Ongelofelijke pesthekel aan mijn vriendin

Hallo meiden (:

Ik heb dus een enorme hekel aan mijn vriendin. Waarom? Ze toont geen interesse in me en laat me zitten wanneer ze iemand anders heeft gevonden. Ik heb het al een tijdje aan zitten kijken, en ik vind het gewoon heel jammer dat zij niks om mij geeft. Ik heb haar er al eens op aangesproken, maar dan zegt ze dat ze wel interesse in me toont. Maar ik kijk het al weken aan en ik heb nooit een ‘hoe gaat het met je’ gekregen.

Ik heb ook nooit meer lol met haar, uiteindelijk zijn er toch altijd andere dingen belangrijker dan ik.
Het is wel jammer, zij was mijn enige goede vriendin op atheneum, de rest zit allemaal op gymnasium.

Maargoed, hebben jullie enig idee hoe ik langzaam onze vriendschap kan verbreken?
Ik weet bijna zeker dat ik dit wil doen, de laatste tijd doet de vriendschap niks goeds meer met me.

Alvast bedankt!

Oeps daar ging iets mis, ik zal even melden dat het andere topic verwijderd kan worden.

je kan beter eerlijk zijn zeggen dat je zo niet een vriendschap wilt
bouw het af stap voor stap
want zo vriendin is ook niet leuk

Huh, waarom is het je vriendin dan als je er zo een pesthekel aan hebt? Ik zou allang niet meer met haar zijn omgegaan, of beter nog, gewoon geen ‘vriendschap’ zijn begonnen?
Nouja, praat er over met haar en zeg dat je zo een vriendschap niet wilt.

Hmm, ik zou om te beginnen niet teveel gaan analyseren (en dan bedoel ik een puntenlijstje met waar een vriendin aan zou moet voldoen en haar daarop afrekenen, dat dus niet). Maar kijk wel naar je gevoel: heb je op een doodnormale dag het idee dat ze blij is met jou als vriendin? Als het antwoord nee is, en ze lijkt je niet te waarderen, is het inderdaad geen goed plan om het verder te laten voortmodderen. Gewoon minder afspreken, meer met anderen omgaan, dan wordt het vanzelf wel duidelijk. Als ze er iets van zegt of vraagt waarom je zo doet, gewoon eerlijk zijn. Anders moet ze d’r best er maar voor doen.

Weet je zeker dat ze dat expres doet? Ik spreek sommige vrienden van me ook vrij weinig uit mezelf en toch zijn het goede vrienden van me.

Ik denk dat je haar beter kunt laten vallen, want je bekijkt dit al veel langer en het wordt er niet echt beter op… Probeer leukere vriendinnen te zoeken die wel interesse in je tonen =)

Als je al met haar hebt gepraat en het niet beter wordt zou ik de vriendschap ook proberen te verbreken. Gewoon langzaam afbouwen, minder smsen, minder met haar praten, vaker met andere mensen zitten in de pauze, enz. enz. En als zij jou echt zo erg niet waardeert zal ze het zelf ook niet zo erg vinden als de vriendschap wordt verbroken.

Dankjewel voor het advies jongens (: