Ongelukkig met én zonder hem..

Ik heb alweer 9 maanden een vriend,
hij woont onderin brabant en ik in midden noord holland,
en dat gaat opzich prima.
Natuurlijk mis je elkaar wel onwijs erg, en je ziet elkaar alleen in de weekenden,
maar tot voorheen ging het super.

In de zomervakantie zijn we superveel samen geweest en dat was natuurlijk geweldig, maar sindsdien zit ik niet lekker meer in m’n vel.
Hij snapt vrijwel niks (mede door zn opvoeding) van gevoelens, hij kan zich niet in mij verplaatsen als ik me kut voel en dat is nogal een punt waarop we botsen. Hij kan er prima mee omgaan, hij accepteert dat we zo ver weg van elkaar wonen en vind het wel jammer, maar er is niks aan te doen. Ik accepteer het nogsteeds niet echt, heb er echt veel moeite mee en voel me regelmatig klote doordat ik em mis, ik voel me ongelukkig zonder hem…
Afgelopen kerstvakantie zijn we ook 14 dagen 24/7 bij elkaar geweest, niks mooiers voor mij dan dat, maar zaterdag ging hij weer naar huis en sindsdien voel ik me zoo klote.
Afscheid genomen, hij weer op de trein, ik naar huis, 3,5 uur later komt hij online op msn, en was het net alsof ik met iemand anders zat te praten, een gevoelloos iemand.
Ik miste hem toen al heel erg, en ik ben zelf nogal gevoelig, en ik vind lieve dingen tegen elkaar zeggen en spontaan zijn enzovoort gewoon leuk,
maar sinds zaterdag avond is hij zo kortaf en daardoor ben ik me zo k*t gaan voelen.
Hij heeft wat rust nodig dacht ik, ondanks hij het ontkende, maar ik ken hem langer als vandaag en wilde hem niet teveel met m’n gevoelens belasten. Maar tot op de dag van vandaag doet hij nog zo ongevoelig.
Hij zegt echt dingen die ik eigelijk niet accepteer en ik snap niet waarom hij dat zegt, ik doe onwijs m’n best om het gezellig te hebben op msn, daar word ik ook vrolijk van, en dat heb ik hem meerdere malen verteld. Sinds zaterdag zegt hij bijna niks meer op msn, meestal is het: “Ja” of “Nee” of “is goed” of iets in die richting, en vanmiddag zei ik hem gewoon;
Ik; Ik voel me echt klote, mis je echt heel erg…
En dan zegt hij; Ja jammer…
En dat echt uit het niks, allemaal van dat soort reacties. Hij heeft wel zn goede momenten maar 3/4 van onze gesprekken irriteer ik me aan omdat hij gewoon zo ongeinteresseerd en geirriteerd doet.
Ik heb z’n liefde, vooral in de afgelopen dagen dat ik hem zo mis, gewoon heel erg nodig, en dat weet hij.

Ik ga allemaal negatieve dingen uit z’n reacties opmaken,
ik maak het allemaal heel ingewikkeld voor mezelf,
en ik wil gewoon dat het weer normaal word tussen ons…

Iemand enig idee hoe ik weer positief moet leren denken?
En hoe ik het weer normaal kan laten worden tussen ons?
Ik denk dat als ik me zelf minder k*t voel, dat hij dan ook weer opgewekter word,
maar ik weet gewoon totaal niet meer hoe…

Ik wil gewoon dat het weer verbeterd en zoals vroeger is tussen ons,
misschien dat iemand tips heeft?

Alvast bedankt voor de moeite! <3

sorry dat ik het vraag, maar kan je een voorbeeld noemen van wat hij zegt…

Het is al best vaak bekeken, nog geen één reactie.
Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen eigenlijk. Het is een rotsituatie. Het liefst ben je denk ik in RL bij hem, maar dat kan sowieso niet altijd door het verschil in afstand. Kennelijk luistert hij niet naar je als je zegt dat je het vervelend vindt zoals het nu gaat…
Je kan het uitmaken; het is hard, maar zo ben je ook niet gelukkig.
Of het aanlaten, en genieten van de tijd die je in het echt met elkaar hebt.
Misschien moet je - als je hem in het echt spreekt - een keer vertellen wat je voelt, dan kun je z’n reactie zien, misschien is hij dan wat losser?
in ieder geval heel veel sterkte!

ik denk dat hij het ook niet aan kan dat jullie zo ver van elkaar wonen…hij is heel blij als jullie bij elkaar zijn maar als jullie dan niet bij elkaar zijn voelen jullie je allebei slecht en dan gaat het botsen… (heb ik ervaring mee) het is goed als je hem even met rust laat een paar dagen of een weekje tot dat jullie elkaar weer zien… misschien moet hij het ook even weer op een rijtje zetten dat jullie elkaar heeeeel veel gezien hebben de afgelopen weken en die weken waren ook heel druk

meissie maak je niet druk het komt van zelf goed En anders praat met hem er over wat je dwars zit en word niet boos…(en niet op msn doen!)

xoxoxox!

Heey!
Deed ie wel gewoon aardig en lief enzo toen hij bij jou was/ of jij bij hem?
Ik denk dat je hem het beste gewoon kunt vertellen waar je meezit. Je kunt je natuurlijk wel super wanhopig voelen tot hij bij je is en je kunt ook bij zo’n reactie zetten, van waaromdoeje zo? en doet ie zo de laatste tijd of alleen nu? Noujaa heel veel succes ermee <3
xoxo

Bedankt voor jullie reacties,
een voorbeeld van wat voor dingen hij allemaal zegt is dat hij uit zichzelf helemaal niets liefs meer zeg, als ik een x zeg; Ik hou van je! met lieve smiles erbij ofzo,
krijg ik terug; loveuuto
Heel stug, en als ik hem bijv best enthousiast vraag van; Heb je zin in het weekend :grinning:?
Dan krijg ik; Ja hoor.
Oftewel, alles zegtie nogal zonder gevoel, dit zijn minder erge voorbeelden, maar het zijn gewoon dingen waarbij ik ga denken van; Boeit het je wel dat ik leef?

Het zou idd best kunnen dat hij er ook moeite mee heeft,
Ik heb iedere x het idee dat zn interesse in mij verminderd…
Toen we pas een paar maandjes iets hadden en hij was een x dronken ofzo, kreeg ik altijd zielige smsjes van: Ik mis je zoo erg =’( enzo.
Niet dat dat leuk was, maar nu hoor ik zoiets nooit meer en vroeger zei ie regelmatig hoeveel zin ie had in het weekend en dat hoor ik ook nooit meer.
Komt misschien nu dan ook omdat we al een tijdje samen zijn geweest.

Als ik hem in het echt erop aanspreek kunnen we het er vrij goed over hebben, maar hij kan zich totaal niet in mijn plaats zetten, hij is in dat opzicht een geval apart en hij heeft geen opvoeding met veel liefde en waarbij totaal niet gesproken word over hoe iemand zich voelt, dus ik heb het idee dat hij nooit echt ‘geleerd’ heeft hoe je met andere mensen hun gevoelens om moet gaan.
Ik word nooit boos bijna, meestal alleen verdrietig, ik leg hem wel eens uit als we samen zijn hoe ik me voel doordeweeks, maar hij kan zich gewoon niet in mij verplaatsen en dus ziet hij ook niet echt wat ik nodig heb.
Hij is in dat opzicht een beetje eenvoudig, hij wéét wel dat ik het nodig heb, maar hij weet niet wanneer of hij denkt er niet zo goed aan…

Bedankt voor jullie reactiess :couple_with_heart_woman_man:

Hij doet alsie bij me is heel anders, dan is het net een ander persoon.
Ik vertel hem vaak genoeg hoe ik me voel, maar hij kan zich dus (zoals ik al zei net :stuck_out_tongue:) gewoon niet in mij verplaatsen.
Hij doet sinds zaterdag zo…

Maar is het alleen zo als je hem op msn spreekt of via de sms? Misschien is ie dan gewoon niet zo goed in het typen van zn gevoel, mijn vriend heeft dat ook, dan krijg ik ook van die stomme reacties terug…
Als dat het is, moet je misschien wat minder msnen en elkaar vaker bellen :slightly_smiling_face: dan hoor je vaak aan iemands stem hoe hij erover voelt etc :slightly_smiling_face:

We spreken elkaar via msn en sms het meest, 2x per week skype ongeveer (internet-bellen)…
Hij is idd slecht met gevoelens maar ik snap niet hoe ie opeens zo anders kan zijn,
hij doet zo apart de laatste tijd, soms heb ik het idee dat hij tegen een vreemde praat ipv z’n vriendin…

Iemand tips hoe ik er misschien beter ermee om kan gaan?
En hoe ik alles minder gevoelig op moet pakken?

Volgens mij heb je er al eens goed over gepraat met hem… Maar is ie over skype ook zo gevoelloos dan? Dan is het waarschijnlijk gewoon een koele kikker die zn gevoel niet laat zien, als dat echt zo is zit er denk ik niks anders op dan het te accepteren…
Ik denk trouwens dat het misschien ook wel komt doordat je elkaar zo weinig ziet dat je snel je aan dingen van elkaar ergert ofzo, ik merk dat iig wel heel erg bij mezelf!

Ik erger me opzich niet zo snel aan em, maar na 3 uur alleen maar:
“Jahoor”
“Nee hoor”
“Is goed”
“Oke”
“Jawel”
enz. te horen, word je best chagerijnig, en ook als ik bijv. vraag van;
Vind je me eigelijk nog wel lief? (omdatie zo kut doet dan, ik bedoel het een beetje als grapje)
Zegtie: “Ja hoor” of “Jaha”
Het is gewoon sinds kort, ik vind het heel apart, en vind het moeilijk om ermee om te gaan,
hij is ook heel moeilijk te veranderen, hij is nou eenmaal zo en zichzelf aanpassen op een manier die hij niet gewend is kan hij vrijwel niet…

Misschien heeft hij gewoon een periode waarin hij zich minder voelt?

