Ja hoi, Ik dacht dat dit een topic zou kunnen zijn waarin iedereen zijn verhaal kwijt kan en elkaar kan helpen.
Ik ben redelijk nieuw en heb eigenlijk geen idee hoe dit allemaal werkt, maar ik weet niet wat ik moet, want ik moet hier gewoon overheen komen denk ik, maar eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet.
Oké, dus. Twee weken geleden hadden we een feestje met een groepje beste vriendinnen, bij een van die vriendinnen (Laten we haar Lisa noemen) thuis, haar ouders waren namelijk niet thuis. Haar broer wel, laten we hem Henk noemen, met een vriend ook (zogenaamd Jan) maar dat hield het feestje niet tegen. Hij is 19 en had een krat bier etc voor ons geregeld, want wij zijn allemaal 16/17. Ik ken hem natuurlijk wel, want het is de broer van een van mn beste vriendinnen en bovendien een van de beste vrienden van het vriendje (zgn Piet) van mijn zus. Iedereen had al wat drank op en het was heel gezellig zo met z’n allen. Iedereen was aan het dansen, kaarten, praten oid. We waren met een stuk of 15 man denk ik, dus het was knus en hartstikke gezellig. Ik was gewoon de hele tijd wat aan het dansen met mijn vriendinnen, maar op een gegeven moment sloeg Henk zijn arm om mijn middel en dansten we eventjes samen. Toen ging alles heel snel ofzo, want een deel van de mensen ging weg en een deel bleef maar was in een andere kamer. Lisa was aan het dansen met Jan, zonder bijbedoelingen ofzo, maar het zag er wel heel knus uit. Ik danste dus met Henk. Hij deed eerder ook wel de hele tijd heel aardig tegen me, maar niet anders dan met andere vriendinnen, denk ik. We waren al best gezellig aan het dansen en we hebben ook dezelfde muzieksmaak en interesses, maar het bleef raar omdat het de broer van Lisa en een vriend van Piet is. Hij was gewoon altijd die bepaalde persoon en op dat moment was dat niet meer zo. Hij is ook niet persé heel aantrekkelijk ofzo, maar wel een hele leuke persoonlijkheid. Hij bleef me de hele avond af en toe een aai over mn rug of been geven, of sloeg een arm om mn schouder heen oid. Het was heel gezellig. Lisa kwam binnen, en dronken dat ze was, riep ze dat ik wel met Henk kon zoenen. Ik ontweek het een beetje en zei half nee, terwijl we dus nog aan het dansen waren. Hij zei dat hij het best wel zou willen doen, maar ik lachte het een beetje weg. Toch staarden we elkaar aan en zoenden we bijna. Op dat moment dacht ik weer na en realiseerde ik me dat het heel raar zou zijn, dus ik keek weg en legde mn hoofd op zn schouder. Ik fluisterde zoiets als “dit is raar”, maar ik ben niet helemaal zeker of hij me hoorde. Maar later op de avond zei hij ook wel een aantal keer dat hij best met me wilde zoenen, en ook dat er waarschijnlijk wel meer mensen die dat wel zouden willen (het is nog niet ontzettend lang geleden dat ik voor het eerst gezoend heb, en door mijn zus weet hij dat ik niet zoveel ervaring heb in dat gebied, misschien dat het ook alleen maar daarom was?) Lisa danste dus nog met Jan, maar vertrokken naar een andere kamer waar de rest van de mensen waren. Ik en Henk zijn hen toen gevolgd. We zaten toen naast elkaar op de bank en hij wreef steeds over mijn been en zulke kleine dingetjes. Ook later, toen we even naar buiten gingen om een sigaretje te roken, had ik geen schoenen aan en bood hij aan dat ik wel op zijn voeten mocht staan zodat mn voeten de grond niet zouden raken. Mijn tenen deden dat alleen nog wel, toen we het uitprobeerden, dus ik heb gezegd dat het niet nodig was. Ook toen we aan het kaarten waren, pestten we de hele tijd vooral elkaar, maar we keken elkaar daarna steeds even aan met een lach, of even een halve knuffel, een aai over mijn been, of wat grappige woorden. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van wat er die avond gebeurde. Toen we weer thuis waren van op stap (waar niks gebeurd was omdat Lisa veeeel te dronken was geworden en we eerst voor haar moesten zorgen) gebeurde hetzelfde steeds weer. Ik, een vriendin van me en hij lagen nog met zn drieen op de bank, gewoon te praten, en het was heel gezellig en het ging over onderwerpen die mij en hem blijkbaar ook ontzettend interesseren. Hij was echt heel lief, maar er is dus niks gebeurd verder. De volgende ochtend was hij wel weer gewoon “de broer van”, maar toen was iedereen ook bezig met opruimen omdat de ouders van Henk en Lisa thuis zouden komen. Pas toen ik thuis was realiseerde ik me dat ik hem misschien leuk vond. Het is nu twee en een halve week later en het gevoel is er nog steeds. Het is alleen misschien te vreemd. Ik heb wel wat dingen met mijn zus besproken (die hem dus ook wel goed kent) en hij is bijvoorbeeld ook wel “handtastelijk” van zichzelf, ook bijvoorbeeld bij mijn zus of zijn eigen vrienden. Maar, wat ik dan merkte, is dat hij het deze avond vooral bij mij deed en niet bij anderen. Ook zei mijn zus, dat hij eigenlijk nooit zomaar met meisjes zoende, zonder bijbedoelingen. Ik vraag me daarom af wat hij hierover denkt, of het voor hem ook iets betekende?
Ik sprak hem namelijk gisteren weer even, maar dat was 5 minuutjes heel casual. Het was toen heel normaal, omdat we even op mijn zus moesten wachten. Hij zou mij en mijn zus namelijk thuis brengen. We hadden het gewoon heel normaal maar wel gezellig over of het leuk was geweest etc. Ik voelde me heel ongemakkelijk, maar het gesprek was dat niet per sé. Ik wilde stiekem heel graag vragen wat hij erover dacht, maar dat was vreemd geweest omdat we niet zo veel tijd hadden en bovendien, straks was het een dikke afgang voor mij… Of dat hij had gevraagd dat we ff konden praten ofzo, maar dat is ook supervreemd, want het blijft “Henk”, dus dan zouden mensen ons raar aankijken en was het voor ons misschien ook vreemd geweest. Ik vraag me ook af hoe het zou zijn als we wel gezoend hadden…? Had hij ons dan gisteren ook thuisgebracht? Of “juist” wel?
Ik ben misschien echt gek aan het denken, maar stiekem had ik het wel graag gewild. Stom dat ik dat niet heb gedaan…?