Ongelofelijk gek op hem..

Ik heb al eens eerder mijn verhaal in een topic gepost, maar aangezien er niet zo heel veel reacties op worden geplaatst heb ik besloten om een eigen topic aan te maken…

Er is een jongen waar ik ongelofelijk gek op ben. Ik heb hem door een vriendin leren kennen, omdat hij in de vriendengroep van haar vriendje zit. Sinds ze mij over hem verteld heeft, kom ik hem regelmatig tegen op verschillende plekken en ik word echt steeds gekker op hem. Het rare is, dat ik hem niet eens persoonlijk ken of met hem heb gepraat. Maar iets aan hem maakt me gek. Vooral zijn uitstraling denk ik. Wanneer ik hem zie hebben we wel wat oogcontact, maar daar blijft het bij. Ik zou hem echt zo graag beter willen leren kennen, maar de vraag is hoe? Hem zo maar aanspreken of hem toevoegen op Facebook enz. is niet echt een optie aangezien ik soms best wel verlegen ben. Ik zou hem gewoon echt willen leren kennen en in ieder geval niet mijn kans bij hem mis willen lopen

Aangezien ik er best wel mee zit, vroeg ik me af of iemand misschien tips heeft met wat ik kan doen, of iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

Liefs Terri

Je over je verlegenheid heenzetten en toch een keer een praatje met hem maken.

Hmmmm. Je komt hem zo vaak tegen, dan zal hij jou misschien ook herkennen?
Dan moet je gewoon eens langslopen en zeggen ‘‘Heee jou kom ik ook overal tegen!’’ en dan weglopen. Dat maakt je mysterieus. Dan toevoegen op FB, hij weet dan wie je bent, maar weet niet hoe je aan zijn naam komt. Hij zal je hierover vast aanspreken op de chat en dan heb je een gesprek! Dan kun je zeggen van ik ken je via die en die, maar je lijkt me wel een lieve jongen, zin om een keer af te spreken?

@Paradox Ik denk inderdaad wel dat hij mij herkent, maar ik kom hem niet bepaald elke dag tegen dus hem aanspreken daarover is misschien wat ongemakkelijk haha, ik denk ook echt dat wanneer ik hem dan zou willen aanspreken ik echt stil val. Dus het is wel een beetje lastig…

Ah je hoeft hem niet aan te spreken, je kunt ook met een vriendin langs lopen en hem aankijken en zeggen ‘Hey jou zie ik vaker!’ en vervolgens doorlopen. Doe dat wel alsof je zogenaamd in een gesprek bent met je vriendin, zodat het casual en ‘ineens’ lijkt, want daarna lopen giechelen enzo als je langs hem bent zou ik niet doen!

Kan je niet een keer met je vriendin mee met de vriendengroep van haar vriendje? Bijvoorbeeld met uitgaan. En dan kan je je aan iedereen voorstellen en bij hem gaan staan of zo? Er komt dan vast wel een gesprek uit voort!

@Paradox dat zou inderdaad ook kunnen, wanneer ik samen met een vriendin loop is het ook een stuk minder eng om te doen dan wanneer ik alleen ben! Misschien dat ik die kans wel pak dan haha

@Ijsbergsla daar dacht ik ook al aan ja! maar zij weet dus niet dat ik hem superleuk vind, misschien dat ik het haar toch maar moet vertellen en dat we daarna misschien keer met ze uit zouden kunnen gaan ;p hoop ik dan!

up :slightly_smiling_face:

Misschien kan je vriendin iets regelen!! :wink:

Het voordeel wat je al hebt is dat je mensen kent die goed contact met hem hebben. Niet dat je direct om een dubbeldate hoeft te vragen met je vriendin en haar vriend, maar je kan via hen wel vragen wat hij doet of leuk vindt. Dit heeft als voordeel dat je direct kan zien of jullie iets delen en zelfs als het andere dingen zijn heb je gespreksonderwerpen voor een mogelijk gesprek. Het hielp mij in ieder geval altijd om vast een paar onderwerpen te bedenken voordat ik met mensen ging praten, die je dan in je achterhoofd kan houden als het gesprek doodvalt. Je kan zelfs aan hen vertellen dat je hem wel graag beter zou willen leren kennen, dan weten zij misschien wel een manier om je daarbij te helpen (:

Daarnaast: Toevoegen op Facebook lijkt eng, maar heeft tegenwoordig haast geen betekenis meer. Het is in ieder geval een perfecte manier om af en toe eens op een status te reageren of (als je durft en zin hebt) een gesprek te beginnen. Meer contact is in principe altijd beter!

Jaa alleen het enige probleem is dat ze niet weet dat ik hem superleuk vind… Wil het haar vertellen, maar weet nog niet hoe!

Het is inderdaad fijn dat ik al wat mensen ken die hem goed kennen, misschien dat ik zo met hem in contact kan komen! En bedankt voor de tips! :slightly_smiling_face: daar kan ik wel iets mee. En over dat van facebook, het heeft inderdaad bijna geen betekenis meer, maar denk dat ik het toch niet zomaar aandurf hem toe te voegen. Op zijn status liken ofzo dat kan ik niet aangezien ik hem niet als vriend heb ;p. Ik probeer eerst maar via mijn vriendin in contact met hem te komen :slightly_smiling_face:

Ik snap dat je verlegen wordt, het is ook niet makkelijk om als meisje een jongen aan te spreken…
Maar ik zou het toch doen! Straks gaat hij iemand anders leuk vinden, en dan ga jij je afvragen “wat als ik hem toch had aangesproken”.
En dat wil je liever niet!

Als je toch echt heeeeel erg verlegen bent, vertel het dan aan je vriendin!
Ze is niet voor niets je vriendin toch? Vertel het haar en misschien heeft ze nog betere tips voor je!

Succes x