Nee ergeren was ook niet het goede woord…

Ik snap idd wel dat je daar gek van wordt! Ik denk dat er niks anders op zit dan het echt nog eens GOED met hem erover te hebben, en dan in RL omdat het dan beter overkomt en je zijn reactie ook kan zien… Of schrijf hem een brief en schrijf daar alles in wat je hier ook in zet!

het lijkt of er hem wat dwars zit, heb je daar al naar gevraagd?

Ik heb dit zelf ook gehad, hij woonde 150 km. verder en we hebben elkaar in totaal maar een paar keer gezien, maar toch waren we hartstikke verliefd op elkaar. Ik had ook zo vaak dat ik dacht ‘toon eens wat meer interesse in mij’, maar de helft van de tijd komt op msn iets anders over dan het bedoeld is. Praat met hem (in het echt of over de telefoon), zeg hoe je je voelt en zeg dat je een tijdje uit elkaar wilt gaan als het zo door gaat. Dat heb ik toen ook gedaan en nu gaat het weer prima (prima? geweldig zelfs) tussen ons, maar wacht hier nog even mee, totdat je echt zeker weet dat dat waarschijnlijk de beste/een goede oplossing is. Uiteraard hoop ik gewoon voor je dat het allemaal niet zo bedoeld was en dat het weer goed gaat tussen jullie.

Tja… Ik heb het ook. Hij woont 103 km. van me af. In de Kerstvakantie zou ik de laatste zaterdag weg gaan. Maar ik kon het niet… Ik wou hem nog even een dagje bij me hebben. Dus zondag pas naar huis gegaan. Nou ben ik al 3 dagen thuis. Heb nog elke dag gehuilt omdat ik hem zo mis enzo en ik dus ook weet niet wanneer ik hem weer zie en hij er ook zo twijfelachtig over doet blablabla… Mja, hij zegt wel dat hij me weer wilt zien en dat soort dingen. We spreken wel elke dag op MSN en soms sturen we ook smsjes naar elkaar. Hij houdt ook niet van drama shit en ik ben juist wel dat dramatische meisje haha. Ik heb ook 2x gehuilt toen ik bij hem was. Dat was wel beschamend opzicht… Mja, moest er gewoon uit ofzo haha. Maar goed… Ik mis hem nou al verschrikkelijk… Die knuffels van hem, zijn hand, lieve lach, humor en alles! ^^ Ik weet niet hoe het allemaal verder gaat, want ik wil ook niet opdringerig gaan doen… En tja, dat is eigenlijk heel kut. ><

wow, ontzettend herkenbaar.
en inderdaad het is ontzettend klote, ook al zullen sommige mensen dat niet begrijpen.

Ik had zowat precies hetzelfde.
Maar bij mij was het zo dat als het uit was, ik hem ontzettend miste en hem terug wou etc. en hij had dat ook, en dan was het weer aan en dan deed hij weer zo afstandelijk en kwam er niks van elkaar zien enzo.

Dus ik voelde me niet prettig als ik verkering had met hem maar als het uit was ook niet.
Dus je snapt dat wij heel lang gerommeld hebben.
Hij reageerde, net zoals bij jou, heel kortaf en ik had het gevoel dat hij iets verborg. Gevoelens voor iemand anders dacht ik.
Hij had wel tijd voor anderen, maar niet voor mij.
En als ik hem vroeg of er iets was omdat hij zo weinig reageerde werd hij boos.
Ik kan daar niet tegen, als mensen mij geen duidelijkheid geven.
Hij ook niet, maar als ik hem een smsje stuurde met bijv.: ‘Waarom antwoord je niet?’ word hij boos. Omdat ik ‘teveel zeur’.
Op een gegeven moment heb ik de knoop gewoon doorgehakt en het contact verbroken. Mede door dat.
Dat had ik vaker gedaan, maar niet definitief.
Elke keer zocht ik hem weer op om te vertellen hoeveel ik hem miste enzo.
Als ik met hem bezig was voelde ik me opgesloten, ongelukkig, gestresst. En als ik geen contact had voelde ik me vele malen beter, ondanks het gemis.
Nu ik eindelijk geen contact meer met hem heb voel ik me ook stukken beter.

Ik zeg niet dat jij dat ook moet doen, maar als je je heel slecht voelt in een relatie is dat geen goed teken!
Maar jij moet zelf beslissen wat je doet.

Hopelijk heb je hier wat aan:)

Bij mijn vriend ging het ook zo ongeveer… In het begin praatte hij gewoon normaal en lief over msn enzo… En later begon hij ook kortaf te doen…
Telkens als hij een tijdje zo kortaf deed vroeg ik hem waarom hij telkens zo’n kort antwoord gaf… Hij zei dan dat hij bezig was met school dingen enzo en daarom soms (volgens mij was het elk antwoord wel kort maarja xD) kortaf reageerde…

Ik zou het hem ook gewoon vragen waarom hij zo kortaf antwoord… Misschien vind hij het gewoon moeilijk zijn gevoelens te uiten en weet hij niet hoe hij het anders moet doen…
Of misschien is hij net zoals mijn vriend tegelijkertijd bezig met andere dingen… Het zal vast wel niks ernstigs zijn aangezien hij als hij bij jou is wel heel lief is enzo =]