oneerlijk?

Hoi.

Zaterdag is mijn vader jarig. Hartstikke leuk natuurlijk.
Maar ik wil 's avonds naar mijn beste vriendin omdat ik die weinig zie aangezien ze niet in de buurt woont en ik niet altijd kan ivm werk.
Maar het mag niet. (Ik ben 17 en redelijk ‘netjes’ en serieus.)

Nou komt het, mijn 14-jarige zusje, die een grote bek heeft, slechte cijfers haalt enzovoorts mag 's avonds wel weg…
Ze gaat naar haar vriend, want die heeft personeelsfeest, daar gaat ze mee naartoe.

Ik heb al gevraagd waarom ik niet mag ik kreeg als antwoord: een personeelsfeest is anders.
Ik zo: ja ik vind dit ook belangrijk… maar nee discussie gesloten.

Vinden jullie dit ook oneerlijk?

Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou dit ook oneerlijk vinden ja! Maakt niet uit voor welke gelegenheid het is, iedereen gelijk voor de wet! Ze is trouwens pas 14 en het is een personeelsfeest van haar vriend (niet voor haar) dus zo belangrijk kan dit voor haar persoonlijk niet zijn he!

Het is oneerlijk, maar volgens mij verwachten ze van jou (als nette, vriendelijke dochter) dat je je meer gaat bezighouden met je familie dan je zusje.

Ik hou me prima bezig met mijn familie. Ik kan er niets aan doen dat mijn zusje wordt beloond voor slecht gedrag?

Het is oneerlijk, maar dat jij niet weg mag snap ik ook. Misschien vinden je ouders het niet fijn voor de familie enzo als 2 dochters allebei weg zijn?

ja dat is ook wel zo, dan is er tenminste nog één dochter bij, maar het is gewoon vervelend/ oneerlijk dat zij wel weg mag, omdat ze er misschien tegenin gaat.
Misschien moet je alsnog gewoon gaan…
ik heb ook zulke soortgelijke situaties gehad (moeder die me 1000X belde waar ik was, terwijl ze wist dat ik bij mn vriend was),
en doordat ik het gewoon deed, is de verstandhouding veranderd. Ze weet nu dat ik mn ding doe, maar als het ‘moet’ dat ik dan thuis ben etc.
najah heel vaag, maar gewoon wel doen<3 (en nee je hoeft niet te liegen, maar je kan wel gewoon gaan)

het is echt heel oneerlijk, jullie moeten gelijk behandelt worden, en zeker als je zusje van 14 wel weg mag, vind ik dat ze jou niet kunnen verbieden om te gaan!

Precies; ik vind dit ook wel oneerlijk.

Oke, ik snap dat ze hun kinderen thuis willen houden bij en verjaardag maar ik vind jouw reden meer ‘geldig’ dan die van je zusje. Ten eerste heeft ze het niet ‘verdiend’, maar ze gaat ook nog eens naar een feest wat niet voor haar bedoeld is. Jij hebt afgesproken met een vriendin die je nauwelijks ziet.
En ik zou, als ouder zijnde, eerder verwachten dat mijn 14-jarige kínd meer met haar familie zou moeten doorbrengen dan mijn 17-jarige-bijna-volwassene-die-wel-serieus-is.

Maar misschien ben ik wel ouderwets. In ‘mijn tijd’ [jaja], waren kinderen nog kinderen. Rond hun 14e speelden ze nét niet meer met de barbies en met poppen; nu beginnen ze al te ‘spelen’ met jongens.

Oneerlijk!!

zeker oneerlijk. laat dit topic maar aan je pa lezen :’’)

Ergens is het misschien oneerlijk. Al zie ik wel het verschil tussen een personeelsfeest en een bezoekje aan je beste vriendin.

Probeer er rekening mee te houden dat je je beste vriendin waarschijnlijk langer zult kennen dan je vader. Ik heb geen vader meer, ik wou dat ik nog eens zijn verjaardag kon vieren. En wat had ik het mezelf kwalijk genomen als ik ooit boos op hem was geweest om iets wat gaat over 1 avond…

Maar jouw vader wilt graag dat jij op zijn verjaardag bent. omdat ie jou misschien wel meer mag omdat jij netjes bent.
naar jouw vriendin kan toch wel later. verjaardag is maar 1x per jaar.

laat dit topic aan je ouders lezen…

en even on topic: Ik vind het wel heel erg oneerlijk…

weetje hoe oneerlijk :open_mouth:
ik zou zoiets echt niet zomaar laten gaan.
ik vind het ook wel goed als je dit je ouders zou laten zien ja

Ik vind het heel erg voor je dat jij je vader verloren bent, maar je reactie slaat gewoon nergens op. Je kunt niet altijd voor je ouders kiezen, omdat je niet weet wanneer je ze zal verliezen en dat misschien wel vandaag of morgen is. Haar vriendin zou net zo goed de ochtend na die avond waar het om draait kunnen sterven, dus met dit soort zaken als ‘wie zal ze langer kennen’ hoeft ze écht geen rekening te houden bij haar beslissing.

Oké vaag uitgelegd maar goed. :’)

OT: ik zou als ik jou was het er nog eens met je ouders overhebben en duidelijk uitleggen waarom jij het oneerlijk vindt. Succes!

kan je vriendin niet naar jouw toekomen? want waarschijnelijk vind je vader het niet leuk dat je weg bent op zijn verjaardag, en je zusje heeft een personeelsfeestje en dat kan niet op een andere dag, en jij misschien naar je vriendin wel, maar je vriendin kan toch ook wel naar je vaders verjaardag komen, lekker taat vreten hahaha ;p dat kan wel gezellig zijn toch?

zij is nog jonger ook!:open_mouth:

Het is wel redelijk oneerlijk, maar je vriendin kan je nog veel vaker zien. Een personeelsfeest daarentegen is eens in een jaar.

Bovendien heb ik het idee dat je vader jou het liefst op zijn verjaardag heeft. En zeg nou eerlijk, hoe zou je het zelf vinden als allebei je ouders niet op jouw verjaardag zouden zijn, alleen je zusje?

Ik zou er met je ouders over praten (góed) en als zeggen of het is allebei weg of allebei blijven.