Ondragelijke jeuk. (HELP SNEL)

Hallo,
Ik heb sinds vanochtend echt enorm last van vaginale klachten. Ik heb namelijk heel erg jeuk, ik kan er gewoon niet van slapen. Ik ben van plan om zsm naar de huisarts te gaan, maar vaak is de huisarts in het weekend vaak voor spoed. Nou was mijn vraag of iemand tips heeft tegen de jeuk, het is namelijk heel erg vervelend!
X

Zou het eerst eens even heel goed uitspoelen met water, zonder zeep, bijvoorbeeld in bad.

Als je ineens veel jeuk hebt is het meest waarschijnlijke dat je een candida (=schimmel/gist) infectie hebt. Heb je een beetje brokkelige afscheiding? Medicatie daarvoor kan je ook bij de drogist krijgen! Ben nl bang dat je niet zomaar naar spoed-spreekuur kan komen met irritante maar verder niet gevaarlijke klacht…

Koop morgen bij de drogist Canesten Gyno, de zalf versie. Verlicht meteen de jeuk!

Inderdaad, even zalfje erop voor het weekend en daarna even naar de huisarts om zeker te weten wat het is. Als het inderdaad een schimmelinfectie is krijg je een soort zetpillen (stripje van 1 of 3) mee die je in je vagina stopt en dan is het binnen 3 dagen over. Komt het terug kun je weer naar de huisarts voor die pillen maar dan kun je net zo goed de Canesten Gyno zetpillen (weet even niet meer zeker hoe het precies op het doosje staat), halen als je dan dezelfde klachten hebt en zeker weet dat het dan weer schimmel is.

Verder wil ik je niet ontmoedigen, maar mocht het inderdaad een schimmelinfectie zijn, kan ik je aanraden even een voorraadje van die Canesten Gyno in huis te halen. Uit ervaring weet ik dat het zomaar weer terug kan komen als je het eenmaal gehad hebt, helaas. Hoeft niet natuurlijk, maar liever dat je dan meteen zo’n pil erin kan stoppen natuurlijk.

is het niet dat je net hebt geschoren of gisteravond en dat het daardoor jeukt? misschien een stomme vraag maar dat heb ik ook wel eens gehad… dan is het gewoon er af blijven en afleiding zoeken

En anders yoghurt!
Het kan zijn dat je zuurbalans wat ontregeld is in je vagina. Door bijvoorbeeld wassen met zeep etc. etc.
Een tampon met yoghurt zorgt ervoor dat de zuurgraad weer wat beter wordt