Onderzoek naar de fouten/en onzekerheden van tienermeisjes

hey!
in het 5e en 6e jaar van onze middelbare school werken wij aan ons eindwerkstuk dit mag over elk onderwerp gaan! Ik heb gister besloten om het over ‘tienermeisjes’ te houden, over wat ze bezig houdt, wat voor invloed social media tegenwoordig heeft. Ik ga ook kijken naar de verschillen van bijvoorbeeld blikken op de maatschappij en andere onderwerpen tussen vwo en vmbo, reguliere middelbare school en vrije-middelbareschool.
Woensdag moet ik een presentatie houden over mijn onderwerp en waarom ik deze heb gekozen (volgend jaar hoef ik het pas in te leveren en te presenteren).
Jullie zouden me heel erg helpen met ideeen die binnen dit onderwerp passen, bijvoorbeeld om onderzoek naar te doen. Zou het goed zijn om enquettes en polls te maken en naar uitkomsten te kijken, intervieuws te doen met meisjes tussen 13-16. Zou het interressant zijn om er een handboekje bij te maken, waarin problemen van tienermeisjes aanbod komen en hoe ze op te lossen?
jullie zouden me heel erg helpen met het posten van ideeen!groetjes Sjoerdje

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit niet toegestaan op Girlscene.

hey!
hoezo zou dit niet toegestaan zijn?
het is een onderzoekje wat ik doe voor mijn eindwerkstukje op de middelbare school en juist omdat mijn onderwerp gaat over alle meisjes van 13 t/m 16 jaar, hebben zij nog goede ideeen voor mij en vinden ze het juist leuk om hierop te reageren!

Ik zou gewoon zelf dingen bedenken voor je eindwerkstukje, lijkt mij een beetje standaard tenzij je originele dingen onderzoekt.

je kan meisjes op straat aanspreken? en polls enzo(niet te lang!) zou ik zeker invullen.

Ja dat ga ik ook zowiezo doen, ook in klassen op mijn school ga ik enquettes uitdelen! Zou je nog een leuke zijtak weten bij het onderwerp problemen of onzekerheden bij tienermeisjes, of weetje nog iets om het van een andere kant te bellichten Frenchfry?
ohh en Eefiye , ik zoek juist originele ideeen vandaar dat ik dit topic post :wink:

Ja maar wij gaan toch niet jouw pws bedenken, ja ik vind gewoon dat je dat zelf moet doen en bedenken anders is het toch ook niet meer van jezelf.

pws?
Nee dat vraag ik toch niet, misschien moet je mijn post nog eens goed lezen?
Omdat mijn eindwerkstuk gaat over tienermeisjes en hun problemen/fouten/onzekerheden (omdat dit in de puberteit verschilt met andere levensfases) heb ik juist informatie van tienermeisjes van 13-16 nodig heb, misschien hebben zij ook ideeen over dit onderp zoals ik deze niet bekijk en kan ik die gebruiken voor mijn onderzoek.
Misschien heb je niet heel veel verstand van eindwerkstukken maar hiervoor heb ik een jaar de tijd, dit topicje is misschien 1/500 deel van al het onderzoek dat ik doe, dus ik zie dit niet als mijn ‘pws’ maken
x

alsof ik zelf niet druk bezig ben met mijn pws
ik bedoelde meer als je nu al niets kan bedenken…
wordt het misschien lastig?

Misschien als je het druk hebt met pw’s moet je hier niet op reageren ( dit zeg ik alleen om je te helpen),
ik snap ook niet wat jou de aanleiding geeft om te denken dat ik nu al niet verder kom?
Ik moet van alles te weten komen en dit op zoveel mogelijke manier doen, ik verzamel veel informatie en kijk daarna wat bruikbaar is :wink:

Zucht, Sjoerd.

Dus iemand nog ideeen die over het onderwerp gaan?

Misschien moeilijk uit te voeren, maar wel goeie research.
Eerst ondervraag je een tientallen meisjes hoe ze zich voelen en of ze blij zijn met hun uiterlijk en wat ze willen veranderen. Daarna geef je ze een makeover en vraag je ze opnieuw hoe ze zich nu voelen en wat ze nu willen veranderen. Zo kom je te weten of uiterlijk een belangrijke rol speelt en of het tieners een ander gevoel geeft wanneer ze verscholen zitten onder make-up.
Je kan een video maken of tenzij ze anoniem willen blijven met een vragenlijst werken

Doe het over hoe de maatschappij tienermeisjes bekijkt. Alles wat ze leuk vinden wordt meteen negatief gevonden (boybands, selfies, make-up, mode etc.). Het is bijna iets slechts om een tienermeisje te zijn. Het is cool om als meisje te zeggen “ik ben niet als andere meisjes”, waarom?

Hey Sjoerdje,
wat een leuk idee! Ik ben zelf ook bezig met een eindwerkstuk over psychische stoornissen, waar de problemen van tienermeisjes ook in voor komen.
Het is heel interessant en wat goed dat je zo’n topic plaatst. Ik wil zeker enquêtes voor je invullen als je dat zou helpen. En als je wilt kun je ook met mij contact opnemen voor nog meer informatie. Ook zou het leuk zijn als je mij nog zou kunnen helpen met het uitbreiden van het onderzoek. Je kunt nooit teveel informatie hebben naar mijn mening!
Groetjes Suus

Ja want ze is vast alleen maar met haar pws bezig joh. :’)

Je kunt toch zelf wel onderwerpen bedenken? Het is jouw werkstuk, niet die van ons.

toevallig

Suus bedankt voor je reactie, ik zal je zo even contacteren in prive!
De andere ook bedankt die heb ik ookal bedankt, super goede tips!
En ja als je toch niet begrijpt waarom ik dit topic plaats en zegt dat ik zelf iets moet verzinnen terwijl dit topic juist gaat over mijn onderwerp (ook reacties van jullie want jullie vallen ook onder tienermeisjes), kun je misschien beter niet reageren en je in iets nuttigs steken. groetjes x

Een pws is ook een eindwerkstuk hoor :’)
Maar goed, om in te gaan op jouw eindwerkstuk… het onderwerp ‘tienermeisjes’ is veel te breed. Zelf zeg je al iets over social media, dus dat zou je in je onderwerp kunnen betrekken, bijvoorbeeld: ‘In hoeverre bepalen social media het dagelijks leven van tienermeisjes?’. Verder hoor je tegenwoordig vaak van jonge meisjes dat ze ‘een stuk volwassener zijn dan leeftijdsgenoten’. Misschien ook wel interessant om onderzoek naar te doen. Zo zijn er nog vele andere onderwerpen. En juist omdat er zoveel onderwerpen en invalshoeken mogelijk zijn, is het belangrijk om je te focussen op één of maximaal twee.