ongeinteresseerde vriend.

hoi dames,

Ik zit met een lang verhaal, dus als ik jullie was zal ik hier maar even de tijd voor nemen. :flushed:
Als eerst wil ik even zeggen dat ik echt hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik ben best wel een controlefreak en ik wil me hier niet meer druk om maken.

Ik heb nu ongeveer een relatie van 1,5 jaar met mijn vriend, hij woont ongeveer 45 km bij mij vandaan en heeft het de laatste tijd erg druk, dus zie ik hem 1 keer per week of als het tegenvalt 1 keer in de 2 weken.

Het begin van de relatie liep heel soepel, we praatten veel via app, we zagen elkaar ook niet vaak maar we waren allebei dol gelukkig, dit kwam meer en deels omdat we de hele dag door praatte via app, er waren weinig momenten dat ik niet met hem aan het praten was. Dit is ook een van de redenen dat ik verliefd ben geworden, ik had het gevoel dat ik werd gewaardeerd en dat er naar me werd geluisterd.

Na ongeveer 1 jaar toonde hij steeds meer afstand, hij was vaker buiten en wanneer hij buiten met zijn vrienden is appt hij mij niet omdat dat gewoon niet gezellig is voor zijn vrienden, wat ik wel kan begrijpen. Maar doordat hij vaker naar buiten ging, had hij minder tijd voor mij en dan bedoel ik gewoon simpelweg dat hij me weinig contact. Ik heb dit tot nu toe ongeveer 5 keer herhaalt. Hij begreep me wel altijd, maar had soms excuses.
Elke keer als we samen zijn toont hij genoeg interesse in me en heeft hij alle aandacht bij mij, maar wanneer hij weer thuis is bereid ik me erop voor dat ik weer 1 week of 2 weken een interesse loze vriend heb.

Ruzie maken helpt niet echt want na een korte periode valt hij weer terug in zijn oude gedrag, wanneer ik hem hierover aanspreek zegt hij dat hij het ‘vergeet’.
Ik heb hem wel eens vertelt dat hij zijn tijd moet verdelen over zijn vrienden en zijn vriendin, maar op een of andere manier begrijpt hij het niet.
Hij is vaak buiten en als hij thuis is, reageert hij ook 1 keer in de zoveel tijd. :rage:
Wanneer ik daar iets over zeg veranderd er alsnog niks, behalve dat hij wat meer slijmt.
Als ik boos word heeft hij ineens wel alle aandacht voor me dus ik krijg het gevoel dat ik altijd maar ruzie moet maken om alsnog met hem te praten.
Dus naar mijn gevoel is hij zijn interesse in me verloren of is de relatie voor hem nu ‘gewoontjes’.
Elke keer wanneer ik dat bij hem opnoem zegt hij dat het niet waar is en laat hij me weten dat hij nog net zo is als in het begin, terwijl ik duidelijk zie dat er heel veel is veranderd.

Misschien ben ik blind of misschien stel ik me aan, maar mijn gevoel mist iets, kunnen jullie mij helpen? :sob::muscle:

Ik begrijp heel goed dat het rot voor je is.

Je kan je vriend nou eenmaal niet verplichten om met je te WhatsAppen, het is ook logisch dat dit op een bepaald punt in je relatie afneemt.

Ik denk dat jullie wat meer moeten afspreken, 1 keer in de 2 weken vind ik persoonlijk wat weinig voor 45 kilometer afstand, dat is maximaal en half uurtje met de trein.

ja dat klopt maar hij werkt 5 dagen per week en zijn weekend is soms tijdens mijn schooltijd.

Ik snap dat het vervelend is, maar sommigen hebben gewoon niks met whatsapp en sowieso neemt dat altijd wat af op het moment dat je langer samen bent. Ik zou toch proberen vaker af te spreken, want de afstand kan best daarmee denk ik. Desnoods blijf je een nachtje slapen of hij bij jou.

Als hij vaker naar buiten kan, kan hij ook meer met jou afspreken

Dit heb ik ook met mijn vriend, hij werkt vaak onregelmatig, maar toch vinden we altijd wel wat. In de avond nog snel een uurtje afspreken bijvoorbeeld.

