oneens.

lieve girlsceners,
ik zit een beetje met een probleem.
gister had ik een schoolfeest, ik ging er naartoe met vriendinnen.
ook kwam er een jongen, die ik altijd wel goed vond passen bij mijn vriendin, soort van tenminste, ze deed altijd aardig bij hem en ze lachten altijd samen daarom.
soms plaagden we haar een beetje dat ze een goed stelletje zouden zijn, maar ik had het nooit serieus bedoeld, want ik gun haar iemand die beter is.
ze stond vaak bij hem te dansen dat het begon op te vallen.
samen met nog een vriendin spraken we haar aan waarom ze zo opvallend alleen met hem danste. toen was haar antwoord dus: ik vind hem leuk. dit was dus boem in ons gezicht, want we hadden het dus nooit verwacht.
later vertelde ze nog dat ze hem al eerder leuk vond.
ik was eerst heel opgewonden en wou ze meteen aan elkaar koppelen maar later bedacht ik me, dat het menens was. eigenlijk snap ik niet wat ze in hem ziet, ik probeer het te begrijpen maar het lukt niet. hij is niet knap of heeft een sprankelende persoonlijkheid. ik en mijn andere vriendinnen vinden hem soms best wel eng. oke, liefde maakt blind? beetje lullig. ik begrijp het niet, ik heb het achter me gelaten alleen het voelt niet goed, en dan kun je denken laat het gewoon als zij dat wilt. maar ik ben het eigenlijk oneens met mijn vriendin. ze is echt helemaal weg van hem, maar ik vind het helemaal niks. op een gegeven moment zei zij: jij vind het niks he? en ik zei terug: als je hem echt leuk vind dan sta ik achter je. ik vind het echt een kut gevoel want ik wil wel dat ze gelukkig is, alleen ik hoef niks met hem te maken te hebben, maar dat is zo lullig voor haar. moet ik dit nou gewoon accepteren, dat ik er niks aan kan doen? er met haar overhebben? veel vriendinnen snappen het ook niet, ja misschien moet ik me er niet mee bemoeien…

ja je hebt wel gelijk. ik wil ookwel dat ze gelukkig is en ik wil haar niet in de weg zitten. ik vind het wel een beetje moeilijk om echt heel enthousiast erover te zijn. is het erg als ik niet veel met hem te maken wil hebben? klinkt lullig maar hij hoeft niet in mijn vriendengroep te zitten…

Laat haar, het is haar leven.

[i]Ja ik vind het wel erg als je niks met hem te maken wilt hebben want het is nu het vriendje van je vriendin. Je hebt zelf ook gezegd tegen je vriendin ‘‘Als je hem echt leuk vindt dan sta ik achter je’’. Dus dan zal je vriendin het zeker niet waarderen als je nu niks met hem te maken wilt hebben. En net als wat HartYou zegt: Hij heeft toch niets verkeerds gedaan? En je wil dat ze gelukkig is, dat is ze nu toch ook?

En waarom koppel je hun dan ‘‘voor de grap’’?![/i]

Je kent hem nog niet eens :’)

Eh, sorry hoor, maar zij vind hem leuk en niet jij? Jezus, laat haar gewoon. Zou wat zijn als we onze vriendinnen voor toestemming moeten vragen om wie we wel of niet leuk vinden.

ik zeg toch ook niet dat ze het niet mag? moet ik dan doen of ik hem aardig vind terwijl dat niet zo is? ik heb gezegd als ze dat wou ga ik niet degene zijn die zegt dat ze niet mag. ik wil wel hoi en doei tegen hem zeggen maar het is nou niet dat ik zo graag de hele tijd bij hun wil staan. en van dat koppelen is trouwens niet echt veel van gekomen want toen ik het wou wou ik het ook weer niet, klinkt beetje raar…

oke misschien heeft iedereen wel gelijk, dus ik accepteer het maar gewoon.

Wat weet je nou van die jongen dan? Volgens mij vrij weinig, dus waarom doe je niet gewoon minder kinderachtig en probeer je hem eerst te leren kennen voordat je hem als persoon compleet uitsluit.

@Samiras.

Ik ken hem best goed, ik zit al een paar jaar in dezelfde klas.

Je hoeft hem niet leuk te vinden en niemand vraagt dat van je. Relax, zij vindt hem echt leuk en ziet iets anders dan wat jij ziet, je hebt er verder niks mee te maken. Niemand verplicht je om met hem om te gaan, als je het niet wilt, dan doe je het niet.

@Sojamelk.

bedankt, sommige reacties doen best pijn als ze denken dat ik zo ben.

Nouja, je hebt “bitch” in je username staan dus dan komt het niet over alsof je zachtaardig behandeld wilt worden. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar je kunt er vrij weinig aan doen.
Als hij niet echt een ‘foute’ jongen is kan het geen kwaad, zij vindt hem leuk, en het is haar leven, dusja.
Wat doet hij dan trouwens, dat je zo over hem denkt?

Ken je deze jongen wel echt?
Want op uiterlijk en beetje opvattingen mag je niet oordelen.
Misschien is het wel een hele lieve en attente jongen.

En dan nog, het is dan het vriendje van een vriendin.
Je kan niet met iedereen door één deur en zal het moeten accepteren.
Ga je vriendin geen verwijten maken met: ‘als hij erbij is, kom ik niet’ want dan ben je snel genezen van de vriendschap.

Jij bent overigens niet verantwoordelijk voor het verloop van de gevoelens van je vriendin voor deze jongen. Zij is dat zelf.

@Squared.

Ja haha, ken je de serie gigantic? In een aflevering noemen ze elkaar zo haha.

@ninapequena.

Hij is dus echt heel kinderachtig, dat is dan nog niet zo erg, maar zijn vrienden hebben ooit is gezegd dat hij geld heeft gestolen. Het is echt een bad boy type, zo kleedt hij zichzelf ook. Ik heb er zo’n gevoel bij dat ik hem niet vertrouw.

Ik denk ook niet dat je een slechte vriendin bent, ik begrijp het als je geen klik voelt met die jongen waarmee ze omgaat. Maar je hoeft je helemaal niet verplicht te voelen om hem leuk te vinden; je bent blij voor haar en dat is voldoende. Jij hebt ook je eigen principes en als je liever niet meer wilt met hem dan gedag zeggen, dan moet dat maar zo. Probeer er wel voor open te staan, anders dan geef je hem (en je vriendin) geen eerlijke kans. :slightly_smiling_face: Maar als het niet anders kan; prima, jij kiest je eigen vrienden.

Ik had genoeg vriendinnen die geen raakvlakken hadden met mijn vriendje destijds, maar ze waren gewoon aardig/neutraal zonder verdere bijbedoelingen.

Wees blij voor haar en als zij ook 14 is dan hoeft het ook niet meteen de liefde van haar leven te zijn.
Ik snap dat jij een ander gevoel bij hem hebt, maar je hebt ook niet echt de moeite gedaan om hem te leren kennen + je hebt niet echt concrete aanwijzingen dat hij een crimineel is? (loverboy, playboy, drugs, misdrijven etc.)

Kleding zegt niks over het innerlijk, dat kan ik je wel verzekeren. Leer hem eerst maar goed kennen voor je oordeelt of hij niet goed genoeg voor haar is.