Ongelijk behandeld.

hee , ik wou liever anoniem blijven dus heb ik een nieuw account gemaakt.
nou ik heb dus een probleem.
ik heb een stiefvader die echt heel aardig is enzo.
alleen heb ik het gevoel dat ik anders word behandeld door mijn moeder.
aan het begin van de relatie had ik het al , maar toen dacht ik dat het kwam omdat ze net met elkaar hadden enzo.

Nu is het al 4 jaar later en zijn ze 1 jaar getrouwd. maar het wordt alleen maar erger. hij doet helemaal niks in huis ( letterlijk niks ) terwijl ik alles moet opruimen en dat ook veel ruzies met mijn moeder veroorzaakt.
ze hebben inmiddels al 2 kinderen, maar telkens als mijn moeder ergens naartoe moet wat belangrijk is dan moet ik op mijn zusjes passen terwijl hij met zijn vrienden in een kroeg zit ofzo.

het wordt echt irritant , en ik ben het ook echt zat. ik had net ruzie met mijn moeder over dit. maar ze zegt dat ik een ondankbaar persoon ben omdat ie heel veel aan me geeft. ( daar bedoeld ze mee ; spullen,geld enzo )
maar wat heb ik daar nou aan …
alles wat hij zegt is helemaal geweldig en ik krijg altijd op me kop voor alles.
als hij heel veel troep maakt , dan vind mijn moeder het gewoon goed.
en als ik 1 ding op tafel laat liggen dan word ze weer boos en slaat ze me ofzo.
ik ben het echt zat.

sorry voor dit zeurberichtje maar het moest er echt uit.
het lijkt gewoon alsof ze gehersenspoeld is.

help.

Het klinkt een beetje jaloers , maar het is gewoon niet fijn.
om telkens tussen kleffe ouders te zitten , en zelf behandeld worden als vuil.

Ik heb ook zoiets gehad. Er viel echt niet met mijn moeder te praten, ik had het gevoel dat het nooit tot haar doordrong hoe ik me er bij voelde. En als het dat wel deed, dat het niet belangrijk voor haar was.
Zoiezo hoort je moeder je niet te slaan en denk ik dat jouw situatie echt heel erg oneerlijk is.
Ik heb geen oplossing voor je probleem, want het is me zelf ook niet gelukt om iets aan de situatie te verbeteren. Nu ben ik uit huis en met mij gaat het prima nu. (Maar dat is misschien een beetje radicaal om meteen het huis uit te stappen). Ik heb geen idee van hoe het nu bij mijn moeder en haar vriend thuis gaat, en ik hou me er ook niet echt mee bezig.
Ik zou je het advies kunnen geven om met je moeder te praten, maar eigenlijk is dat een kutadvies want het helpt nooit echt (bij mij dan).
In ieder geval heel veel succes, en ik hoop dat het toch snel beter gaat.

Dan kan ik nog lang wachten ( als ik uit huis wil gaan )
En indd praten helpt ook niet bij mij. dan gaat ze weer een hele verhaal ophangen wat voor een ondankbaar kind ik ben , en dat we het hartstikke goed hebben nu blablaabla.
als ze nou maar voor 1 x naar me luisterde en wist hoe ik me voelde.

misschien kun je een brief schrijven en daarin jouw beeld op de situatie uitleggen.

idd, misschien vragen of je even bij een vriendin mag slapen omdat je het echt niet meer trekt. denk dat de ernst dan wel snel duidelijk is.

ik mag niet bij vriendinnen slapen -.-
stomme regel.

Ik kan het proberen, maar ik heb alles wat ik wou zeggen al tegen dr gezegd maar het heeft echt geen nut, ze luistert niet.
ze vind dat ik me aan stel en dat ik een verwend kind ben, maar zo ligt het helemaal niet.

Ik zou 't niet weten, dus ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en hopen dat 't snel goed komt! :sob::muscle:

Heb je geen grootouders, ooms of tantes waar je je verhaal kwijt kunt? Zij zullen ook wel zien dat je moeder is veranderd…

Ik weet niet hoe de situatie is tussen jou en je vader, maar misschien is het een optie om (tijdelijk) bij hem te gaan wonen?
Verder heb ik ook geen idee dus wens 'k je gewoon maar succes!

Vind ik ook een goed idee ja.

Ik weet niet of je vader nog in beeld is, maar misschien kan je er met hem over praten?

met mijn vader heb ik geen contact meer.
btw , en al mijn familie woont in Afrika.
dat verergerd de situatie ook wel.
mijn enige familie die hier in Nederland woont is mijn moeder mijn stiefvader en mijn halfzusjes.

Nee ze luistert dan wel niet, maar ze kan nog wel lezen lijkt mij.
zet je gevoelens erin, hoe jij vind dat je word behandeld en wat jij daarvan vind.
zet gewoon alles erin wat uit je komt, misschien komt er meer uit dan als je iets tegen haar zegt.

slaat je moeder je?
misschien moet je maar eens bellen naar de kinder- en jongerentelefoon.

Verliefde moeders, ja dat ken ik…
Maar of er wat aan te doen is?

klinkt een beetje als verwaarlozing…
upje

ik heb het daar liever niet over , maar ja ze slaat me wel.

en ik ga proberen een brief te schrijven , maar moet ik het dan aan haar geven… of gewoon ergens neer leggen ?

In de brievenbus!