Ongepland tussenjaar zonder geld... tips?

Hoi meiden! Ik heb even rondgezocht naar een topic als deze maar kon niet echt vinden wat ik zocht, sorry als het wel al bestaat.

Ik heb op dit moment een ongepland tussen (anderhalf)jaar. Ik zit in april al een jaar thuis en moet nog tot september wachten voor ik weer aan de slag kan. Tot nu toe was het allemaal hartstikke leuk en aardig maar nu begint de verveling en irritatie een beetje toe te slaan. Ik moest vorig jaar stoppen met mn studie maar vanwege de regel dat je je voor 1 mei moet inschrijven voor een nieuwe studie heb ik nu zoveel tijd tussen 2 studies in. Het eerste half jaar heb ik keihard gewerkt om te sparen voor een reis. In januari ben ik vertrokken maar na een maand moest ik helaas (2 maanden eerder dan gepland) terug naar huis. Ik ben nu bezig met een baantje te zoeken maar dat valt niet mee… Plannen heb ik genoeg maar zonder geld doe je niet veel. En ik heb nu letterlijk niks. Zelfs niet om een keer een drankje te doen met vriendinnen en dat is zoo irritant. Zijn er meer meiden die in deze situatie hebben gezeten en die misschien tips hebben?

Ik zit in precies dezelfde situatie, dus ik volg dit even!

Ik zou echt dagelijks gaan solliciteren.
Ook in steden rondom je eigen woonplaats enzo.
En gewoon winkels binnenlopen om te vragen of ze iemand nodig hebben, je gezicht laten zien is altijd goed!

Voor nu kun je misschien wat kleding verkopen?

Ja ik zit ook in de zelfde situatie! Heb net een half jaar in het buitenland gezeten ik hoop in september aan een nieuwe studie te beginnen maar tot nu toe nog geen baantje weten te vinden helaas.

Kleding verkopen, boeken verkopen, dat soort dingen zou ik doen. En in tussen overal solliciteren, ook als er geen vacatures zijn.

Ken je misschien mensen met kleine kinderen? Je zou jezelf aan kunnen bieden als oppas :slightly_smiling_face: of bijvoorbeeld honden uitlaten van mensen, je verdient er misschien niet zo veel mee maar het is beter dan niets. En verder inderdaad spullen/kleding verkopen via Marktplaats. Ben je goed in een bepaald vak, dan zou je kunnen aanbieden om kinderen bijles te geven? En verder zo veel mogelijk solliciteren maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.
Succes!

Kleding heb ik allemaal al verkocht voor ik weg ging. Zelfs mn scooter verkocht haha dus alles wat ik nu nog heb moet ik wel echt houden. Ik zou wel binnenkort al mn spulletjes eens kunnen uitzoeken om te zien of ik nog iets vvind. Solliciteren doe ik wel al op alles wat los en vast zit maar dat is echt drama… Weten jullie misschien waar je voor vrijwilligerswerk terecht zou kunnen?

En de meiden in dezelfde situatie: wauw niet verwacht! Vervelend hè ): hopelijk krijgen we nog meer goede tips in dit topic

Heb je je al aangemeld voor een uitzendbureau? Kan me niet voorstellen dat ze daar geen werk voor je hebben.

Waar ging je heen? En nu gewoon veel solliciteren denk ik en misschien uitzendbureau?

super vervelend, heb het zelf een half jaar gehad.
tips om te solliciteren waar ze altijd mensen zoeken: thuiszorg, callcenters, promotiewerk. succes!!