Oneffenheden en puistjes zooi

Hi,
Ik heb een puistje vlak naast mijn lip waar ik zsm vanaf moet! Eerst heb ik dagen gewacht, maar er veranderde niks. Wanneer ik hem zelf weg probeer te halen, komt ‘t weer terug! Ik ontsmet het steeds en houd het schoon door niet al te veel make-up te gebruiken, maar niks lijkt te helpen. Iemand ervaring en/of tips?

Ik heb geen ervaring en ook geen tips, maar ik heb weleens gehoord dat als je veel olieachtige of vet voedsel eet dan hebben sommige mensen meer kans op puistjes rondom de lippen. Mijn vriend heeft dit namelijk. Het allerbelangrijkste om puistjes tegen te gaan is toch een goede hydratatie van de huid en een goede huidverzorgingsroutine. Soms kun je ook puistje bij je lip krijgen, omdat je menstruatieperiode (hormonen etc.) gaat beginnen. Dit heb ik weleens gehad.

Gewoon laten zitten en de tijd geven. Helaas niks aan te doen. Als er een duidelijk puskop opzit, kun je wel voorzichtig het velletje openmaken met je nagels en het pus er heel voorzichtig uitdrukken. Daarna rust geven.