Ongeschreven regel

Er bestaat een soort van vriendinnen-code: je mag niet met elkaars ex-vriendjes/crushes nemen.

Ik heb nu een vriendje en mijn vriendin staat op het punt om met mijn ex-vriendje te nemen. Kan ik het dan ook nog een soort van ‘verbieden’? (als je kijkt naar de code) Ik vind het namelijk niet een heel fijn idee.
Ik weet dat ik het gewoon kan zeggen, maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen.

Ik vind het persoonlijk ook niet kunnen en ik zou er wat van zeggen.

Ik vind het nogal stom, jij bent met iemand anders gelukkig en zei is op die andere waarom mogen zei niet samen.
Als je niet een relatie had en je was nog op hem dan snap ik het wel maar dit vind ik een beetje zeuren om niks, moet je gewoon mee leven.

Het hangt er denk ik totaal van af hoe jij je er bij voelt. Als je het prima vind kan ze gewoon iets met hem nemen, maar als jij je er niet prettig bij voelt moet zij dat respecteren.

Je gunt je vriendin toch ook geluk in de liefde? En ja, als dat met je ex is dan so be it.
Maarja als jij er écht moeite mee hebt, zou ik het gewoon even met haar bespreken.

Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je dat echt niet prettig vind als zij met jouw ex gaat. Maar ik zou niets over de ‘code’ zeggen

Precies dat. Hij is niet jouw eigendom. Ik vind die ongeschreven regel ook iets belachelijks, tenzij je nog natuurlijk helemaal verliefd op hem bent. Maar jij bent al gelukkig met een ander. Jouw geluk met jouw ex werkte duidelijk niet, en misschien kunnen die 2 wel gelukkig met elkaar worden, ik vind niet dat je dat in de weg kan staan. Ik vind ook dat vriendinnen elkaar dat geluk moeten gunnen. Op het gebied van liefde vind ik gewoon dat je niet egoïstisch mag zijn. En dat zijn veel mensen helaas wel.

Als het nu net een weekje uit is, dan zou ik wel van mijn vriendin verwachten dat ze uit respect voor mij die jongen even laat lopen. Hetzelfde verhaal als jij er na een half jaar nog steeds niet overheen bent. Jij hebt nu alleen al een andere vriend en bent lijkt mij allang over je ex heen, in zo’n geval zie ik geen reden om je ex als het ware nog te claimen als de jouwe en je vriendin een relatie met hem te ontzeggen.

Ik zou mijn vriendin dus niet verbieden om met een ex te gaan.

hm ja. Nou het is meer dat dit de jongen is waarbij ik voor het eerst iets voelde en speciale dingen mee heb gedaan. Ik gun het haar natuurlijk van harte, maar het zit me niet helemaal lekker.

Zeur niet.

Zou persoonlijk een enorme hekel hebben aan mensen die dit soort dingen voor mij willen bepalen.

ach het zou mij niets schelen als mijn beste vriendin met mijn ex een relatie krijgt. ik vraag me dan wel af wat zij in hem ziet, maar toch. jij hebt geen relatie meer met hem, je gaat verder. hij gaat verder. en toevallig met je vriendin, waarom niet met haar en wel met een compleet ander persoon. het is niet je eigendom.

Oké, oké, ik snap het allemaal. Ik ben egoistisch. Ik zeg het wel niet!

Het is ‘‘jouw eigendom’’ niet meer, dus je hebt er niets meer over te zeggen.
Je kan hoogstens nog tegen je vriendin zeggen dat je het niet fijn vindt, maar als zij ermee door wilt gaan heb je niks te willen.

Ik vind het not-done.
Ik zou dat ook eerlijk tegen mijn vriendin zeggen.

Nee zo bedoel ik het niet. Je bent helemaal niet egoïstisch en ik begrijp dat je het lastig kan vinden. Je kan er ook wel over praten met je vriendin en zeggen dat je het moeilijk en vreemd vind. Maar ik denk niet dat je het uiteindelijk kunt verbieden. Maar je bent niet egoïstisch, dat is iets heel anders en heb ik ook niet gezegd xd

Ik kan me er best wat bij voorstellen dat je je daar niet fijn bij voelt, en ik vind het dom dat iedereen zo overdrijft door haar egoïstisch enzo te noemen, ik vind het juist een beetje egoïstisch om als vriendin niet aan je vriendin te vragen of het oké is dat je met haar ex neemt. Ikzelf ben heel open en als iets mij niet lekker zit dan spreek ik het meestal uit, maar aan de andere kant, wat maakt het verder voor jou uit, je hebt zelf toch een nieuwe jongen :wink:

Als jij het vervelend vindt, zou ik er wat van zeggen!

Ze gunnen je alles, zolang je niks hebt.