineens gelukt haha

het is echt niet eng :slightly_smiling_face: het voelt even onwennig maar je moet hem er gewoon in douwen en dan net zo ver tot je hem niet meer voelt en dat ie goed zit :slightly_smiling_face:

neem btw ob mini tampons

Ik gebruik liever ook geen tampon (heb het ook nooit gedaan dus ik kan je geen tips geven) maar ik denk dat als je gaat zwemmen het voor jezelf prettiger is als je een (mini)tampon gebruikt.

Ik zie dat je 12 bent en dat is ook wel heel jong voor het gebruiken van tampons, ik durfde dat op die leeftijd in ieder geval echt niet, maar je zou aan je moeder kunnen vragen of je tampons mag kopen. Je kunt ook gewoon tegen je vriendin zeggen dat je ongesteld bent en dat je liever een andere keer gaat zwemmen of iets anders met haar gaan doen?

Ik gebruik gewoon een speciale met een buisje dan moet je duwen en ben je klaar ofzo :flushed:

ik kan het ook niet , heb het geprobeert maar krijg het er ook niet in !
en als ik het probeer doet het ook heel erg pijn . wat nu ?

Inbrenghuls proberen!
En ik gebruik echt al 3 jaar tampons, maar soms als ik gespannen ben ofzo wil het ook niet. Dan moet je gewoon echt even 2x diep ademhalen, ontspannen, en dan wil het wel. Maak er niet zo’n big deal van, als het niet lukt, probeer het over een uurtje nog eens.

Bedankt allemaal! Heeft erg veel geholpen! x

en hoe kom je aaan een INBRENGHULS ?