Ongeloofelijk veel haar uitval.

Hoi,
Ik had van mezelf altijd een hele dikke bos met haar.(19 jaar)
Nu is het sinds enkele maanden heel erg aan et uitvallen, op het begin merk je dit niet heel erg op omdat dit natuurlijk is.

Nu vandaag de dag heb ik nog maar een dun bosje haar over en is er niks van mijn dikke haar over.
Mijn moeder heeft dit zelfde probleem en die is naar de HA gegaan, maar die zeggen zoals ik al dacht, meer vitamines eten. Dus dit wil ik gaan doen.
Ook gebruik ik nu een haar dik makende shampoo, ik hoop dat dit ook helpt.

Hebben jullie ideeën hoe dit zo opeens komt?
of hebben jullie een idee hoe ik mijn dikke haar weer terug krijg?

het kan aan veel dingen liggen volgens mijn arts, ben je de laatste tijd veel afgevallen? anders kan het bv aan je zink gehalte of vitamine bnogwattes zijn. ik heb bloed laten prikken (kwam helaas niks uit) en ik weet nu dat het door stress komt.

Ik heb er ook onwijs veel last van sinds ongeveer een half jaar. Ik heb van alles al geprobeerd, meer fruit eten, vitamine supplementen, meer groente etc. Helaas heb ik nog niks gevonden dat werkt…

Dit had ik dus ook. Ik vond het in de eerste instantie niet eens zo erg, totdat het echt extreem begon te worden en er nu dus gewoon niks meer van mijn dikke bos haar over is… Het is van een gigantische bos haar naar bijna geen haar gegaan.

Mijn nichtje had dit ook en bij haar is toen een ziekte geconstateerd. Ze heeft nu helemaal geen haar meer en is onder behandeling in het ziekenhuis…
Misschien toch even langs de huisarts voor de zekerheid?

shampoo, conditioner, maskertjes, etc, voor haaruitval.
en inderdaad vitamine B. of misschien nog wel meer vitamines.
kan het zijn dat het door de stress komt? of misschien door afvallen?
je moet je eigen niet al te druk erover maken (die reactie van fantasiesunwind helpt daar niet echt bij), want dan word het wss erger. ik zou wel even naar de huisarts gaan, maar niet meteen van het ergste uit gaan. komt wel goed (:

welke vitamine is nou goed voor je haar b of c want ik lees elke keer weer andere dingen,
en gaat van vitamine c je haar nou groeien?
en ik hoorde ook iets over nagels huid en haar tabletjes dat je haren daar sneller mee gaan groeien. klopt dat iemand ervaringen?

^dit weet ik dus ook niet.
Ik slik van alles maar ik heb niet echt het idee dat het er beter van wordt

Jullie zouden de oorzaak van het extra haarverlies eens in je hormoonhuishouding moeten zoeken. Normaal hebben vrouwen minder last van haarverlies dan mannen, maar soms kan het gebeuren (meestal bij de zwangerschap of overgang) dat je als vrouw meer mannelijke hormonen (dus ook DHT) gaat aanmaken dat voor extra haarverlies kan zorgen. Dus toch maar eens een doorverwijzing vragen voor een dermatoloog.

Een dermatoloog kan met een haarwortelonderzoek vaststellen wat er precies aan de hand is, met deze uitslag kan dan een gericht behandelplan worden gestart. Doorgaans met vitamine pillen of soms ook met Minoxidil of de Diane 35 pil. Voor vrouwen zijn er maar weinig opties om haarverlies echt effectief aan te pakken, zeker nadat artsen en dermatologen sinds een aantal maanden geen zwaardere medicijnen tegen haarverlies zoals Finasteride en Dutasteride meer mogen voorschrijven aan vrouwen

Upje! ik had nu pas tijd om weer op GS te komen.
Ik heb nu iig elke dag een stuk fruit op en drink melk ipv optimel, slik ook pillen er nu bij in de hoop dat het verminderd. Elke keer als ik weer plukken haar er uit trek kan ik wel janken!
Als het zo doorgaat ben ik over 3 maanden kaal ;.;

Je moet 4 eetlepels amandelolie met 3 druppels rozemarijnolie mengen, en dan op je haar aanbrengen. Je moet het de hele nacht in laten trekken, en vervolgens afspoelen met koud water.
amandelolie en rozemarijnolie zijn o.a te koop bij de tuinen.
Ik ben ook naar de huisarts geweest ze zei dat ik schilfertjes op me hoofdhuid had. Ik heb een speciale shampoo gekregen die ik 4 weken lang moet gebruiken (2 keer in de week). Dus misschien is dat een tip!

Zooo, ik heb dit een periode echt heel erg gehad. Elke keer als ik mijn haar aan 't wassen was gewoon een hele bos plukken eruit als ik mijn haar kamde. Bij mij is het uiteindelijk wel weggegaan, ookal verlies ik volgensmij tijdens 't wassen wel meer haar dan gewone mensen. Maarja, ik heb dan ook echt heeeel erg dik haar. Aan deze reactie heb je trouwens niet echt wat, dus zie dit maar als een up!

ik heb dit een paar jaar terug ook gehad en ik kwam gewoon vitamines te kort.
na veel fruit, vitamine pillen enzo hielp het toch nog steeds niet.
Toen heb ik shampoos zoals haar verdikker gebruikt, hielp ook niet.
Bij de meeste mensen komt het door stress!
Heb hier wel wat tips…

[ol]- Een shampoo gebruiken met een huidneutrale PH-waarde (5,5) die op het huidtype is afgestemd. Volgens mij is het hier niet perse nodig naar dure middeltjes te grijpen. Parfumering en andere hulpstoffen horen in een optimaal verdraagbare shampoo niet thuis.
- Kleine hoeveelheden shampoo gebruiken en met lichte bewegingen in de hoofdhuid inwrijven. Onnodig grote hoeveelheden shampoo kunnen de hoofdhuid sterk belasten. Niet vergeten goed uit te spoelen!
- Het is het beste om het haar gewoon te laten drogen na het douchen. Als dit qua tijd niet mogelijk is, kan dit ook met een handdoek worden gedroogd: voorzichtig vooraan beginnend en rustig naar achteren drukkend. In geen geval met de handdoek droog wrijven! Daarbij kunnen veel haren uitvallen en de structuur van het haar kan hiermee worden verwoest. Föhnen doet u uitsluitend met matige temperaturen, liever iets langer koel dan heet en kort föhnen. Natuurlijk de föhn op voldoende afstand van het hoofd houden.
- Frequent haarwassen is niet erg, zolang een milde shampoo gebruikt wordt en de haren voorzichtig gewassen en gedroogd worden. Door regelmatig haarwassen wordt talg en vuil van de hoofdhuid verwijderd, wat bijdraagt aan een betere doorbloeding.[/ol]

[ol]- Om uw haar te kammen kan het beste een grove borstel met afgeronde punten worden gebruikt. Het gebruik van metalen borstels is niet aan te raden. Kunststof of hout werkt even goed en is doorgaans beter verdraagbaar voor de hoofdhuid.
- Spanningen op het haar, bijvoorbeeld door het dragen van vlechten, en trekkracht op het haar moeten algemeen worden voorkomen.[/ol]

Dankjullie voor de tips!
ik heb nu ook gemerkt dat als ik mijn haar kam(klitten of niet) dat dit zeer doet aan mijn hoofd huid…
ook had ik pas geleden een wondje op mij hoofdhuid die zeer deed… weten jullie hier iets van of veranderd dit het hele beeld?

Ik kreeg heel veel haaruitval toen ik stopte met de pil…

Ik heb er ook last van en weet ook niet wat ik ermee moet… dus beschouw dit maar als een upje.

Ik heb gelezen dat Knoflookshampoo helpt om haaruitval tegen te gaan. (normaal ruikt het niet naar knoflook, dus no worries) Heb het wel nog niet geprobeerd, maar misschien werkt het wel!

Dankje, ja door stress zou kunnen, maar op het moment dat het echt begon ging juist alles eigenlijk goed en had ik dus geen stress. Afvallen kan niet, ik probeer het wel, maar het lukt me niet.
Maskertjes conditioner enz probeer ik ook allemaal, maar ik trok vandaag echt weer een hele bos haar eruit. :frowning_face:

Nou heb ik ook heel erg roos en ik las op internet dat het handig is met roos (als je ook haaruitval hebt) om naar de dokter te gaan omdat het dan misschien geen roos is…

niet stressen. echt.

Ik heb ook een bos krullen en ook veel haaruitval. Dat is normaal, je hebt 4x zoveel haar als mensen met stijl haar, dus valt er ook 4x zoveel uit. Easy. Andere redenen kunnen stress, veel afvallen roken etc zijn