Ongeloofelijk vette huid!

Ik heb er al zoveel voor gekocht. Zoveel voor gedaan. Maar er lijkt geloof ik niks te helpen ofzo. Maar iedere keer aan het einde van de dag op school glim ik als een gek. Ik wil graag een wat drogere huid. Alleen ik heb matt poeder, een middeltje van Biodermal lijkt ook niet te helpen. Ik heb geen idee meer.

Wat kan ik hieraan doen?

Helpt het maar een klein beetje of helpt het totaal niet?
Gebruik je veel make up? Overstappen op een poeder foundation misschien? Goede kwaliteit matterend poeder+make up spray’tje waardoor het langer blijft zitten? Er zijn sowieso veel matterende middeltjes, wat heb je allemaal al gehad?

Een goede aangepaste huidverzorging?

Wat voor producten gebruik je voor je huid? Misschien gebruik je iets wat je huid uitdroogt waardoor je huid nog vetter oogt.

Verder kun je een matterende primer gebruiken en poederen gedurende de dag. Blotting paper is ook fijn voor een vette huid.

Ik had dit ook, bleek dat ik dus een vette maar eigenlijk toch vochtarme huid heb. Als je elke keer producten gebruikt om het vet weg te halen en je huid uit te drogen wordt er juist steeds meer talg/vet aangemaakt.

Wat ik nu doe ik gewoon echt een goede voedende nachtcrème gebruiken en hydraterende maskertjes die juist vet en vochtinbrengend zijn. Overdag gebruik een een matterende primer en soms settingspray. Ook is het handig om gewoon poeder of hele matte foundation te gebruiken.

Ik zeg niet dat jij dit ook hebt hoor, maar het is het proberen waard!

Dat had ik ook. Ik probeerde ook van alles maar niks leek te helpen. Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn huid juist best wel gevoelig was en als een reactie op de meeste producten veel talg aanmaakte. Wat bij mij echt helpt zijn milde producten, het liefste zonder parfum en parabenen/siliconen. Dus juist niet producten voor de vette huid, maar voor de gevoelige huid. Voor verzorging vind ik de sensitive dagcreme van Nivea (zonder parfum en parabenen) heel fijn, die is heel mild en maakt je huid totaal niet vet, maar is wel voedend genoeg. Er is volgens mij ook een nachtcreme van die lijn. Micellair water vind ik heel fijn om mijn gezichts make up weg te halen (blush/bronzer/concealer) en dus mijn huid schoon te maken, want dat is ook heel mild, zelfs milder en minder uitdrogend dan gewoon water. Ik weet alleen niet of micellair water ook voldoende is voor het verwijderen van foundation, want dat gebruik ik niet. Verder gebruik ik niet heel veel producten, soms tea tree olie voor op een puistje, maar verder geen tonics, serums of wat dan ook. Ik merk echt dat mijn huid er veel beter uitziet nu ik zo min mogelijk producten gebruik en het kost ook nog eens veel minder tijd. Hopelijk heb je er wat aan! :wink:

deze!

Hou het gedurende de dag schoon :slightly_smiling_face: gewoon elke pauze even met een watje ofzo

Bedankt!

Ik heb ook een hele vette huid, echt super irritant… Ik gebruik nu Benzac wat bedoeld is om puisjes ‘uit te drogen’ maar het maakt bij mij alleen mijn gezicht mat voor de hele dag. Echt een aanrader! :bowing_man: