Ongemakkelijk op stage

Deze week ben ik begonnen met stage adres, waar ik in totaal 5 maanden stage moet lopen. Het probleem is dat ik me daar heel ongemakkelijk voel, natuurlijk is het nog allemaal wennen. Ik loop stage op een kantoor, de mensen daar hebben echt humor waar ik niet tegen kan. Zo moet ik samenwerken met een man van rond de 45 jaar, hij maakte eerder deze week al rare opmerkingen, maar vandaag helemaal. Zo kwam er (met andere collega’s erbij) een raar gesprek en hij zei zo tengen mij: ‘‘ja bij mij kan je voor alles terecht: als je wilt praten over je vriendje of over seks ja dat kan allemaal bij mij. Je kan ook met andere dingen voor mij terecht, het liefst voor vrouwen rond de 26 jaar, want 19 jaar dat is voor mij toch iets te jong’’.

Dit bovenstaande zij hij dus, echt een stomme opmerking vooral dat laatste. (19 jaar omdat ik zo uit ben). Door deze opmerking ben ik me nog ongemakkelijker gaan voelen. Iets van zeggen kan niet echt omdat dit voor hun gewoon normaal is. Ik weet dus echt niet hoe ik ooit die 5 maanden door kan komen.

Ik heb dus echt advies nodig over wat jullie zouden doen in zo’n situatie.

alvast bedankt!

Ik zou hem een rare blik hebben gegeven en gezegd hebben dat je dit een rare opmerking vind. Ik snap heel goed dat je je nu ongemakkelijk voelt. Mocht hij nog zo’n rare opmerking geven zou ik vragen of je met iemand anders kan samenwerken.

Ik zou me ook wat ongemakkelijk voelen.
Kijk het deze week even aan. Een eerste week is altijd een beetje wennen.
Ik zou proberen te opmerkingen voor lief te nemen. Hij meent het niet letterlijk en j hoeft niets met hen te delen lijkt me.
Je komt er op te leren, niet om je problemen neer te storten of te klessenbessen.
Dus: wees professioneel en doe je werk.

Ik heb dit ook gehad - soort van. Ik was toen 18 en ik werkte daar en ik werkte niet direct met hem samen, hij was 28 dus tien jaar ouder dan ik. En hij zat altijd rare opmerkingen te maken als ik bv parfum op had, dat ik zo heerlijk vrouwelijk rook en dan met zo’n rare bek. Was ook echt een mannenbedrijf (autohandelaar) maar gelukkig vonden mijn collega’s het ook allemaal nogal raar en zeiden die er ook wat van. Ik ontliep hem meestal maar zoveel mogelijk.
Dat is voor jou denk ik moeilijker, omdat je met hem moet samenwerken. Ik zou zeker in eerste instantie proberen, zelf met hem te praten als hij nog eens zo’n opmerking plaatst. Dat jij dat niet fijn vind en daar niet van gediend bent. Dan is dat maar duidelijk. Als hij dan nog niet stopt, dan kun je misschien jullie leidinggevende en/of je schoolbegeleider erbij betrekken, want dit is geen normaal gedrag.

Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk het eerst wel even aan, maar vandaag was die weer bezig en de collega’s weten ook wel dat hij zo is. Mijn bass zei zelfs dat als ik het een half jaar uit kan houden met hem, dat ik dan nergens meer van opkijk (qwa andere collega’s)

Waarom meld je dit niet bij je leidinggevende? Mij lijkt dit namelijk enorm intimiderend.

Misschien moet je er eens naar vragen of hij het ook zo bedoeld? Kijk, als hij er wat achter zoekt dan zou ik daar weggaan of het aangeven bij iemand. Bedoeld hij het echter alleen als grapje, dan kan je het je ene oor in laten gaan en het andere weer uit als dat lukt