Dat contact met elkaar in de loop der tijd minder wordt, hoeft zeer zeker niet. Ondanks dat wij 6 jaar samen zijn en samenwonen, zijn we nog altijd met elkaar overdag aan het appen/emailen. Kan prima.

Ot; ik vind best dat je vriend wat meer tijd/aandacht aan je mag geven. Dat jullie wat verder bij elkaar wonen betekent niet dat je niet bestaat op de dagen dat je niet bij hem bent. Ik zou met hem in gesprek gaan dat je dit niet fijn vind.

Dat het niet hoeft, neemt nog niet weg dat dit in veel relaties toch wel een normale, gezonde ontwikkeling is.
Maar goed, het lijkt me inderdaad handiger dat jullie wat vaker afspreken. Als hij zo vaak buiten is, kan hij jou toch ook wel vaker zien? Je zou ook kunnen proberen met hem te bellen oid.

Ik weet wel dat jongens vaak niet op een meisje zitten te wachten die ‘zeuren’ om tijd met ze door te brengen. Beetje bot gebracht misschien, maar ik hoorde dat ze hier een beetje op af knappen. Je kunt misschien beter zelf dingen voorstellen om te gaan ondernemen en zélf (met leuke berichten) whatsappen. Laat zien dat jij ook zijn tijd waard bent! (:

Ik denk zo, dat als je bij hem bent en het supergezellig is zoals altijd en de momenten wanneer je met hem praat, net zo gezellig zijn als altijd, dat je je geen zorgen hoeft te maken :wink:
Ik merk ook uit eigen ervaring dat het contact minder is dan aan het begin. Maar nog praten we via eigenlijk alle mogelijkheden die we hebben <3 (We zijn nu bijna 2,5 jaar samen, 130 km afstand)
Hij heeft niet altijd tijd voor iedereen en alles, en jij andersom ook niet toch?
Maarrrrrrrr, als je dan een gesprek met hem hebt, vind ik dat hij ook echt online moet blijven en dat hij je niet kan/mag negeren ofzo. Hij mag wel wat meer tijd aan je besteden.

Misschien eens voorstellen om samen met hem en z’n vrienden naar buiten te gaan?

Ik zeg toch ook niet dat het ongezond is als het niet gebeurt? En daarbij had ik het sowieso niet eens over alle relaties.

Ik heb nergens gezegd dat dit per definitie een gezonde ontwikkeling is, maar ik zal het wel even anders verwoorden dan. Ik vind het in ieder geval een normale en gezonde ontwikkeling (wat dus NIET zegt dat het ongezond is als dit niet gebeurt). En dan heb ik het hier over wel gewoon dagelijks contact, maar niet per se de hele dag door of op elk vrij moment oid (maar dit kan dus ook gewoon gezond zijn, mocht dit wel zo zijn :’)).

Jij heb persies het zelfde als mij !
En als ik zo over je zelf lees ben je ook hetzelfde als mij
Het is sins gister uit met mij vriend waar ik 2 jaar een realtie mee had .
In het begin was alles ook heel leuk maar dat is meestal zo !
Maar het ging ineens heel slecht ik zag hem bijna niet en niks wat ik deed boeide hem.
Toen ik bijna in het ziekenhuis lach door de stress die hij mij gaf nam die niet eens zijn telefoon op.
Als ik met hem praten zei hij dat hij heel veel van me hield en ging veranderen maar na een week was die weer persies het zelfe.
Niet om je bang te maken maar ik weet dus sins eergister dat die al sins juni ook met een ander meisje gaat dus let wel op.
Ik zal je eigen waarden terug pakken en aan je zelf denken.
Geloof me het is niet leuk als je relatie zo gaat je word echt naar…
Ik had het er ook heel moeilijk mee maar get yourself togheter !
Er zijn zoveel jongens die wel alles voor je willen doen en waar het wel leuk mee kan zijn.
Ik weet hoe moeilijk het is maar het is beter believe me

Ja, daar heb ik ook vaker van gehoord, ik probeer ook zo min mogelijk te zeuren, maar ik ben bang dat ik hem kwijt zal raken als hier niets aan gedaan word. Ik doe mijn best om hem gelukkig te houden maar andersom is daar niet zoveel van te merken.

