Onderzoek: Wat vinden jullie nou zo erg aan hardcore?

Oke, aangezien ik een van de weinige (vrouwelijke) hardere stijlen liefhebber ben (hardcore, speedcore, terror, early hardcore, early hardstyle, happy hardcore wel van de vroegere jaren, oldschool, nu-style, hardstyle enz.), ben ik toch wel eigenlijk benieuwd WAT jullie dan zo erg aan de hardcore (scene) vinden. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie, en het zou leuk zijn als jullie die geheel onderbouwend op jullie eigen mening hieronder zo goed mogelijk beschrijven.
Groetjes!

1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore?

2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene?

3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet?

4. Luisteren jullie er niet naar omdat:
    a. het mij gewoon niet aanspreekt!
    b. mijn vrienden er ook niet naar luisteren.
    c. Het past niet bij mijn stijl
    d. ik vind het wel mooi maar durf er niet voor uit te komen naar familie, ze zullen zeker denken dat ik asociaal ben.
    e. andere mogelijkheid, vul zelf in aub.

5. Van welke stijlen en artiesten houd je dan wel?

6. Voor degenen die er WEL naar luisteren:
    a. Waarom luister je er naar?
    b. Hoe ben je in aanmerking gekomen met deze stijl?
    c. Van welke stijlen en artiesten hou je het meest

Hmm ik vind d’r niks ergs aan. Mottten ze elf allemaal weten.
Ik luister zelf ook hardcore maar dan in de vorm van NYHC en Hardcore punk.
Maar dat is niet wat jij bedoelt nee … XD
En nummertje 6 kan ik dan denk ik ook weer niet invullen.

1 like
  1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore? Ik vind het gewoon dat je het niet echt muziek kan noemen, je kan er niet mee mee zingen, je kan er niet echt op dansen ofzo ( ja, hakken dan wel, maarja… ).

2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene? Als dat jou stijl is moet je dat zeker doen, verder weet ik eigk niet echt veel over de scene, er zijn niet zoveel mensen die hardcore luisteren in mijn omgeving, alleen een ex-klasgenoot, maar die heeft iemand doodgeslagen, maar dat was omdat hij gewoon raar was… En nog een vriendin en zij gaat wel graag naar die feesten enzo, maar verder weet ik er niks over… :stuck_out_tongue: Ohjaa, ik was de discriminatie vergeten, dat vind ik ook nogal dom…

3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? Ik hoor niet echt veel verschil eerlijk gezegd :flushed:

d. ik vind het wel mooi maar durf er niet voor uit te komen naar familie, ze zullen zeker denken dat ik asociaal ben.

1. Van welke stijlen en artiesten houd je dan wel?
    Reggaeton, r&b, hiphop (beetje rock)

Ik vind het gewoon herrie.

1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore? de cultuur die er verder bij hoort, en die domme dreunen die overal doorheen slaan.
2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene? Ik vind ze niet zo leuk, om eerlijk te zijn. Ze gedragen zich in een grote groep als een stel aso’s, en het discriminatie vind ik ook maar niks.
3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? íetsjes beter,
4. Luisteren jullie er niet naar omdat: a. het mij gewoon niet aanspreekt!
5. Van welke stijlen en artiesten houd je dan wel? indie rock, punk rock, rock, pop, dance. Artiesten: The Fray, Sum41, Paramore, Superchic[k], The Kooks, Krezip, Lady GaGa etc.

Dat die mensen de muziek zo asociaal hard opzetten

Wat is dat?

3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet?
    Nee, ken ik niet

Rock, Hardrock, Metal, Pop en poprock.

Niet veel variatie in mijn opzicht en ik vind het geen muziek. Het is computer gemaakt en alleen maar gedreun. Zit zero gevoel in.
    Tsja… apart :stuck_out_tongue:
  3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? Héél klein beetje, niet echt eigenlijk dus xD

Eigelijk van alles behalve hardcore en metal enzo :stuck_out_tongue:
  1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore? het is geeneens muziek. gewoon herrie. een kudde stampende olifanten zou nog beter klinken.
  2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene? uhm, vroeger trok ik wel met een paar op. en die rookten/dronken/drugsden zichzelf helemaal naar de pletter. dus dat geeft niet echt een goed beeld.
  3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? ken het niet. bleh.

a. het mij gewoon niet aanspreekt! &
e. het is géén muziek.

beyoncé, jason mraz, snow patrol, mandy moore, regina spektor, emmy rossum etc etc.
    Het is lawaai en er zit geen ritme in. Niet boeiend.

Geen verstand van.

Nooit van gehoord, weet het verschil dus ook niet.

e. andere mogelijkheid: het is herrie sorry

60s/70s (rock, folk, pop, indie, hippie, reggae, etc)

Ik heb zo een aantal reacties bekeken…
Heel veel meiden ( ja en ook jongens :stuck_out_tongue:) denken dus dat de hardcore scene geweld mee brengt. Hier was ik al bang voor… Terwijl de hardcore scene toch eigenlijk alles behalve geweldadig is! Er zijn altijd een paar mensen die het voor je verzieken, die komen in het nieuws en dus daar weten de mensen alles vanaf! Ik heb ooit een keer een stel mensen op straat gevraagd of ze eens met mij naar een feest wilden gaan waar ik moest draaien, kijken of de mensen na afloop nog zo over de hardcore scene dachten als ervoor. Na afloop hadden ze allemaal zoiets dat het helemaal niet zo erg was als mensen dachten! Ja, natuurlijk de muziek ja, dat sprak hun niet aan. Geen enkel probleem! Ieders heeft zo zn eigen smaak, maar om even terug te komen op de vorige post…
In hardcore zit degelijk gevoel! Ik en vele van mijn collega’s waar ik mee draai, stoppen hun hart, ziel, gevoelens, blijdschap, boosheid, woede, liefde, ALLES in hun tracks. Het is alleen een andere manier van componeren, op een computer & in hardware of software in een studio!
Als mensen denken dat hardcore geen muziek genoemd kan worden ben ik het toch niet met ze eens, hardcore is sterk in opkomst, steeds meer mensen houden ervan. Met hardcore kan je zeker wel meezingen! Er zijn zat liedjes met lange vocals erin.
Dan nog even terug komen op de emotie en gevoelens in een liedje:
Ik ken een liedje van een collega in het vak die overal op de wereld optreed (liefhebbers onder ons: ophydian, ken je zeker wel), tevens goede vriend die mij als hardcore liefhebber echt geraakt heeft:
Opdydian - butterfly VIP.

Beluister dit liedje met dit in je gedachten:
Het leven gaat goed, alles zit je mee (piano), tot je die ene grote tegenslag krijgt en moet vechten voor alles wat je had (de kick, het “ruige” gedeelte). Je hebt er voor gevochten en overwonnen. Je doet dit keer voorzichtiger met je leven zodat je langer van het mooie en positieve in je leven kan genieten (je krijgt weer piano en het refrein). Uiteindelijk kom je weer in de problemen, knokt ervoor. Het is vallen en opstaan in je leven en tevens je dj carriere. Het leven is niet zo mooi als het lijkt…

Ik wou dat ik jullie allemaal eens kon meenemen naar een feest waar ik zou moeten draaien, het liefst de allergrootste, als je daar al het volk ziet (vaak over de 20.000 man) los ziet gaan op je eigen muziek… Nou echt waar, jullie zullen niet weten wat jullie zien…

Ik hoop dat er nog mensen zijn die hun mening willen laten horen maar ook respect zullen krijgen voor deze muziek stijl.
Remember: Wrong people are everywhere!

XXmij

1. Voor degenen die er WEL naar luisteren:
    het is onwijs relaxt als je zelf ook beetje gefockt ben.
    broer, youtube.
    c. Van welke stijlen en artiesten hou je het meest?
    speedcore, terror. nja vind alles gewoon wel relaxt (:
    voor rock ofzo wordt er nog eigen talent in de MUZIEK gebruikt. bij die troep hoef je alleen op de computer wat te doen. dat kan iedere sukkel. voor de rest is het kloteherrie.
    NEIN
    bijna niets vind ik minder goed dan hardcore :zipper_mouth_face:

het is kl*te “muziek”
rock. the who :grinning: grondlegger der rock.

Heb het liedje geluisterd maar het begin klinkt wel goed maar als het gedreun begint vind ik het gewoon niet meer mooi. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ook vind ik idd de agressieviteit die sommige hardcore mensen erop na houden irritant. Vaak als er ergens een groepje staat die mensen beledigd ofzo staat er wel iemand tussen met een hardcore shirt of er draaid hardcore muziek op de achtergrond. :confused:

Ik vind de muziek niet mooi, de stijl niet mooi. Allemaal zo lomp.
    Hier verpesten wat mensen het met associaal gedrag, mensen in elkaar slaan, mensen uitschelden ect ect. Ze hebben ook wel normale groepen maar die zijn ouder en ken ik niet.
    Misschien zijn andere hardcore groepen wel aardig.
    Ja dat ken ik hellaas, mijn broer luisterd dat soort muziek. Ik vind het allebei even erg.
    Ik de muziek weinig emotie over vind brengen OF alleen maar agressie.

Posthardcore, screamo, hardrock, deathmetal, metal ect ect
  1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore? ik vind der niets ergs aan (A)
  2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene? ik vind dat sommige mensen een beetje te ver gaan, maar voor de rest vind ik het niet erg.
  3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? jep, ik vind het meer naar de house kant op gaan, maar dan met hardere bass dan house.

2. Voor degenen die er WEL naar luisteren:

a. Waarom luister je er naar? omdat het soms goed bij mijn gevoel past
b. Hoe ben je in aanmerking gekomen met deze stijl? mijn ex-vriend was 100% hardcore dusja. en mijn ‘nieuwe’ vriend houdt er ook van.
c. Van welke stijlen en artiesten hou je het meest ; nou meer van die dingen met tekst, en het meeste van evil activities.

nee ik ben geen hardcore fan, ik vind het af en toe gewoon fijn om naar te luisteren. en ik ga zelfs in november naar een feest, omdat ik dat gewoon eens wíl meemaken.

1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore? Die vreselijke rotte bonkmuziek waar totaal geen toon in zit.
  2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene? Niet mijn stijl, walgelijk.
  3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? Ken het wel, maar dat vind ik ook vreselijk.

'tis rot muziek.

Top 40

Om met Nina uit Project Runway te spreken: it’s just aesthetically not pleasing! Al is het in dit geval auditief ofzo, ipv esthetisch. Het is geen muziek. Het lijkt in de verste verte niet op muziek. Het is niet lekker, het is niet mooi, het raakt je niet, en iedere nerd met GarageBand kan een track maken die niet te onderscheiden is van iets uit de top 40. Er komt totaal geen talent bij kijken.
    HAHAHAHAHAnee.
    Same thing, even slecht.

het zuigt en zie vraag 1
    Popera (Rufus Wainwright), indie (Voxtrot, The Orion Experience, The Chalets), singer songwriters/female vocalists (Regina Spektor, Fiona Apple, Kate Nash, Hafdis Huld), electro (Dragonette, Robots In Disguise)
  1. Wat vinden jullie zo erg aan de hardcore? het boomboom gedoe & dat mijn ex het wel leuk vond

2. Wat vinden en denken jullie van de hardcore scene? Nou om eerlijk te zijn heb ik het niet op van die jeugd met kale hoofden en bomberjacks met daarop dingen als: 100%hardcore. dat geeft me de kriebels

3. Kennen jullie hardstyle? En vinden jullie dat beter als hardcore of juist niet? Ja, ken het & vind het evenerg

Punk, indie, american hardcore, emocore, rock enz.

b. Hoe ben je in aanmerkingHet is in aanraking komen(niet betweterig bedoeld gekomen met deze stijl?

't is gewoon klote herrie en k denk dan automatisch gewoon aan aggresieve kinderen, sorry xD
maar bij ons in t dorp luisteren ze dat allleeeen maar en die kinderen zijn ontzettend aggresief.