[one direction] Some are like water some are like the heat

Dit is een verhaal over one direction. Ik schrijf hem samen met Luna en Emma.

(Joyce POV)
Mijn telefoon gaat. Ik haal hem uit mijn tas en neem op. ‘Hi!’zeg ik. ‘Hi, Ik ben James, je kent me vast nog wel. Ik ben een producer bij X-Factor.’Ik krijg een kriebel in mijn buik. Samen met mijn dansgroep heb ik een maand geleden auditie gedaan om als dansers in de liveshows van X-Factor te komen. En nu een maand later is het zo ver. We krijgen de uitslag! Met een trillende stem zeg ik: ‘Hallo, je spreekt met Joyce. Ik ben de leider van de dansgroep. ‘Heei, jullie hadden met jullie dansgroep auditie gedaan om te dansen in de liveshows, toch?’ ‘Jep’zeg ik, ik probeer rustig te klinken maar tegelijkertijd druk ik mijn mobiel met mijn klamme handen tegen mijn oor. Ik wil geen woord missen van dit gesprek!‘We vonden jullie dansgroep echt enorm goed, dus… jullie zitten erin!’Ik begin te gillen. ‘Serieus!!!‘Roep ik keihard over straat. Een meisje dat net langsloopt schrikt zich rot en loopt met een grote boog om me heen. Ik hoor gelach opklinken aan de andere kant van de lijn. ‘Natuurlijk, darling!’ Iets zachter vraag ik: ‘Ehm…wanneer begin de repetities?’ ‘Volgende week vrijdag om 6 uur.’ ‘All right!’ ‘We sturen je nog wel een mailtje, met wat informatie. ‘Okee!’ zeg ik. ‘Oh, en voor ik het vergeet…, na de eerste repetitie moeten jullie bij de deelnemers in het huis blijven.’ ‘O mijn god!!! Dat is zooo cool!’roep ik blij. James hangt op, en ik maak ter plekke een vreemd vreugde dansje.

kort stukjeee maaar we hadden nog niet meeer. als je tips hebt geef maar :slightly_smiling_face: en vinden jullie het fijner als we het in het engels of nederlands schrijven?:face_with_raised_eyebrow:?

Nice, ga verder! Ik zou het verder in het Nederlands doen, want ik vind de engelse stukken wat…tja zegmaar simpel. Niet onervaren, maar je zou er best aan kunnen werken om het was beter te laten vloeien. Niet gemeen bedoeld hoor :]

Sophiee chickeeey!
ff voor de duidelijkheid, ik post hier soms ook stukjes,
sophie post uit POV Joyce
en ik POV Kate
en Emma?
x

Woehoeee ! Klinkt al onwijs leuk! Ben benieuwd naar jullie volgende stukken!

Verder :’)

Ik post denk ik vanavond of morgen een stukje pov kate

@luun okeeeee is goed ik post denk ik morgen wat want ik moet nog leren:sick:
@saartje okee dankje we wisten zelf ook nog niet echt want handig zou zijn maar dan gaan we wel verder in het nederlands

ik ga het nu ff veranderen naar het nederlands hopelijk is het dan wat beter:)

okeee ik heb het nu veranderd naar het nederlands hopelijk is het zou beter:)
luna ga jij dan ook je stukjes in het nederlands schrijven??

I will :slightly_smiling_face:

Leeuuuk! heb je nog een rol voor mij?

ja vast wel!!
misschien aleen iets later in het verhaaal:)

Vanwaar al die one direction topics/verhalen?

(Joyce POV)

‘Nee! En wat moeten we nu doen?’ Wanhopig kijk ik Katy aan, maar ik zie aan haar ogen dat zij het antwoord ook niet weet. Moedeloos zak ik op een stoel. Even is het stil. Ik kijk Katy expres niet aan. Ik weet ook wel dat het haar schuld niet is, maar het is gewoon zo oneerlijk. Aan een zacht gekraak hoor ik dat ze op de stoel naast me komt zitten. Oke, dit is misschien wel heel onaardig. Zij kan er toch ook niks aan doen als haar been is gebroken. ‘Doet het eigenlijk pijn?’vraag ik, terwijl ik naar haar gipsen been kijk. Ze glimlacht. ‘Moah… gaat wel, het vervelendste is dat ik er niks aan kan doen, maar ik heb toch een idee dat het mijn schuld is dat jullie nu niet mee kunnen doen. Als ik niet reageer staat ze voorzichtig op en loopt weg. Ik kan haar duidelijk horen snikken, maar ik heb even geen zin om achter haar aan te gaan. Moedeloos zak ik nog verder weg in de stoel en denk na. Nu Katy een gebroken been heeft is het uitgesloten dat we mee kunnen doen aan de liveshows! En de hele dansgroep had zich er zo op verheugd! Hoe moet ik ze dit gaan vertellen? Ik trek mijn elastiekje uit mijn haar een gooi het tegen de muur. ‘Godverdomme!’roep ik. Ik trek mijn knieën op en stop mijn hoofd ertussen in de hoop mijn gedachten op een rijtje te krijgen. Dan schiet er ineens een briljant idee door mijn hoofd. Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Vlug pak ik mijn mobiel en toets James nummer in. ‘Hi, met James!’ ‘Hi James!’zeg ik. James hoort blijkbaar dat ik het ben. ‘Heej darling! Wat is er aan de hand?’Ik haal diep adem, en vertel hem het hele verhaal.

ik weet nog een stukje maar ik kon het niet laten:P

@lacoccinelle weet je naam niet
omdat ze uberfantastischmegageweldig hot zijn:)

@luun
emma doet de stukjes Katy POV
okeee??

[b](Katy POV)
Oh… wat baal ik, waarom heb ik niet wat voorzichtiger gedaan. Nu lig ik hier maar saai te doen op de bank, en anders zou ik aan het oefenen zijn samen met mijn crew! Vandaag heb ik ze verteld dat ik de eerste twee shows niet mee kan doen. Ik schaamde me zo! En ik durfde Joyce echt niet meer aan te kijken. Mijn ouders zijn weg, en ik lig hier de hele dag al saai te doen. Ik graai mijn mp3 van het tafeltje naast me, en stop de oortjes in mijn oren. Vals blèr ik mee. Ik hoef me voor niemand te schamen want mijn ouders zijn er toch niet. ‘U heeft één nieuw bericht!’klinkt de vervelende vrouwenstem door de kamer. Ik zucht haal de oortjes uit mijn oren en kijk op mijn mobiel. Ik moet echt een andere ringtone nemen.

[i]Katyyyy!!!,
Ik heb echt een fantastisch plan om onze crew te redden!!!
Kun je nu hier komen??

xoxo
Joycee[/i]

Nu hier komen. Pfff ja dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk. Ik toets haar nummer in. Wachten…wachten…wachten. Ik kijk naar buiten en zie de buurvrouw bezorgt naar ons huis kijken. Vast omdat ik net zo mooi heb meegezongen. Ik zwaai naar haar en lach. ‘Hi, this is Joyce!’hoor ik blikkerig uit de telefoon komen. ‘Heee Joyce!’roep ik enthousiaster dan ik ben. ‘Hoi, laat me raden je kunt niet naar me toekomen dus vertel ik mijn geniale plan nu maar!’ondanks dat ik baal moet ik nu toch wel lachen. ‘Ja, dat klopt!’
[/b]

wow, NOG een one direction ding? Nouja zie dit maar als een upje :slightly_smiling_face:

Ik ga ooit wel ff wat uploaden, maar soof wil je me ff dat stukje in het schrift sturen??
Leuk stuk! :slightly_smiling_face: