Ongepast gedrag vader - met wie kan ik hierover praten

Hoi meiden,
om een lang verhaal kort te maken is mijn vader altijd al een aparte man geweest, en heeft tijdens mijn opgroeien en puberteit altijd opmerkingen gemaakt en dingen gedaan waar ik me niet fijn bij voelde. Dit kan ik nog allemaal opnoemen maar dan wordt het een beetje lang. Nu was ik laatst op zijn laptop dingen aan het regelen toen ik tussen zijn foto’s, naast een aantal seksuele foto’s van vrouwen (opzich normaal) ook een foto zag met kleine meisjes in bikini’s… Dit heeft toch een aantal dagen aan me zitten knagen en weet niet goed wat ik hiermee moet doen. Ik zou het eigenlijk graag met een volwassene over willen praten maar weet niet echt wie. Op de middelbare had je altijd een vertrouwenspersoon maar nu op de universiteit heb ik dat niet. Ik weet ook niet of ik dit soort dingen met een psycholoog kan bespreken. Ik kan hier niet met mijn moeder over praten omdat elke keer als hij iets ongepasts doet, het volgens haar “maar een grapje” is. Help?

Wat een moeilijke kwestie, ja! Heb je geen mensen binnen de faculteit (een mentor of een professor/werkgroepdocent, studieadviseur) waar je het goed mee kan vinden en het daar aan voor kan leggen? Ik denk dat het meest logisch is om naar de studieadviseur te gaan, die zou je verder kunnen leiden binnen het bureaucratisch gedoe of het met je kunnen bespreken.
Ik denk dat je deze kwestie wel bij een psycholoog kan neerleggen. Maar je kan ook naar de studentenpsycholoog?

De meeste hogescholen en universiteiten werken met een studentpsycholoog. Misschien is die er ook bij jullie?

Heel veel succes/sterkte!

Misschien kun je dit met een familielid, bijvoorbeeld je tante, bespreken?
En succes/ sterkte

Je oma van je vaders kant of opa. Zij kent je vader al het langst.