Onderzoek Wikileaks: Help!

Voor maatschappijwetenschappen moet ik voor mijn gymnasium examen een onderzoek doen. Ik doe het over Wikileaks, maar kom er eigenlijk niet uit wat nou eigenlijk mijn hypothese (stelling) moet zijn.
Ook heb ik een variabele nodig (ik zat te denken aan de balans tussen burgers en overheden ofzo) en een indicator (iets waarmee ik de variabele kan meten)

Kunnen jullie mij alsjeblieft hierbij helpen?

Sorry, ik snap je opdracht niet zo. (variabele enzo klinkt onbekend voor mij)

Maar misschien kan je wel iets doen met:

• het feit dat die Assange ook aangeklaagd is door twee vrouwen wegens verkrachting, maar dat dat waarschijnlijk verzonnen is (zoek details maar es op). Maar dat ze hem toch gevangen houden, zogezegd daarom, maar eigenlijk gewoon voor Wikileaks? En dat hij waarschijnlijk geen ‘eerlijk’ proces zal krijgen, vanwege de haat tegenover hem.
  • die soldaat die documenten doorlekte vreselijk behandeld wordt in de cel? onmenswaardig enz, de VN/mensenrechtenorganisatie probeert in tussen te komen maar het lukt maar half

Er waren nog twee andere meisjes die dezelfde vraag stelden. Probeer de zoekfunctie eens :B

Ja, maar het is een sociaal-wetenschappelijk onderzoek, geen werkstukje.
Ik moet dus echt onderzoek doen, met bronmateriaal (cijfers etc.) maar ook evt. enquetes, interviews en observaties.

up!