Ik heb zo een aantal reacties bekeken…
Heel veel meiden ( ja en ook jongens
) denken dus dat de hardcore scene geweld mee brengt. Hier was ik al bang voor… Terwijl de hardcore scene toch eigenlijk alles behalve geweldadig is! Er zijn altijd een paar mensen die het voor je verzieken, die komen in het nieuws en dus daar weten de mensen alles vanaf! Ik heb ooit een keer een stel mensen op straat gevraagd of ze eens met mij naar een feest wilden gaan waar ik moest draaien, kijken of de mensen na afloop nog zo over de hardcore scene dachten als ervoor. Na afloop hadden ze allemaal zoiets dat het helemaal niet zo erg was als mensen dachten! Ja, natuurlijk de muziek ja, dat sprak hun niet aan. Geen enkel probleem! Ieders heeft zo zn eigen smaak, maar om even terug te komen op de vorige post…
In hardcore zit degelijk gevoel! Ik en vele van mijn collega’s waar ik mee draai, stoppen hun hart, ziel, gevoelens, blijdschap, boosheid, woede, liefde, ALLES in hun tracks. Het is alleen een andere manier van componeren, op een computer & in hardware of software in een studio!
Als mensen denken dat hardcore geen muziek genoemd kan worden ben ik het toch niet met ze eens, hardcore is sterk in opkomst, steeds meer mensen houden ervan. Met hardcore kan je zeker wel meezingen! Er zijn zat liedjes met lange vocals erin.
Dan nog even terug komen op de emotie en gevoelens in een liedje:
Ik ken een liedje van een collega in het vak die overal op de wereld optreed (liefhebbers onder ons: ophydian, ken je zeker wel), tevens goede vriend die mij als hardcore liefhebber echt geraakt heeft:
Opdydian - butterfly VIP.
Beluister dit liedje met dit in je gedachten:
Het leven gaat goed, alles zit je mee (piano), tot je die ene grote tegenslag krijgt en moet vechten voor alles wat je had (de kick, het “ruige” gedeelte). Je hebt er voor gevochten en overwonnen. Je doet dit keer voorzichtiger met je leven zodat je langer van het mooie en positieve in je leven kan genieten (je krijgt weer piano en het refrein). Uiteindelijk kom je weer in de problemen, knokt ervoor. Het is vallen en opstaan in je leven en tevens je dj carriere. Het leven is niet zo mooi als het lijkt…
Ik wou dat ik jullie allemaal eens kon meenemen naar een feest waar ik zou moeten draaien, het liefst de allergrootste, als je daar al het volk ziet (vaak over de 20.000 man) los ziet gaan op je eigen muziek… Nou echt waar, jullie zullen niet weten wat jullie zien…
Ik hoop dat er nog mensen zijn die hun mening willen laten horen maar ook respect zullen krijgen voor deze muziek stijl.
Remember: Wrong people are everywhere!
XXmij