One night stand

Hoi,
Ik heb al een tijdje een fulltime baantje. Eén van mijn collega’s, Pim, is iemand waar ik het altijd wel goed mee heb kunnen vinden en ik vind het ook een aantrekkelijke jongen. Maar ik heb nooit echt verder erover nagedacht.
Goed, ongeveer één jaar geleden zijn we in een dronken toestand met elkaar naar bed gegaan. We hebben er nooit, maar dan ook nooit een woord erover gesproken met elkaar naderhand. Het zou me überhaupt niet verbazen als Pim zich helemaal niks meer kan herinneren. Na die gebeurtenis zijn we elkaar even uit het oog verloren ivm vakanties, en we waren allebei een relatie begonnen met een ander.
Nu is het dus zo dat onder het werk, wanneer we samen met andere collega’s zijn, hij heel flirterig doet (althans naar mijn gevoel). Zo raakt hij me in het voorbijgaan vaak aan, bijvoorbeeld aan mijn arm of aan mijn middel. Dit doet hij dan naar mijn gevoel ook net iets te lang, en ook op momenten waarbij het helemaal niet nodig is. Als ik dan even naar een groepje collega’s loop en dan naast hem ga staan, pakt hij weleens mijn bovenarm vast en geeft er knijpjes in. Of als hij er even langs moet, dan loopt hij achter me langs door en port hij me in mijn middel met beide handen. Of hij maakt weleens dubbelzinnige opmerkingen.
Wanneer er geen collega’s bij zijn, doet hij dit soort dingen trouwens juist weer niet. Dat is het rare.
Kortom, ik weet niet of ik me dit soort dingen verbeeld of niet, want an sich zijn het hele onschuldige dingen. Toch heb ik het gevoel dat er iets meer achter zit, vooral omdat hij het de laatste tijd steeds vaker en regelmatiger doet. Pim heeft wel nog steeds zijn vriendin, alhoewel mijn relatie nu al weer een tijdje over is.

Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet, of ik het erover moet hebben met hem aangezien er wel een verleden tussen ons is, ookal kan hij zich die misschien niet meer herinneren. Ik ben bang dat als ik hem erop aanspreek, ik de vriendschap dan verpest en uberhaupt de sfeer op de werkvloer.

Niks. Hij heeft toch een vriendin dus ook al zou je het weten, je kan er toch niks mee.

Hmm, lastig. Ik zou hem subtiel een keer vragen wat hij ermee bedoeld, via een whatsappje ofzo.

Dit. Of hem een keer lacherig vragen wat hij aan het doen is.

Maar je kan er wel over praten en het uitspreken…

Tuurlijk kan dat, maar dan zal je sowieso een goede vriendschap verpesten. Je kan ook gewoon je gevoelens negeren totdat ze weg zijn.

Hoeft niet.
Ik heb ook wel eens seks gehad met een hele goede vriend. Daar kunnen we nu nog steeds met grapjes over praten with no hard feelings.
Het was bij ons juist ongemakkelijker toen we het negeerden