Dat is wel een iets erger geval denk ik, het boeit mijn vriend namelijk nog wel wat ik doe. Hij is geen jaloers type maar als ik ergens anders ben wilt hij wel weten wat ik doe en met wie ik ben.
Ik denk altijd maar dat het niet uitmaakt of ik hem vertrouw of niet hij heeft altijd de kans om me te bedriegen, maar ik geloof erin dat de waarheid altijd boven water komt. Zolang ik de waarheid niet weet kan ik ook niks bewijzen.

Wat is weinig?

Toen ik nog niet samenwoonde, verwachtte ik toch elke dag een paar smsjes of een telefoontje. Laat ons zeggen minimaal 10 smsjes en 1 telefoontje gemiddeld. Anders was er echt iets aan de hand. Je hebt een relatie, normaal hoop je de rest van je leven bij elkaar te blijven en dus ook samen te wonen en zo goed als op elkaars lip te zitten. Als je dan nu nog niet eens een paar minuutjes per dag kunt missen… Voor mij is je vriend/vriendin echt wel een groot onderdeel van je leven, en niet iets waar je eens per week tijd in moet steken en de rest van de week ben je precies vrijgezel. Dus daar zou ik ook geen genoegen mee nemen.

Nu zelfs, nu we samen wonen, word ik nog 2-3 keer per dag gebeld als mijn vriend aan het werken is.

Hangt er dus vanaf wat jij wilt in een relatie, maar ik zou er niet tevreden mee zijn.

Ja, het is inderdaad wel een slim idee om wat meer af te spreken, ik zal het eens bij hem neerleggen. Bedankt!

Ik herken deze situatie precies. Toevallig heb ik er vorige week nog met mijn vriend over gepraat.
Ik vertelde hem dat het voor mij voelde alsof ik alleen een vriend had als we bij elkaar waren (niet erg vaak, 150 km afstand) en dat ik tussen die tijd niet interessant was. Dat ik hem sowieso al ontzettend erg mis maar dat dat nu nog veel erger is.
Hij voelde zich hartstikke schuldig en had geen idee dat ik mij zo voelde. Ik had het nooit eerder verteld aangezien hij nogal op zichzelf is en nogal een stressvolle periode achter de rug had.
Hij vertelde mij dat hij me ook heel erg mist en als hij met me praat dat hij me nog veel meer mist en dat probeert hij te vermijden.

Er gingen genoeg dagen voorbij zonder dat ik ook maar iets van hem hoorde, nu krijg ik iedere avond een appje met een verslag van zijn dag. Ik heb hem namelijk verteld hoe erg ik het vond dat ik geen idee had van hoe hij zich voelde (hij was net geopereerd), wat hij had gedaan of of er iets ergs was gebeurd.

Praat over je gevoelens met je vriend! Dat verdien jij, en hij ook.

Ja, daar heb je zeker gelijk in, maar ik weet van mijn vriend dat hij ook een zelfstandig persoon is en vaker op zichzelf is, maar hij praat wel over zijn gevoelens tegen me.
Als ik hem mijn gevoelens uitleg antwoord hij alleen ‘ik begrijp je, het spijt me’ en daarna legt hij me uit waarom hij niet kon reageren of appen, maar ik heb er al zo’n 5 keer met hem over gepraat en ik probeerde het verhaal iets anders te brengen zodat hij het zou begrijpen, maar dat lukt niet zo goed.
Als hij mij mist dat zegt hij me dat wel gewoon maar alsnog zou hij dan niet extra met me appen.

Als hij niet zo van het appen is, kunnen jullie toch een moment in de dag vinden om even te bellen en bij te kletsen of skypen?
Zo heb ik het ook gedaan met mijn vriend, hij heeft het te ‘druk’ om de hele dag te appen maar ik wil hem toch graag spreken. Dus nu bellen/skypen we s’avonds vaak even.

Dat is zo, maar waarom zou hij dan wel kunne skypen of bellen en niet appen?
Dat maakt in mijn geval toch niet zoveel uit.