onderzoeksartikel voor school help wanted!

Lieve lezeressen,

Voor schoep moet ik een project doen over sociale participatie van vluchtelingen in Nederland. Nu blijkt dat onze aanleiding niet goed is en daarom een goed artikel moeten vinden dat een ( het liefst recent) onderzoek aantoont of een bewijs dat taal een degelijk verband is van sociale participatie onder vluchtelingen. Ik heb al 3 uur naar artikelen lopen zoeken maar kan hier moeilijk op artikelen komen. Ik heb verschillende zoekresulaten geprobeerd, maar wie tips heeft of een goed artikel heeft zou die de link hieronder kunnen plaatsen? Zou mij zo erg helpen!

Greetz!

Heb je ook al op Google scholar gekeken?
Bronnen zoeken is altijd kut :’)

Zijn alle bronnen op scholar wetenschappelijk?

Ja, alles al gedaan ook via ons intranet! Maar zoek me echt een otter en ik heb nog steeds niets gevonden, stress hem best wel haha

Schoep?

Misschien kan je zelf iets schrijven of een artikel zoeken over dat de verkiezingen weer zijn geweest, en wat de gevolgen voor vluchtelingen zijn als een anti-europa partij wint? Of is dat niet wat je zoekt? Want ik denk eerlijk gezegd dat de kans groot is dat er nooit een onderzoek ís geweest naar zulke verbanden, anders had je er wel wat over gevonden.
Btw, als je iets over onderzoeken wilt vinden kan je beter op scholar.google.com ofzo zoeken! (edit ik zie net dat dat al is gezegd grapje)

Als ik dit stukje samenvatting zo plaats:

The primary aim of this investigation was to evaluate a model in which children’s social behaviors, including prosocial behavior, setting limits, and social withdrawal, were hypothesized to mediate the links between local language competence (LLC) and peer acceptance and victimization. Longitudinal data were collected via teacher and peer reports on 541 (286 boys and 255 girls) immigrant and Swiss native 5-to-6 year-old kindergarteners. Results showed the immigrant children were less fluent in the local language compared to native Swiss classmates. Moreover, results from structural equation models, with bootstrap tests of indirect effects, indicated that social behaviors mediated the link between LLC and the quality of children’s peer relationships. Implications of these findings for school professionals are discussed, such as the need to help immigrant children make a smoother transition to their host communities by providing additional language and social supports while children acculturate and acclimate to their new surroundings and peer group.

Zou dat iets voor je kunnen zijn?

@ Flux,
ja, opzich is het wel een goed artikel alleen het gaat echt over vluchtelingen en het maatschappelijk participeren in nederland. hierbij moet er een verabnd zijn met de taalbarriere.( maar bedankt voor het zoeken, maar ik weet niet of het engelse artikelen mogen zijn!)