Ongesteld D:

Ik was deze maand op de 14de ongesteld en het is al 2 maanden dat ik een week ongesteld ben :frowning_face:. Nou hebben we volgende maand schoolkamp en dat is op de 15de 16de en de 17de en nu ben ik bang dat ik net ongesteld ben met schoolkamp. dan gaan we ook naar kanoa en waarschijnlijk zitten we dan in bikini ofzo en ik ben nog maar 11 en heb dan ook nog nooit een tampon gebuikt :stuck_out_tongue: hoe moet dat dan. en miss dat ik dan ook heel dat matras onderlek ;o

http://www.ob-tampons.nl/teen?how_to_use_tampon=true

ghehehe ik bedoelde niet hoe je een tampon moet gebruiken maar gwn wat ik moet doen xD

ik zou het in ieder geval even tegen een van de leiding zeggen als je wel ongesteld bent. Als er dan toch iets mis gaat kunnen ze je even helpen en er rekening mee houden. en 's nachts gewoon zo’n groot maandverband gebruiken en eventueel een tampon er extra bij.

Thxx tegen de meester ;o is egt zo’n goore leraar haha

Gaat alleen de meester mee en niet andere juffen dan?

ja dat wel leiding enzo andere ouders

ik had dit beneden op de computer aangeklikt en ons mam kwam net vragen waarom ik op die site geweest was, helemaal lachend… omdat dat nog in de geschiedenis stond…
fail

haha fail :"D

Grote faaal :stuck_out_tongue:

als je echt heel bang bent om door te lekken, neem je gewoon zo’n dikke jogginbroek mee, nachtmaandverband en tampon. moet je alleen wel zorgen dat je die tampon voor & na het slapen verwisselt, want anders kan je er de tamponziekte van krijgen.
en ja ik zou t idd gewoon tegen de leiding zeggen, anders kan je ook zo’n speciaal lekmatje meenemen, dat het niet op t matras lekt.

Ik zou in ieder geval geen witte/lichte kleding aantrekken, voor het geval dat.

Ik zou het tegen de leiding zeggen en misschien ook tegen je vriendinnen, dan kunnen ze er rekening meehouden.

dat.

luisteren jullie wel? ze is 11. dat is gewoon best vroeg en ik denk niet dat haar vriendinnetjes zich er erg meebezig willen houden. maar als je bent doorgelekt moet je gewoon een andere broek aandoen en nieuwe onderbroek enzo, dus neem maar veel kleren mee.
en met kanoeën kan je denk ik het beste zeggen dat je je heel misselijk voelt… tenminste, ik zou niet gaan kanoeen als ik ongesteld ben.

Zeg het tegen de leiding, en tegen je vriendinnen. Neem genoeg tampons mee, en bereid je voor. Doe dus geen witte kleding, etc.

Er bestaan pilletjes om je ongesteldheid uit te stellen volgens mij. Misschien kan je overleggen met je moeder of je die kan gebruiken? Dat kan denk ik via de dokter.

#JaJanneke Elf jaar is te jong om pilletjes te gebruiken, vind ik.

Je moet je inderdaad gewoon goed voorbereiden, nachtmaandverband meenemen en tampons voor kanovaren (dat is de juiste spelling volgens google chrome) en uhmm. Je moet wel sporten want dat is goed voor je als je ongesteld bent.

Wat is daar grappig aan?

Onzin, ik gebruik sinds mijn 12e de pil om mijn menstruatie te verminderen en geregeld te krijgen. En nu ook voor andere zaken, maar dat doet er niet toe :grin: Enige wat ik wil zeggen: als die pilletjes er zijn, waarom niet?