ongelukkig in relatie

hoi allemaal,

ik en mijn vriend lopen al 9 maanden samen. Maar ik voel me niet meer gelukkig in de relatie.
hij claimt mij te veel en het is een relatie met te veel regels geworden. Terwijl ik nog maar 17 ben en wil nog uitvladderen. Heb al veel gesprekken met hem hierover gevoerd maar dat eindigt altijd in een ruzie.

ik ga in augustus nog met hem op vakantie maar moet ik het uit maken voor de vakantie of na de vakantie?

alvast bedankt voor de reactie’s en adviezen!

Voor de vakantie. Waarom zou je hem aan het lijntje houden?

Vòòr de vakantie, nou gwn zo snel mogelijk uitmaken. Je gaat toch niet bij iemand blijven waar je niet gelukkig mee bent?!

Voor de vakantie natuurlijk. Het is misschien niet leuk om te doen, maar het is ook niet eerlijk voor hem en ook niet fijn voor jou om deze relatie te behouden. Hoe jullie die vakantie regelen bespreken jullie later wel, dat moet geen invloed hebben op jouw actie om het wel/niet uit te maken.

Zeker voor de vakantie. Wat heeft het nog voor zin om met hem te gaan als het nu al zo moeizaam gaat? Het wordt niet beter, want praten met hem erover lukt dus niet.

Oh god… maak niet dezelfde fout als ik. Toen ik met mijn ex op vakantie ging, ging het goed mis. Ik was ook heel ongelukkig in de relatie en op een gegeven moment kreeg ik hele erge heimwee naar huis… en dat is het ergste gevoel wat er bestaat want je kan dan niet weg.

Er zal nooit een goed moment zijn om het uit te maken dus je kan het beter gewoon zsm doen